Spring naar bijdragen

Probleempje


Recommended Posts

Oke,

Bij laag toerental (ong. 1500) in een hoge versnelling met veel gas geven. Voel ik af en toe een schok alsof er iets even niet werkt of het vermogen ineens wegvalt. Zeker op een helling is het erg. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en moet ik ermee naar de garage???

Ik wil graag blindelings op mijn jeep kunnen vertrouwen en hou niet van zulke probleempjes. Graag reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slippende koppeling zou kunnen. Zo voelt het wel een beetje.

Het is vooral met vol gas in vierde versnelling of vijfde bij ong. 1500 toeren bij de tunnel omhoog. Ik ben erg benieuwd naar mogelijke ideeen. Ik het gecheckt op foutcodes maar geen foutcodes gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey paul

Dus als je in te hoge versnelling rijd en je geeft gas dan zie en hoor je je toeren omhoog gaan maar je krijgt geen snelheid ?

dan heeft je koppeling misschien toch een opdonder gehad zondag want begrijp dat je het probleem merkte toen je naar huis reed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey paul

Dus als je in te hoge versnelling rijd en je geeft gas dan zie en hoor je je toeren omhoog gaan maar je krijgt geen snelheid ?

dan heeft je koppeling misschien toch een opdonder gehad zondag want begrijp dat je het probleem merkte toen je naar huis reed

Ik denk het niet want ik heb het eerder ook al eens gemerkt.

Toeren blijven gelijk maar hij bokt om de paar seconden een keer. Inderdaad bij tunnel uit merk ik het heel goed, maar ook al op de heenweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het geval dat er water/vocht bij je verdelerkap zit, zou de motor ook slecht lopen bij stationair toerental. Als ik zo het probleem aanhoor blijf ik de koppeling verdenken.

Je zou eens moeten proberen om weg te rijden in een hogere versnelling vanuit stilstand, dit is een manier die wel eens gebruikt word om te checken of de koppeling slipt namelijk.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog niet heel veel verder, heb wat in de jeepbijbel lopen neuzen.

Ik merk wel dat de motor (stationair) ietsje minder regelmatig loopt als een tijd geleden. Het bokken is maar één kleine schok om de paar seconden, dus ik kan slecht iets zien op de toerenteller. Zodra ik meer weet zal ik het posten voor het archief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij is ook de koppeling de hoofd verdachte.

Waarschijnlijk olie op je platen. hierdoor kan je outo enorm gaan bokken.

probeer eens uit stilstand in z'n 2 weg te rijden.

daarna bij 20km/u in z'n 3 weg accelereren.

controleer het peil van je hdr. olie (koppeling) ook direct even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij is ook de koppeling de hoofd verdachte.

Waarschijnlijk olie op je platen. hierdoor kan je outo enorm gaan bokken.

probeer eens uit stilstand in z'n 2 weg te rijden.

daarna bij 20km/u in z'n 3 weg accelereren.

controleer het peil van je hdr. olie (koppeling) ook direct even.

Bedankt voor de tip. Dat zou wel eens het euvel kunnen zijn. Schakelt ook wat moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 3 vanaf 20km per uur ook even een bokje. Ik heb de olie van de koppeling ook ff gecheckt (toch naast reservoir remcilinder?) zat helemaal vol. Verdelerkap moet ik nog bekijken. Nieuw probleempje: Op de snelweg boven 100 km/u ging de voorkant stuiteren (ik geloof vooral links) Ik heb er wel net muds onder gezet en mee in de blubber gereden. Ik dacht dat het net na montage niet zo was. Kan dat modder aan de velgen zijn of wat zou het zijn?

Het is wel balen want ik wil morgen eigenlijk gaan spelen met de jeep in Rilland.

bewerkt door pollypistol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Kameel ook al aangeeft, zou ik je problemen niet zoeken bij de verdelerkap maar zoals de meeste ( net als ik) aangeven bij de koppeling.

Wat betreft het stuiteren. Wat bedoel je er precies mee? Heel hevig trillen? In dat geval is het hoogst waarschijnlijk modder aan de binnenkant van de velgen. Hierdoor raakt je wiel uit balans wat voor trillingen zorgt. Beste manier van schoonmaken: wielen eraf en schoonspuiten. Op deze manier maak je je remmen ook weer schoon aangezien deze ook wel onder de modder zullen zitten. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat je remblokken en schijfen sneller slijten. ( Zand schuurdt enzo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net ff wezen kijken onder mijn jeep en inderdaad er zit nog flink wat modder aan de binnenkant van de wielen. Morgen maar eens schoonmaken. Mag zeker niet met de hoge drukspuit (ivm remcilinders en lagers).

Ik heb hydr. olie gecheckt, wat kan ik als nepsleutelaar nog meer checken mbt de koppeling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...