Spring naar bijdragen

Aanpassen Stoeln Voor Tj


Mike200X
 Share

Recommended Posts

Hallo, misschien is deze plek een betere plaats voor mijn vraag;

Aangezien ik redelijk lang ben wil ik graag mijn stoel verder naar achter kunnen bewegen dan mogelijk is in de standaard uitvoering van een TJ zodat ik meer beenruimte krijg. Ik wil de achterbank er uit halen ( ook grote hond houd van de bossen ). Heb ik dan ruimte om de bestuurderstoel aan te passen of zitten er dingen in de weg. Ik zat te denken aan 4 verlengde strippen aan de stoel te laten lassen zodat ik de originele bevestigingsgaten kan blijven gebruiken. Of is er een veel betere oplossing of misschien standaard onderstel of verlenging beschikbaar???

Graag jullie advies / hulp...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet precies de situatie in een tj maar bij mijn yj heb ik het verstelsysteem iet verder naar achter gemonteerd op het stoelframe waardoor het geheel iets verder naar achter kan. Veel verder kan bij mij niet want me stoel komt nu al tegen mijn rollbar.

Ben 2 meter en met het stuur in de hoogste stand gaat dit heel best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de rolbeugel bepaalt hoe ver je naar achteren kunt, het stoelframe is vrij eenvoudig aan te passen, zowel in de hoogte als in de lengte.

Verder is het opvallend dat je in een oudere TJ een lagere zit hebt dan in de nieuwere, Jeep heeft de stoelen veranderd, ik weet niet in welk jaar.

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat geeft alweer hoop: Dank! :)

Ben overigens een goede 2 meter lang.

Ik zit te denken aan een tj vanaf 2000, misschien kan iemand opmeten bij zijn eigen TJ hoever het frame naar achteren kan tot aan de rolbeugel; ik kan geen info op het internet vinden.

Is er overigens verschil met een Rubicon uitvoering? ( mocht ik een goede kunnen vinden ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...