reentje1975 Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Om de zoveel tijd, dan gaat het schakelen minder goed. Wat blijkt, de vloeistof uit het reservoir onder de motorkap is nagenoeg leeg. Het probleem is dat er geen lekkage in de leiding zit, en ook niet bij de cylinder bij het pedaal. Hoe kan dit? Ik heb gehoord dat er bij of in de bak ook een cylinder zit. Kan het zijn dat die lek is en zo ja, moet dan de hele bak erachter weg? Groet en bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Om de zoveel tijd, dan gaat het schakelen minder goed. Wat blijkt, de vloeistof uit het reservoir onder de motorkap is nagenoeg leeg. Het probleem is dat er geen lekkage in de leiding zit, en ook niet bij de cylinder bij het pedaal. Hoe kan dit? Ik heb gehoord dat er bij of in de bak ook een cylinder zit. Kan het zijn dat die lek is en zo ja, moet dan de hele bak erachter weg? Groet en bedankt! Ja bij de koppeling zit ook nog een cilinder heb het zelfde probleem die van mij moet eerdaags aangepakt worden en dan moet er inderdaad veel los, onder andere volgens mij de bak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Ja bij de koppeling zit ook nog een cilinder heb het zelfde probleem die van mij moet eerdaags aangepakt worden en dan moet er inderdaad veel los, onder andere volgens mij de bak. bak en tussenbak er onderuit en dan nog alles loskoppelen en kijk ook goed de koppeling na als daar olie op hangt is het beter dat je deze ook vervangt. Grtjs Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reentje1975 Geplaatst January 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2011 Ben net bij de dealer geweest. Inderdaad de bak en de tussenbak er onderuit. Cylinder zelf kost 165 ex, dan nog de uren...... Zit er over te denken om het zelf te doen. Aan de andere kant. Hier heb je wel 2 jaar garantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst January 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2011 Ben net bij de dealer geweest. Inderdaad de bak en de tussenbak er onderuit. Cylinder zelf kost 165 ex, dan nog de uren...... Zit er over te denken om het zelf te doen. Aan de andere kant. Hier heb je wel 2 jaar garantie. als je geregeld zelf sleutelt is dit een uitdaging, maar als je niet echt een sleutelaar bent zou ik het laten doen bij dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob5 Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 als je geregeld zelf sleutelt is dit een uitdaging, maar als je niet echt een sleutelaar bent zou ik het laten doen bij dealer. Hallo Bert, Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. de DOT4 komt er bij de bak uit en geen druk bij het koppelen. Wil dit probleem zelf oplossen. Heb je nog tips/aanwijzingen waar ik op moet letten (bij het demonteren van de bak/tussenbak) Bedankt Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 Hallo Bert, Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. de DOT4 komt er bij de bak uit. Moet dit geen DOT3 zijn? ik heb laatst het cillindertje aan het pedaal vervangen en op de dop staat dat er DOT3 in moet en ik heb ergens gelezen dat DOT4 niet helemaal goed zou zijn ? Correct me when i'm wrong Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob5 Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 Inderdaad, er moet DOT3 in. Groet Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 (bewerkt) Als je Dot-4 gebruikt , zijn ze na 2 jaar weer lek , daarom altijd Dot-3 gebruiken ! January 13, 2011 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2011 Gister me tuutje weer opgehaald bij de garage. Koppelingscilinder onder en boven waren lek en de platen schoten ook al lekker op, dus alles vervangen. Hij rijd weer als nieuw. Kan er voorlopig weer even tegen als het goed is...... Vooras keerringen lagen er ook uit. Dus al met al weer een leuke reparatie........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.