Spring naar bijdragen

Wj Gekocht


Gast laredozwart
 Share

Recommended Posts

Gast laredozwart

Hallo daar

Wij hebben de ZJ ingruild voor een WJ van 2000 4.7L

Nu hebben we een klein probleem de motor loopt bij 80-100 of 120km/pu onregelmatig

ongeveer 200 toeren op en neer maar geen snelheids verschil

Ik hoor dat ik de stappenmotor moet schoonmaken maar waar zit hij

Ik ben al aan het zoeken geweest op het forum maar kon het niet vinden

Kan iemand mij vertellen waar de stappenmotor zit

MVGR Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar

Wij hebben de ZJ ingruild voor een WJ van 2000 4.7L

Nu hebben we een klein probleem de motor loopt bij 80-100 of 120km/pu onregelmatig

ongeveer 200 toeren op en neer maar geen snelheids verschil

Ik hoor dat ik de stappenmotor moet schoonmaken maar waar zit hij

Ik ben al aan het zoeken geweest op het forum maar kon het niet vinden

Kan iemand mij vertellen waar de stappenmotor zit

MVGR Geert

Hoi, de stappenmotor. Neem ff kontakt op met frans demers.Die kan je fotos laten zien waar .Zit rechts van het gasklephuis .is makkelijk te verwijderen.Zit vast met 2 inbus boutjes .Als je hem eruit hebt geschoven schoonmaken met een wattenstaafje(ook binnenin).Nergens aan trekken of duwen anders versteld deze zich. Succes. Groet Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga akkoord met de visie van Newbe: de stappenmotor regelt het stationair toerental. Natuurlijk kan het geen kwaad deze eens te kuisen , want zowiezo zit daar blubber in.

Maar het euvel waarvan sprake doet zich voor aan een hoger toerental en daar is de TPS of de Throttle position sensor wel misschien de oorzaak.

In ieder geval zou ik gans het gaskleppenhuis een grondig reinigen en controleren op electrische contacten.

Indien je prentjes wil, geen maar een seintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart

Ik ga akkoord met de visie van Newbe: de stappenmotor regelt het stationair toerental. Natuurlijk kan het geen kwaad deze eens te kuisen , want zowiezo zit daar blubber in.

Maar het euvel waarvan sprake doet zich voor aan een hoger toerental en daar is de TPS of de Throttle position sensor wel misschien de oorzaak.

In ieder geval zou ik gans het gaskleppenhuis een grondig reinigen en controleren op electrische contacten.

Indien je prentjes wil, geen maar een seintje.

Hallo Frans

Als je foto's hebt van de tps en de stappenmotor en de plaats hou ik mij aanbevolen

mvg Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart

Hallo

TPS los gehad kon niets vinden maar de stekker was een beetje vettig aangeslagen

dus schoon gemaakt met contactcleaner

Ook de stappenmotor los gehaald en schoon gemaakt

was ook vettig en een beetje blubber er aan

na alles gemonteerd te hebben en proef gereden is het halen bij 80km overdus dat is goed

Ook het stationiare toerental is nu 650/700 voorheen 850/900 dus dat is ook beter

Nog een vraag,wat is het toerental bij bv 80km bij mij 1850/1900 ik vindt dat een beetje veel

Bij de ZJ was dat 1700/1750

Dus hoeveel is dat bij jullie?

Mvg Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koude motor of warm.

Rond de 80 schakelt hij net wel of niet door, schakelpunt naar volgende versnelling.

Bij mij loopt hij rond de 1400,1500 toeren.

Probeer ietsje meer gas te geven zodat hij doorschakelt naar volgende versnelling.

Scheelt meteen verbruik. 4.7 van mij loopt dan 1 op 10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koude motor of warm.

Rond de 80 schakelt hij net wel of niet door, schakelpunt naar volgende versnelling.

Bij mij loopt hij rond de 1400,1500 toeren.

Probeer ietsje meer gas te geven zodat hij doorschakelt naar volgende versnelling.

Scheelt meteen verbruik. 4.7 van mij loopt dan 1 op 10

1 op 10? Rijd u diesel? Of gouden voetjes misschien? Wij rijden ook een WJ 4.7 uit 2000 maarruhh...1 op 6 hoor (gem.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

TPS los gehad kon niets vinden maar de stekker was een beetje vettig aangeslagen

dus schoon gemaakt met contactcleaner

Ook de stappenmotor los gehaald en schoon gemaakt

was ook vettig en een beetje blubber er aan

na alles gemonteerd te hebben en proef gereden is het halen bij 80km overdus dat is goed

Ook het stationiare toerental is nu 650/700 voorheen 850/900 dus dat is ook beter

Nog een vraag,wat is het toerental bij bv 80km bij mij 1850/1900 ik vindt dat een beetje veel

Bij de ZJ was dat 1700/1750

Dus hoeveel is dat bij jullie?

Mvg Geert

bij 100km/h is het toerental bij mijn WJ ong 1700, misschien dat je daar wat aan hebt (betreft een WJ 4,7ltr V8 uit 2000)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast laredozwart

Hallo

Heb verder nog niets gedaan

Maar vanmiddag was het 1550/1600 bij een goeie 85 km

dus dat is beter

Mischien dat het kwam dat ik de auto ook gereset heb,accupolen los en de plus en min kabel tegen elkaar

Morgen een lange rit voor de boeg,dus zal ook kijken welk toerental bij 100 en 120km

Maar het lijk wel goed te zijn,zal morgen avond doorgeven wat de auto deed

By the way: vorige week 390km gereden op 76L gas,dat is 1 op 5.1km gekombineerd snelweg en stad zo,niet zo verkeerd denk ik

Ook dit is een WL 4.7L uit 200o

Mvg Geert

bewerkt door laredozwart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...