Spring naar bijdragen

Aankooptips Xj 4 Liter Gevraagd


floris t
 Share

Recommended Posts

Dames en Heren,

wie kan mij een paar nuttige praktische tips geven aangaande een mogelijke aanschaf van een cherokee, bouwjaar 88/89/90.

een rokende uitlaat, een knetterende oliepeilstok mbv een aansteker en een olierijk luchtfilter vanwege veel te veel carterventilatie is mij bekend.

echter, de xj staat erom bekend dat ie na een aantal kilometers erop matig wordt qwa assen, diffs en mogelijk de bak.

welke testtrucjes kan ik toepassen om het kaf van het koren te scheiden, kortom meedenkers gevraagd om de bekende zeeperdaankoop te voorkomen.

bij voorbaat dank, groet floris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh????

Doe maar eens hier goed rondlezen dan. Je bron is niet echt goed ingelicht........

Ik denk dat mijn bronnen redelijk op orde zijn.

Mensen die vakmatig praktijkervaring hebben opgedaan met de cherokee.

Mensen die op plekken zijn geweest die anderen alleen kennen van de bos atlas en uitzendingen op National geografic en dergelijke, en die me dan vertellen dat van de 10 auto's die voorbijkomen er 8 landcruisers bij zitten.

En de 2 resterende zijn geen cherokee's.

Een ieder heeft z'n recht op de waardering van cherokee, ik heb zo'n ding niet voor niks.

Maar persoonlijk heb ik wel vergelijkingsmateriaal als een defender, een patrol en een grand cherokee.

Ik roep niet wat, ik constateer.

Net zoals ik constateer dat het 4 liter blok een mooi stukje machinerie is.

Maar de kleur van een cherokee is niet alleen maar roze.

Maar laten we gewoon terug gaan naar mijn aanvankelijke vraag, daar ging het immers om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat mijn bronnen redelijk op orde zijn.

Mensen die vakmatig praktijkervaring hebben opgedaan met de cherokee.

Mensen die op plekken zijn geweest die anderen alleen kennen van de bos atlas en uitzendingen op National geografic en dergelijke, en die me dan vertellen dat van de 10 auto's die voorbijkomen er 8 landcruisers bij zitten.

En de 2 resterende zijn geen cherokee's.

Een ieder heeft z'n recht op de waardering van cherokee, ik heb zo'n ding niet voor niks.

Maar persoonlijk heb ik wel vergelijkingsmateriaal als een defender, een patrol en een grand cherokee.

Ik roep niet wat, ik constateer.

Net zoals ik constateer dat het 4 liter blok een mooi stukje machinerie is.

Maar de kleur van een cherokee is niet alleen maar roze.

Maar laten we gewoon terug gaan naar mijn aanvankelijke vraag, daar ging het immers om

Ik denk dat jij zo te horen beter een landcruiser kan gaan kopen!!

Of is het budget technisch dat je een van de oudeere xj's zoekt?

Zit nu aan mijn 5de en 6de jeep en heb er slechts eenmaal mee aan de kant van de weg gestaan. (lekke radiator)

Heb ook 3 maanden in een landcruiser gereden en daarmee 2 maal langs de weg gestaan (kapotte bak en motor problemen)

Elke auto kan goed of slecht zijn, maar stellen dat alle xj's matig zijn en alle landcruisers goed zijn is ook iet helemaal terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat jij zo te horen beter een landcruiser kan gaan kopen!!

Dank voor de tip, ik zal het in overweging nemen.

Of is het budget technisch dat je een van de oudeere xj's zoekt?

niet echt, de eerste serie cherokee vind ik het mooist, omwille van de vormgeving.

maar als het moet voel ik me net zo heppie in een panda van 300 euro, okee met een fles wijn op,maar ja , dan wordt alles mooier in deze wereld

Zit nu aan mijn 5de en 6de jeep en heb er slechts eenmaal mee aan de kant van de weg gestaan. (lekke radiator)

aantallen zeggen me niet zoveel, wel het aantal probleemloze kilometers wat je ermee rijd.

Heb ook 3 maanden in een landcruiser gereden en daarmee 2 maal langs de weg gestaan (kapotte bak en motor problemen)

Zo zie je maar weer, alles van mechnica kan de geest geven, maar er bestaat wel zoiets als een algemene norm.

bijvoorbeeld in afrika, waar ik me liever in een landcruiser verplaats dan in bijvoorbeeld een cherokee.

Mag dat?

Elke auto kan goed of slecht zijn, maar stellen dat alle xj's matig zijn en alle landcruisers goed zijn is ook iet helemaal terecht.

helemaal mee eens, zo heb ik het ook nimmer gesteld.

anders dan dat ik heb aangegeven dat angrossemodo genomen een auto als de jeep cherokee na pakweg 180000 km waarneembare slijtage gaat vertonen aan de assen en de diffs.

door de band genomen dus, en iedre cherokee kan een uitzondering daarop zijn, afhankelijk van het gebruik en de waarde die een eigenaar voor mechaniek toekent.

daarmee kraak ik die auto niet af, iedere kwaliteit heeft z'n prijs, in de min en in de plus.,

heilige huisjes, hoe hollands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar weet je heel goed wat je zoekt

correct

en is je kennis toerijkend om een mooie Jeep te kopen.

nee, niet helemaal, vandaar de vraag c.q het verzoek op het forum

Veel succes met je aanschaf! :bye1:

met hulp van mensen die de inhoud van het verzoek snappen gaat dat helemaal goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze grand heeft er al 300.000 op zitten en de assen hoor ik niet

dat bedoel ik, het kan ook goed gaan/zijn.

net zo goed als dat ik een cherokee zou kunnen kopen met latent te versleten delen, waar ik me alleen maar voor wil wapenen.

gebruikt kopen is een risico, wil het alleen maar overzichtelijk houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Mensen die op plekken zijn geweest die anderen alleen kennen van de bos atlas en uitzendingen op National geografic en dergelijke, en die me dan vertellen dat van de 10 auto's die voorbijkomen er 8 landcruisers bij zitten.

.....

denk dat dit te maken heeft met de brandstof.

Neem aan dat je geen xj diesel zoekt ?

Dit heeft niks met heilige huisjes te maken , we zijn denk ik realistisch genoeg.

Ik kan je niet helpen , ik weet echt niks van landcruisers.

Hoe is het eigenlijk gesteld met de assen en de bak naar 20 jaar van een Toyota ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd nu dagelijks een XJ, en na 275k nog geen dingen aan assen, diffs of bak, Wel allerlei klein geneuzel........

Maar weer eerlijk, een 88/89/90er is een auto van een jaar of twintig oud, dus verwacht slijtage!

Of koop een Landcruiser. :P

Geheel mee eens dat een auto van die jaren potentieel slijtage kan vertonen.

toen ik jaren geleden m'n wagoneer kocht nam ik bewust een maat mee die veel ervaring had met (amerikaanse) 4x4 ses.

omdat hij mogelijk puur mechanisch gesproken wel dingen zou kunnen horen aan die auto waarvan ik zou zeggen, "zeur niet, das een verdwaalde muis in het diff".

afijn, ik denk dat het punt gemaakt is.

en een landcruiser?

nein danke, ik hoop vurig toch echt nog eens indruk te maken op mijn te jonge buurmeisje met dat lieve stoere cherokeetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk dat dit te maken heeft met de brandstof.

Neem aan dat je geen xj diesel zoekt ?

nop, zit vast aan de vermelding "benzine/gas" op deel 1, daarnaast ook aan "6 cilinders".

omwille van die reden is diesel geen optie, ansich rijd het ook prima, voldoende ervaring ermee met de defender en de patrol.

Dit heeft niks met heilige huisjes te maken , we zijn denk ik realistisch genoeg.

Ik kan je niet helpen , ik weet echt niks van landcruisers.

Hoe is het eigenlijk gesteld met de assen en de bak naar 20 jaar van een Toyota ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bezit een 86 tiger , 2.8 v6.

inclusief een technisch probleem.

als dit niet opgelost kan worden overweeg ik de aanschaf van een 87/88 tiger, en dan een beetje met carroseriestaal gaan knutselen...

Behalve dat het illegaal is heb je ook grote kans dat de verzekering na een ongeluk met letsel niet uit gaat keren aangezien je dan aardig hebt lopen knoeien met de gegevens.

Zou maar 2 keer nadenken voordat je zoiets doet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...