Spring naar bijdragen

V8 Geluid


Recommended Posts

Ik heb een GC uit 1997 5.2 V8 maar ik wil meer motor geluid horen en mijn buren s'morgens meer mee laten genieten rolleyes.gif nu zit er al een K&N filter in maar gewoon zo'n inleg filter (dus in de orginele bak) en ik hoor nog steeds niet genoeg.....nu kan ik zo'n echt K&N filter kopen inclusief de slang en het mooie ronde open filter maar voor dat ik dit geld ga uitgeven (is best prijzig) wil ik graag weten zal ik ook echt een mooier en vol V8 geluid krijgen ? of moet ik toch een ander eind demper nemen op mijn uitlaat ? ik zie ook op foto's GC met een dubbele uitlaat ? waar kan je zo iets kopen en wat kost dat dan ? en klinkt dat beter ?

ps ik wil geen knetter geluid hebben....moet wel mooi zijn

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Apr 30 2005, 19:11

voor het geluid zul je toch een andere demper moeten nemen ipv een K&N filter.

kep zelf een borla, zit leuk geluid in.

<div align="right">

Wat kost dat zo'n Borla en heb je dan alleen een eind demper of heel systeem er onder hangen en waar haal je de Borla onderdelen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Apr 30 2005, 21:40

klik borla

kep dus een cat-back

kost in de USA $415.99

in nederland geen idee eigenlijk, mailen of bellen en je weet het

natuurlijk is dit niet de enige uitlaat

flowmaster

gibson

magnaflow

om nog maar wat te noemen

dit kan ook klik E.P.S

<div align="right">

Als je echt wat moois wilt moet je naar EPS gaan. Ze maken helemaal naar wens een uitlaatsysteem. Als je wilt een volledig dubbel systeem van RVS en het geluid naar jou wens.

Ze hebben hier erg veel ervaring mee, ik heb 2 auto's laten doen en naar grote tevredenheid.

Adam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeker naar EPS gaan, heb ik ook gedaan en bevalt prima. Maar een volledig dubbele uitlaat is bij een Grand Cherokee (bijna) niet mogelijk. Tenzij het een 2x4 uitvoering is. Bij de 4x4 zit de voorwielaandrijving in de weg. De dubbele uitlaten die jij ziet onder Grand Cherokees zijn dus ook gewoon een enkel systeem met één katalysator, één demper (of geen) en word na de demper voor de benzinetank gesplitst. Behalve dat het er wat stoerder uitziet (als men de pijp tenminste mooi weg laat werken, gebeurt niet vaak), geeft het geen extra voordeel (vermogen of geluid). Vaak komt er rechterpijp nog het meeste omdat de linker door te veel bochten meer weerstand geeft. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was toen ongeveer 1400 gulden!! De uitlaat is net na de katalysator vervangen en vastgelast aan de bestaande uitlaat (zit dus lekker vast en zal zo niet scheef kunnen gaan hangen). Demper is vervangen door een "direct flow" exemplaar (meer geluid en iets betere prestaties). En een dubbele eindtip (zie foto), dit alles in een hoogwaardiger RVS als dat er standaard onder zit. Nog een voordeel; je kan het geluid zelf kiezen, ze hangen er ter plaatse een aantal dempers onder net zo lang tot je tevreden bent. Kortom ik vond het alles dubbel en dwars waard, sterker nog; als ik een splinternieuwe amerikaan met V8 zou kopen, ga ik weer direct naar EPS. biggrin.gif

DSCN1742.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...