Spring naar bijdragen

elektrische stoel2


Recommended Posts

ook ik heb een probleem met mijn elektrisch bediende stoel....

de passagiersstoel werkt niet en na meting blijkt hij totaal geen spanning te krijgen. De bestuurdersstoel werkt prima.

kan iemand mij vertellen hoe de plusdraad naar de stoel loopt zodat ik hem op andere punten kan meten en/of repareren. komt hie ergens onder het dashbord uiy of ergens in de motorruimte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thierry,

Heb ondertussen van andere begrepen dat de kabel die van de zekering kast komt zich onder de centrale console splitst.....en dat deze stekker ook nog wel eens voor problemen schijnt te zorgen. (vocht/slecht contact).

heb vol goede moed mijn hele midden console eruit gesloopt om tot de ontdekking te komen dat ik er niet bij kan mad.gif . zelfs nog een stuk van de vloerbedekking losgesneden (zit toch onder de console) maar dit hielp ook niet.

moet binnen kort toch de hele vloerbedekking eruit halen om een lekkage op te sporen en een kabel te leggen voor de cd-wisselaar. dan zal ik die stekker vast wel tegen komen.

er komt weer een lang weekeind aan,dus ik laat je het wel weten hoe het afloopt.

ET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thierry,

een weekeind sleutelen en meteen drie vliegen in een klap (zogoed als dan toch).

Lekkage opgespoord ......achterklep rubber.

Dan weet je ook meteen waarom het zo muf stinkt in die auto.......twee cm water in het vooronder en een volgezogen tapijtje laugh.giflaugh.gif .

En de bewuste stekker gevonden en tot de ontdekking komen dat die alles behalve watervast zijn.

Toen ik de stekker aanraakte viel hij spontaan uiteen. het zootje ertussen uit geknipt,de draden aan elkaar gesoldeerd,en afgewerkt met een krimpkousje............en ziedaar het resultaat...twee werkende electrische stoelen.

cool.gif ik weet dat het niet mag in nederland BULL,maar ze werken lekker wel. cool.gif .

De bewuste stekker zit ter hoogte van de handrem ongeveer 10 a' 15 cm naar beneden (bestuurders kant) net in de ronding waar de tunnel weer naar beneden loopt. veel verder kan hij niet zitten want heel de zooi zit met clipsen vast.

In deze kabelboom zit tevens de verlichting van de schakelpoken en de lamp van de handrem.

Als je de midden console eraf hebt en je snijdt de vloerbedekking in voor de handrem,moet je er toch bij kunnen. anders de stoel en de zitting van de achterbank eruit,en de vloerbedekking losmaken en op tillen.

succes, en als er vragen zij hoor ik het wel...........voorlopig rij ik een tijdje zonder vloerbedekking om de zaak te laten drogen blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hi ET,

De passagierstoel werkt weer als een tierelier!! :D

Het was precies zo als jij dacht: stekker tegen tunnel verrot, kroonsteentje ertussen, aftapen en klaar was Kees. Ik heb gewoon maar een sneetje in de tunnelbekleding gemaakt en ik zat meteen op de goede plek.

Bedankt!

Thierry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...