pollypistol Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 Oke, Bij laag toerental (ong. 1500) in een hoge versnelling met veel gas geven. Voel ik af en toe een schok alsof er iets even niet werkt of het vermogen ineens wegvalt. Zeker op een helling is het erg. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en moet ik ermee naar de garage??? Ik wil graag blindelings op mijn jeep kunnen vertrouwen en hou niet van zulke probleempjes. Graag reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Dit klinkt een beetje als een koppeling die slipt maar kan het ook volledig mis hebben. Hoe pakt de koppeling van de auto bij het optrekken in een hoge versnelling? Bokt en stoot de auto dan ook veel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Slippende koppeling veroozaakt toch geen stoten en bokken, maar slechts een hoger toerental zonder dat de snelheid om hoog gaat..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 Slippende koppeling zou kunnen. Zo voelt het wel een beetje. Het is vooral met vol gas in vierde versnelling of vijfde bij ong. 1500 toeren bij de tunnel omhoog. Ik ben erg benieuwd naar mogelijke ideeen. Ik het gecheckt op foutcodes maar geen foutcodes gevonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2011 hey paul Dus als je in te hoge versnelling rijd en je geeft gas dan zie en hoor je je toeren omhoog gaan maar je krijgt geen snelheid ? dan heeft je koppeling misschien toch een opdonder gehad zondag want begrijp dat je het probleem merkte toen je naar huis reed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2011 hey paul Dus als je in te hoge versnelling rijd en je geeft gas dan zie en hoor je je toeren omhoog gaan maar je krijgt geen snelheid ? dan heeft je koppeling misschien toch een opdonder gehad zondag want begrijp dat je het probleem merkte toen je naar huis reed Ik denk het niet want ik heb het eerder ook al eens gemerkt. Toeren blijven gelijk maar hij bokt om de paar seconden een keer. Inderdaad bij tunnel uit merk ik het heel goed, maar ook al op de heenweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2011 Dan heb je geen slippende koppeling lijkt mij want daar gaat hij niet van bokken als ik het goed heb. Heb je geen last van water/vocht in je verdelerkap o.i.d ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2011 In het geval dat er water/vocht bij je verdelerkap zit, zou de motor ook slecht lopen bij stationair toerental. Als ik zo het probleem aanhoor blijf ik de koppeling verdenken. Je zou eens moeten proberen om weg te rijden in een hogere versnelling vanuit stilstand, dit is een manier die wel eens gebruikt word om te checken of de koppeling slipt namelijk. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 Ben je al wat verder? Ik ben het met Tim eens dat je niet naar de ontsteking hoeft te kijken als je motor strak 1500 toeren blijft draaien tijdens het bokken. Dan zit het 'm inderdaad eerder in de aandrijflijn. Is het een automaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 Ik ben nog niet heel veel verder, heb wat in de jeepbijbel lopen neuzen. Ik merk wel dat de motor (stationair) ietsje minder regelmatig loopt als een tijd geleden. Het bokken is maar één kleine schok om de paar seconden, dus ik kan slecht iets zien op de toerenteller. Zodra ik meer weet zal ik het posten voor het archief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 voor mij is ook de koppeling de hoofd verdachte. Waarschijnlijk olie op je platen. hierdoor kan je outo enorm gaan bokken. probeer eens uit stilstand in z'n 2 weg te rijden. daarna bij 20km/u in z'n 3 weg accelereren. controleer het peil van je hdr. olie (koppeling) ook direct even. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 voor mij is ook de koppeling de hoofd verdachte. Waarschijnlijk olie op je platen. hierdoor kan je outo enorm gaan bokken. probeer eens uit stilstand in z'n 2 weg te rijden. daarna bij 20km/u in z'n 3 weg accelereren. controleer het peil van je hdr. olie (koppeling) ook direct even. Bedankt voor de tip. Dat zou wel eens het euvel kunnen zijn. Schakelt ook wat moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2011 (bewerkt) waarschijnlijk is je nemer cilinder lek. pas op met het oliepeil January 7, 2011 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2011 (bewerkt) In 3 vanaf 20km per uur ook even een bokje. Ik heb de olie van de koppeling ook ff gecheckt (toch naast reservoir remcilinder?) zat helemaal vol. Verdelerkap moet ik nog bekijken. Nieuw probleempje: Op de snelweg boven 100 km/u ging de voorkant stuiteren (ik geloof vooral links) Ik heb er wel net muds onder gezet en mee in de blubber gereden. Ik dacht dat het net na montage niet zo was. Kan dat modder aan de velgen zijn of wat zou het zijn? Het is wel balen want ik wil morgen eigenlijk gaan spelen met de jeep in Rilland. January 8, 2011 bewerkt door pollypistol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2011 Zoals Kameel ook al aangeeft, zou ik je problemen niet zoeken bij de verdelerkap maar zoals de meeste ( net als ik) aangeven bij de koppeling. Wat betreft het stuiteren. Wat bedoel je er precies mee? Heel hevig trillen? In dat geval is het hoogst waarschijnlijk modder aan de binnenkant van de velgen. Hierdoor raakt je wiel uit balans wat voor trillingen zorgt. Beste manier van schoonmaken: wielen eraf en schoonspuiten. Op deze manier maak je je remmen ook weer schoon aangezien deze ook wel onder de modder zullen zitten. Dit zorgt er vervolgens weer voor dat je remblokken en schijfen sneller slijten. ( Zand schuurdt enzo) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 9, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2011 Ik ben net ff wezen kijken onder mijn jeep en inderdaad er zit nog flink wat modder aan de binnenkant van de wielen. Morgen maar eens schoonmaken. Mag zeker niet met de hoge drukspuit (ivm remcilinders en lagers). Ik heb hydr. olie gecheckt, wat kan ik als nepsleutelaar nog meer checken mbt de koppeling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel 4x4 Geplaatst January 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2011 Mag zeker niet met de hoge drukspuit (ivm remcilinders en lagers). Mag zeker wel met je tandenborstel... Van wie mag dat niet met een hoge drukspuit? Ik gebruik al 30 jaar hoge druk, wel met beleid, zonder problemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.