Spring naar bijdragen

Suspension Lift


stbouwers
 Share

Recommended Posts

Hallo mensen,

De laatste tijd zit ik te denken om mijn '67 super wagoneer op te hogen. Het meeste wil ik graag allemaal zelf doen. Mijn vraag is nu:¨Hoe hoog kan ik mijn jeep maximaal verhogen (ophangings verhoging, niet de body dus) zonder de aandrijfas te moeten aanpassen of vervangen?¨

Het mooist zou ongeveer 6 inch zijn, maar het zal wel om en nabij de 3 inch liggen zonder grote aanpassingen te maken dacht ik zelf. Zeker weten doe ik het niet, vandaar jullie hulp gevraagd.

Groet,

Sebastiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook het eea aan het uitzoeken voor mijn J10.

Op US fora staat veel geschreven (bijv jeepforum.com).

Als je een complete verenlift-kit koopt zorg dan in ieder geval dat je er een dropped pitman arm bij hebt,langere shocks,langere remleidingen en natuurlijk alle bevestigingsmateriaal.

(denk ook aan de 'shims' die je assen iets kantelen).

Voor zover ik heb uitgezocht/gelezen bestaat de kans dat je aandrijfassen te kort zullen zijn vanaf een 3inch of hogere lift.

die zul je dus moeten (laten) verlengen en wat dat kost...?

Hopelijk kun je hier iets mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook het eea aan het uitzoeken voor mijn J10.

Op US fora staat veel geschreven (bijv jeepforum.com).

Als je een complete verenlift-kit koopt zorg dan in ieder geval dat je er een dropped pitman arm bij hebt,langere shocks,langere remleidingen en natuurlijk alle bevestigingsmateriaal.

(denk ook aan de 'shims' die je assen iets kantelen).

Voor zover ik heb uitgezocht/gelezen bestaat de kans dat je aandrijfassen te kort zullen zijn vanaf een 3inch of hogere lift.

die zul je dus moeten (laten) verlengen en wat dat kost...?

Hopelijk kun je hier iets mee!

Zou is gaan kijken op ifsja.com

Als je daar aanmeld en ook op bj offroad site als ifsja member krijg je 15% korting bij bj's

Oudere wagoneers hebben andere achterveren dus een shackle flip gaat niet werken. Je kan wel een 4" lift krijgen voor jouw model, als je dan de goeie backspacing neemt kun je 32 of 33 inch banden eronder kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 inch zou voldoende moeten zijn voor 33ers.

Ik heb voorbeelden gezien waarbij zelfs bij 2,5inch verenlift 33ers passen!

(zonder fendertrimming oid,maar of het dan nog lekker stuurt...)

Een bodylift is dan een prima (en betaalbare) aanvulling waar niets mis mee is, maar de een vind het spuuglelijk en de ander weer niet.

(ikzelf vind het wel mooi)

Ik ben benieuwd wat je gaat doen, wellicht heb ik er zelf ook iets aan;)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...