Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 4.7 Aangeschaft


Recommended Posts

Hallo luitjes,

Eerst zal ik me even voorstellen.Mijn naam is Wim en ik heb enige tijd geleden een Topic geopend omdat ik me aan het orienteren was op de

aanschaf van een grand cherokee type WJ. Ik had een vraag over uitlezen van foutcodes in het OBD2 systeem.

Na heel wat afgereden te hebben om her en der te gaan kijken heb ik er eindelijk een aangeschaft. Met V8 motor .

Ik had er een keer in gereden na ook naar 6 cil. te hebben gekeken maar ik was verkocht. Wat een souplesse en een schitterend geluid.

Op de deurvergrendeling van de achterportieren na werkt alles en met 154000 km hoop ik nog veel plezier te hebben met deze

auto.

Ik ga me nu wat meer verdiepen in het onderhoud van deze auto en hoop over enige tijd meer antwoorden te kunnen geven op vragen van andere

Jeep rijders.

Ik heb alvast een vraag? In het onderhoudsboek wordt gepraat over het vervangen van de ontstekingskabels elke 96000 km en elke 48000 km de bougies.

Nu kan ik me de ontstekingskabels elke 96000km wel voorstellen maar is 48000 km voor bougies niet wat veel.

Alvast bedankt en nog vele Jeep kilometers toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cub grim

veel rij en sleutel plezier met de wj (soms is het nodig om even diep adem te halen en tot 10 te tellen)

Bij mijn zj vervang ik bougies, kabels en rotor elk jaar (voor mij is dat om de 20d a 25d km)

Ook de olien, rem- en koelvloeistof ververs ik vaken dan voorgeschreven)

en..voorzichtig met hogedruk reiniging. Onder de motorkap gewoon helemaal niet

stekkers en kabels spuit ik regelmatig in met een vochtverdrijvende spray (bv siliconen)

schoonmaken gaat prima met wd40

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...