Spring naar bijdragen

Hydraulische Koppeling


 Share

Recommended Posts

Om de zoveel tijd, dan gaat het schakelen minder goed. Wat blijkt, de vloeistof uit het reservoir onder de motorkap is nagenoeg leeg. Het probleem is dat er geen lekkage in de leiding zit, en ook niet bij de cylinder bij het pedaal. Hoe kan dit? Ik heb gehoord dat er bij of in de bak ook een cylinder zit. Kan het zijn dat die lek is en zo ja, moet dan de hele bak erachter weg?

Groet en bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de zoveel tijd, dan gaat het schakelen minder goed. Wat blijkt, de vloeistof uit het reservoir onder de motorkap is nagenoeg leeg. Het probleem is dat er geen lekkage in de leiding zit, en ook niet bij de cylinder bij het pedaal. Hoe kan dit? Ik heb gehoord dat er bij of in de bak ook een cylinder zit. Kan het zijn dat die lek is en zo ja, moet dan de hele bak erachter weg?

Groet en bedankt!

Ja bij de koppeling zit ook nog een cilinder heb het zelfde probleem die van mij moet eerdaags aangepakt worden en dan moet er inderdaad veel los, onder andere volgens mij de bak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bij de koppeling zit ook nog een cilinder heb het zelfde probleem die van mij moet eerdaags aangepakt worden en dan moet er inderdaad veel los, onder andere volgens mij de bak.

bak en tussenbak er onderuit en dan nog alles loskoppelen en kijk ook goed de koppeling na als daar olie op hangt is het beter dat je deze ook vervangt.

Grtjs

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net bij de dealer geweest. Inderdaad de bak en de tussenbak er onderuit. Cylinder zelf kost 165 ex, dan nog de uren...... Zit er over te denken om het zelf te doen. Aan de andere kant. Hier heb je wel 2 jaar garantie.

als je geregeld zelf sleutelt is dit een uitdaging, maar als je niet echt een sleutelaar bent zou ik het laten doen bij dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je geregeld zelf sleutelt is dit een uitdaging, maar als je niet echt een sleutelaar bent zou ik het laten doen bij dealer.

Hallo Bert,

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. de DOT4 komt er bij de bak uit en geen druk bij het koppelen.

Wil dit probleem zelf oplossen. Heb je nog tips/aanwijzingen waar ik op moet letten (bij het demonteren van de bak/tussenbak)

Bedankt

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bert,

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. de DOT4 komt er bij de bak uit.

Moet dit geen DOT3 zijn?

ik heb laatst het cillindertje aan het pedaal vervangen en op de dop staat dat er DOT3 in moet en ik heb ergens gelezen dat DOT4 niet helemaal goed zou zijn ? Correct me when i'm wrong

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister me tuutje weer opgehaald bij de garage. Koppelingscilinder onder en boven waren lek en de platen schoten ook al lekker op, dus alles vervangen. Hij rijd weer als nieuw. Kan er voorlopig weer even tegen als het goed is......

Vooras keerringen lagen er ook uit. Dus al met al weer een leuke reparatie........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...