Nikonised Geplaatst March 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Dan ook maar een garage bouw topic openen......... Zou daar animo voor zijn Ab.. heb ik ook nog foto's van! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Ik heb ondertussen ook een constructie-vraag: Hoeveel ruimte moet het achterdif hebben met het omhoog veren met een 4 inch verenpakket? Ik wil nl de ruimte boven mijn dif gebruiken om een tank te plaatsen, wie heeft een 4 inch pakket en heeft daar ook het een of ander gemaakt? Heb je verhoogde bumpstops geplaatst? Dan is het eenvoudig uit te meten.......Anders 4" tov de orginele bumpstops erbij tellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Zou daar animo voor zijn Ab.. heb ik ook nog foto's van! Waarom niet, er zijn best mensen die de ruimte hebben voor een garage Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 Wat nog steeds sneeuw bij jullie! OT, Lekker bezig jongens, hou vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2011 (bewerkt) Heb je verhoogde bumpstops geplaatst? Dan is het eenvoudig uit te meten.......Anders 4" tov de orginele bumpstops erbij tellen. Hoi Ab, ik heb de bumpstops nog niet er tussen, maar ik vraag me gewoon af hoeveel dat het dif naar boven (of het geheel naar onder) kan/moet kunnen gaan. "Wat nog steeds sneeuw bij jullie! " Ja .. wie wat bewaard die heeft wat! March 6, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2011 (bewerkt) Het blok kan geplaatst worden, daarvoor eerst de bestaande CJ steunen weer plaatsen. De gaten in heb blok komen precies overeen! Echter 1 van de bouten past niet.. om een of andere reden hoort hier een bout in met fijne draad. Eerst even voorzichtig aan elkaar voor stellen: Dan langzaam bij elkaar brengen.. En het matched als een pas getrouwd koppeltje! En surfen maar...eh sorry.. Ray is een surfer.. Pfff wel een flinke hoek, voor de aandrijving voor moet dus een aandrijfas met dubbel kruisstuk worden gemaakt. ok.. de achter as kan ik nog "stellen" omdat de perches nog niet erop zijn gelast. Dit kan ook pas als bijna alles aan gewicht eraan hangt. De bak zakt nog iets.. Volgende keer meer! en oh ja... Als iemand nog een tip heeft hoe ik kan bepalen hoe hoog het achter dif maximaal kan komen.. graag! March 8, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 (bewerkt) Tijd om de body onderhanden te nemen: Op de kop op bokken gezet en alles met de vlam, krabber en plamuurmes schoongemaakt. De stukken die slecht waren al zoveel mogelijk weg gesneden met plasmasnijder. Nieuw stukjes gemaakt, samen met Zwerfster, waarvoor mijn dank! en op diverse plekken erin gelast. Overigens heel lastig te lassen als het niet helemaal zuiver materiaal is en ook nog van verschillende dikte! De plekken waar de bodymounts in vastzatten waren allen rot! deze moeten opnieuw geboord worden. Daarna heb ik de body aan de onderkant geheel ingesopt met RX5 en daarna RX10 hier het resultaat: De stukken waar ik met de kwast niet bijkom worden later met ML behandeld. March 20, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 De body wordt verder afgewerkt met carroseriekit zodat er nog maar weinig gaten overblijven waar vocht of troep in kan gaan zitten: Later wordt hier een laatste laag (dikke bodyschütz) overheen gebracht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Waarom doe je de onderkant niet met Herculiner ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Waarom doe je de onderkant niet met Herculiner ? Ik had al een grote pot van dat bodyschütz staan en was ik in de veronderstelling dat Herculiner meer voor de bovenkant was, zoals een laadbak of zo.. Maat kan dat ook voor in de auto? en heb je daar ervaringen mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2011 Heb daar geen ervaring mee, las het laatst wel op een amerikaans forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst April 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 (bewerkt) Tijdens het drogen van de body heb ik eens nagedacht over de "flat belly" voor de CJ. Die grote bakplaat, die hangbuik die alleen maar overal in vast kwam te hangen, moet plaatsmaken voor een mooi strak wasbordje! een platte plaat vond ik niet geschikt, dus het werd een mooi plat koker profiel van ca 200mm breed en 60mm hoog van 4 mm dik staal. het profiel wordt rechtstreeks op het chassis geschroefd, maar daarvoor moet de steun van de bak in het profiel verdwijnen om de hoek te beperken. meten boren.. en snijden.. kijken of het past.. de tussenbak valt precies op de hoek van het profiel, dus daar moet ook wat uit.. Maar ja zo'n gat verzameld weer troep, dus dat moet dicht.. lassen afwerken en klaar! April 3, 2011 bewerkt door Nikonised Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.