Spring naar bijdragen

Differentieels & Tussenbak Olie Verversen


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik wil nieuwe olie in beide diffs doen en in de versnellingsbak en tussenbak.

Alleen heb ik geen idee waar ik alles moet vullen?

Bij de vooras zie ik een moer zitten met een vierkant gat (uitholling) in... in de achteras zie ik dat niet

Heeft iemand voorbeelden hoe en waar het moet of kan iemand mij dit uitleggen?

Heb op het forum wat gevonden maar kom er nog niet echt uit!

Bedankt alvast

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik wil nieuwe olie in beide diffs doen en in de versnellingsbak en tussenbak.

Alleen heb ik geen idee waar ik alles moet vullen?

Bij de vooras zie ik een moer zitten met een vierkant gat (uitholling) in... in de achteras zie ik dat niet

Heeft iemand voorbeelden hoe en waar het moet of kan iemand mij dit uitleggen?

Heb op het forum wat gevonden maar kom er nog niet echt uit!

Bedankt alvast

Kenzo

Achteras zit meestal een rubbere dop in de deksel

Versnellingsbak zit ongeveer in het midden van de versnellingsbak aan de kant van de bestuurder een vulschroef, indien ax15

Bruine schroef in het midde van de foto

ax15.jpg

En tussenbak zitten van achter uit 2 schroeven en daar moet je de bovenste hebben,die onder het rode plaatje, indien np231

0907_4wd_05_z+the_transfer_case+np231.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super, is inderdaad NP231 en AX15

Ze moeten dan allemaal tot de hoogte van de bout gevuld worden? (de assen ook? dan totaan de rubbere dop)

Lijkt me dat ze anders overlopen maar toch even ter bevestiging? rolleyes.gif

Owja, waar / hoe moet ik ze leeglaten?

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super, is inderdaad NP231 en AX15

Ze moeten dan allemaal tot de hoogte van de bout gevuld worden? (de assen ook? dan totaan de rubbere dop)

Lijkt me dat ze anders overlopen maar toch even ter bevestiging? rolleyes.gif

Owja, waar / hoe moet ik ze leeglaten?

klopt allemaal tot de vulgaten, maar let wel op als je een transfer lowering case hebt of iets dergelijks dat er dus eigenlijk iets meer in moet omdat het allemaal wat schuiner hangt.

tussenbak is leeglaten bij het boutje linksonder de vulplug

Versnellingsbak is aan de bijrijders kant helemaal onderaan in het midden ergens

Diffs zul je leeg moeten zuigen of de deksel eraf moeten halen ;)

suc6 ermee

Ps. Met google en de zoekfunctie kom je ook een heel eind ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je olie in een diff vervangt.

gewoon altijd de deksel er afhalen.

het is niet zoveel meer werk.

kun je gelijk van binnen bekijken of alles nog heel is en eventueel het slijpsel wat onderin ligt er uit halen.

daarna nieuw kit er tussen en deksel er weer op.

Olie vullen tot het randje van de dop(ga ik er wel vanuit dat je geen aftermarket diffdeksels hebt)... Klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...