kenzo Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Hallo, Ik wil nieuwe olie in beide diffs doen en in de versnellingsbak en tussenbak. Alleen heb ik geen idee waar ik alles moet vullen? Bij de vooras zie ik een moer zitten met een vierkant gat (uitholling) in... in de achteras zie ik dat niet Heeft iemand voorbeelden hoe en waar het moet of kan iemand mij dit uitleggen? Heb op het forum wat gevonden maar kom er nog niet echt uit! Bedankt alvast Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Hallo, Ik wil nieuwe olie in beide diffs doen en in de versnellingsbak en tussenbak. Alleen heb ik geen idee waar ik alles moet vullen? Bij de vooras zie ik een moer zitten met een vierkant gat (uitholling) in... in de achteras zie ik dat niet Heeft iemand voorbeelden hoe en waar het moet of kan iemand mij dit uitleggen? Heb op het forum wat gevonden maar kom er nog niet echt uit! Bedankt alvast Kenzo Achteras zit meestal een rubbere dop in de deksel Versnellingsbak zit ongeveer in het midden van de versnellingsbak aan de kant van de bestuurder een vulschroef, indien ax15 Bruine schroef in het midde van de foto En tussenbak zitten van achter uit 2 schroeven en daar moet je de bovenste hebben,die onder het rode plaatje, indien np231 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 (bewerkt) Super, is inderdaad NP231 en AX15 Ze moeten dan allemaal tot de hoogte van de bout gevuld worden? (de assen ook? dan totaan de rubbere dop) Lijkt me dat ze anders overlopen maar toch even ter bevestiging? Owja, waar / hoe moet ik ze leeglaten? January 25, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Super, is inderdaad NP231 en AX15 Ze moeten dan allemaal tot de hoogte van de bout gevuld worden? (de assen ook? dan totaan de rubbere dop) Lijkt me dat ze anders overlopen maar toch even ter bevestiging? Owja, waar / hoe moet ik ze leeglaten? klopt allemaal tot de vulgaten, maar let wel op als je een transfer lowering case hebt of iets dergelijks dat er dus eigenlijk iets meer in moet omdat het allemaal wat schuiner hangt. tussenbak is leeglaten bij het boutje linksonder de vulplug Versnellingsbak is aan de bijrijders kant helemaal onderaan in het midden ergens Diffs zul je leeg moeten zuigen of de deksel eraf moeten halen suc6 ermee Ps. Met google en de zoekfunctie kom je ook een heel eind Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Ok, bedankt voor de info! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 als je olie in een diff vervangt. gewoon altijd de deksel er afhalen. het is niet zoveel meer werk. kun je gelijk van binnen bekijken of alles nog heel is en eventueel het slijpsel wat onderin ligt er uit halen. daarna nieuw kit er tussen en deksel er weer op. Olie vullen tot het randje van de dop(ga ik er wel vanuit dat je geen aftermarket diffdeksels hebt)... Klaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Ok, zal de deksels er dan maar af halen. Zijn standaard diff covers dus dan vullen tot aan de rand. Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.