Spring naar bijdragen

Yj Verhogen Of Niet


KEC
 Share

Recommended Posts

met een body lift kan het ook.

3" bodylift zou genoeg moeten zijn

Zelf had ik voor de verenlift 35" banden onder een 3" body lift, maar waren de flare fenders gescheurd door de banden.

33" zal wel moeten gaan

Bedankt voor jouw reactie,

begrijp ik het goed??

alleen met 3"bobylift is voldoende?? met mijn orginele set veren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jouw reactie,

begrijp ik het goed??

alleen met 3"bobylift is voldoende?? met mijn orginele set veren??

Zou voldoende kunnen zijn als streetcruiser, maar dan moet je er nooit meer het terrein mee ingaan.

En zelfs dan nog lijken 35-ers mij te groot.

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja toen ik het las dacht ik ook, laat ik het maar gelijk goed doen met een veren pakket.

Heb ik dan ook zo'n Front Lift Shackle kit nodig?

Een goede verenlift zou voldoende moeten zijn om 33" onder je auto te zetten. Een shackle lift hoeft niet als je voldoende lift uit je veren haalt.

Er zijn vele verschillende meningen over een shackle lift.

Als je het geld ervoor over hebt dan zou ik voor een goede veren lift gaan, eventueel in combinatie met een kleine (1") body lift.

Let wel op, dat als je meer dan 4" lift neemt, je wellicht tegen een noodzakelijke SYE kit aanloopt. Dat maakt het allemaal wat duurder.

Dan over die 33"-ers die eronder wilt zetten; wellicht wil je die dan in een brede 12,5" maat. Die steken buiten je standaard spatborden waardoor je ook een set extra brede spatbordverbreders nodig hebt.

Heb je al velgen voor dergelijke brede banden? Anders komen die er ook nog bij.

En zo kan je steeds verder gaan...

Lees je even goed in wat de voor- en nadelen zijn en weeg dat af tegen wat je aan je wagen wilt besteden en kom een keer op een Jeep evenement kijken en praten met mensen die hun wagen verhoogd hebben.

Krijg je hoop informatie uit eerste hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hi,

Ik heb de Jeep een 2.5i bij de garage staan voor een 3" bodylift, omdat ik 33x12,5" velgen erop ga zetten. Ik heb begrepen dat die 3" voldoende is. een verenlift is mij afgeraden, omdat hij dan meer gaat zwalken en schommelen en op deze manier de stabiliteit meer behouden blijft. Of dat allemaal zo is zal ik van de week wel merken! De mijne is trouwens uit 1991, dus ik weet dat niet hoe het met een 1998 model zit. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veren pakket, geen bodylift

3"bodylift is krap, goed te doen met 31" banden -->lekker voor in terrein

Houd er rekening mee dat mer 33" banden of meer je motor erg hard moet werken.

Wil je er echt 33" onder hebben dan liever (ook) een verenlift.

Let er wel op dat je dan ook je remleidingen moet verlengen,je trackbar van een bracket wil voorzien en ws ook naar bredere banden toe wilt (12,5") dus ws bredere velgen nodig hebt, bredere fenders, extra lift dmv veren,misschien een SYE kit en zelf je motor wat kietelenmet een 4.0 TB.

Ik heb zelf een 2.5L YJ en heb al eea eraan gedaan....

PM me maar als je 1-op-1 met me wilt overleggen.

John

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

\hallo \John,

dat is nogal wat, wat je allemaal opnoemt voor (gewoon) 2 maatjes grotere banden.

ik moet hier toch nog eens over na denken.

bedankt voor alle info's

KEC

3"bodylift is krap, goed te doen met 31" banden -->lekker voor in terrein

Houd er rekening mee dat mer 33" banden of meer je motor erg hard moet werken.

Wil je er echt 33" onder hebben dan liever (ook) een verenlift.

Let er wel op dat je dan ook je remleidingen moet verlengen,je trackbar van een bracket wil voorzien en ws ook naar bredere banden toe wilt (12,5") dus ws bredere velgen nodig hebt, bredere fenders, extra lift dmv veren,misschien een SYE kit en zelf je motor wat kietelenmet een 4.0 TB.

Ik heb zelf een 2.5L YJ en heb al eea eraan gedaan....

PM me maar als je 1-op-1 met me wilt overleggen.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...