mlampie Geplaatst January 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2011 Hallo Allemaal, Ik ben nieuw in de Jeep wereld en ben blij dit forum gevonden te hebben. Op dit moment rij ik nog Laguna, hiervoor heb ik enkele jaren met veel plezier in mijn Korando gereden. Regelmatig het losse zand opgezocht in oa de Ardennen. Het bloed kruipt waar het niet kan dus wil toch weer 4x4 gaan rijden. De korando was grijs kenteken en gezien de kosten wil ik dit weer gana doen (heb een eigen zaak) De laguna is geel kenteken e voor prive gebruik hebben we nog een Scenic) Tot zover even wat info. Mijn oog is gevallen op de liberty. ik zie 2,5 en 2,8 auto's staan. Ik heb ook wat topics gelezen over de verschillen hierin. Concrete vragen zijn: Wat is de beste Waar moet ik op letten bij de aanschaf Wat zijn jullie ervaringen Is deze wagen op te leuken (beetje verhogen, grotere velgen etc) vanaf welkbouwjaar zijn er veranderingen (gezien de kosten kijk ik nu rond 2004) zijn er verschillende uitvoeringen Ik wacht in spanning de reacties af. Alvast bedankt allemaal. Gr. Marco Lampie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 welkom in de Jeep wereld ik kan wel wat info geven over de Jeep cherokee/liberty. de motoren die geleverd worden in deze auto zijn benzine 2.4L 4cil,3.7L 6cil diesel 2,5 en 2,8 4cil. Uitvoeringen zijn de sport,limited,renegade en nog een jubileeum uitvoering jeep65 de 2.8 diesel is de opvolger van de 2,5,Dus een 2,8 is wat beter en iets meer vermogen. modeljaar 2005 kwam de facelift uit alleen optische veranderingen zoals grille en interieur aandacht's punten zijn fuseekogel's voor zit soms speling op bij de diesel injector lekkage,olielekkage krukas bakzijde. er is wel wat te krijgen zoals banden,bulbars maar geen extreme verhogingen en ander extreem spul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mlampie Geplaatst January 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Dank Ron, Ik ben al flink aan het zoeken. Ik ga inderdaat voor de 2,8 met een grijskenteken. Zag dat je deze met een chip ook nog kan tunnen. De fuseekogels hoe kan ik deze het beste controleren? Zodra ik iets gevonden heb laat ik het hier even weten en zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst January 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Ik zou zeker gaan voor MY 2005 of nieuwer. Wel meer dan uiterlijke veranderingen hoor. Betere remmen bijvoorbeeld. Na 2005 schijven achter ipv trommels. De zgn. balljoints zijn als het goed is bij alle KJ's vervangen na een terugroepactie in 2006. Overigens heb ik een leuke 2005 3.7 Sport in de aanbieding. Geen grijs kenteken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst January 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Betere remmen bijvoorbeeld. Na 2005 schijven achter ipv trommels. Welke remmen je achter hebt is volgens mij afhankelijk van de uitvoering. Onze Limited 2003 heeft gewoon schijfremmen achter. De 2,8L is een automaat, deze hebben een Full-Time tussenbak. Hiermee kun je zowel op de verharde weg als op de onverharde weg in 4wd rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rcb-191 Geplaatst February 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2011 Heren, (Dames?) Nog meer vragen van (alweer) een nieuweling in de Jeep wereld. Ook ik ben op zoek naar een liberty (Cherokee (diesel) Ik loop op mijn zoektocht aan tegen, tegenstrijdige registraties, bijvoorbeeld; bouwjaar 2003, met een 2006 kenteken (registratie) de auto blijkt te zijn ingevoerd. vraag: - Zijn er verschillen tussen Amerikaanse types en Nederlandse types, - Wat zijn de aandachtpunten bij ingevoerde types, Ik ben al veel opgeschoten met de antwoorden op de vragen van Marco Lampie. Bij voorbaat dank RobC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst February 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2011 Heren, (Dames?) Nog meer vragen van (alweer) een nieuweling in de Jeep wereld. Ook ik ben op zoek naar een liberty (Cherokee (diesel) Ik loop op mijn zoektocht aan tegen, tegenstrijdige registraties, bijvoorbeeld; bouwjaar 2003, met een 2006 kenteken (registratie) de auto blijkt te zijn ingevoerd. vraag: - Zijn er verschillen tussen Amerikaanse types en Nederlandse types, - Wat zijn de aandachtpunten bij ingevoerde types, Ik ben al veel opgeschoten met de antwoorden op de vragen van Marco Lampie. Bij voorbaat dank RobC Vrijwel alle import KJ's zijn voorzien van de 3,7L V6. Verder zijn er weinig verschillen. Achterkant is iets anders, de Amerikaanse versie heeft een andere achterbumper met kenteken. De Europese heeft een stuk om het reservewiel met kenteken: Verder is de achteras van de Europese versie sterker, een Dana 44. In ieder geval de diesel, weet niet of dit ook zo is bij de V6. Daarnaast wat andere mogelijkheden in de boordcomputer enzo, in het interieur heb je boven het handschoenenkastje een handgreep in de US versie... Allemaal kleine onbelangrijke dingetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst February 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2011 Amerikanen hebben vaak ook een andere radio die niet is afgestemd op europa. verder kan de verlichtig anders zijn [koplampen en richting]ook handzender's hebben een andere frequentie let hier op bij het bij bestellen van een nieuwe handzender Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.