Spring naar bijdragen

Motorsteun


kees
 Share

Recommended Posts

Het is een tijdje geleden maar ik heb weer eens een probleem met de jeep. Ik wil jullie daar even deelgenoot van maken.

Vanmiddag is de motorsteun rechtsvoor afgebroken, om precies te zijn de laatste bout waar hij met vastzat aan het blok is afgebroken.

Overige schade heb ik nog niet kunnen constateren. Heb Ed nog even gesproken en der kan verder nogal wat kapot zijn. Denk aan uitlaat, stangetje tussen 4x4 handel en de tussenbak.

Zojuist al even gekeken, twee bouten zijn al langer geleden afgebroken, vanmiddag is de laatste afgebroken toen mijn vrouw door een diepe kuil reed. Vervolgens heeft ze nog 8 km gereden met de auto. Ze hoorde wel af en toe een raar rateltje (blijkt de fan tegen de kunststof kap te zijn).

Morgen ga ik de jeep naar een werkplaats vervoeren. Is het verantwoord een auto te slepen over een afstand van plm 10 km? Ik zet dan de tussen bak in N. Ik heb nl niet de beschikking over een ambulance met lier.

Wat is het toe te passen aanhaal moment voor de "nieuwe" bouten.

Als er mensen zijn met tips mbt het verwijderen van afgebroken bouten dan hou ik me aanbevolen.

1 tikken met centerpons heb ik geprobeerd ging niet goed

2 linkse tap heb ik nog niet

3 een snede maken met dremel en vervolgens met schroevedraaier losdraaien was de oplossing voor de bout die er nu uit is.

De bout die laatst afgebroken is zit wel een stuk vaster dan die ene die ik eruit heb. Hier lukt de dremel oplossing vooralsnog niet daar ik er niet goed bij kan.

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

effe een update

De steun zit weer een beetje vast. Het boutgat waarvan ik de bout gisteren heb kunnen verwijderen daar was de draad nog goed van. Heb daar weer een boutje in gedraaid.

De andere daar heb ik de bout wel uitgekregen maar de draad was niet meer zo charmant. Moet hier iets van een helicoil inzetten om hier weer iets mee te kunnen. Ga dat binnenkort eens doen.

De steun zit nu met anderhalve bout vast, heb in dat ander gat wel een bout ingekregen maar dat mag verder geen naam hebben.

binnenkort vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er mensen zijn met tips mbt het verwijderen van afgebroken bouten dan hou ik me aanbevolen.

1 tikken met centerpons heb ik geprobeerd ging niet goed

2 linkse tap heb ik nog niet

3 een snede maken met dremel en vervolgens met schroevedraaier losdraaien was de oplossing voor de bout die er nu uit is.

De bout die laatst afgebroken is zit wel een stuk vaster dan die ene die ik eruit heb. Hier lukt de dremel oplossing vooralsnog niet daar ik er niet goed bij kan.

Groet

Kees

Hoi Kees,

Wat bij mij goed werkte is het ijzer rondom de bout warm stoken. Er moet nog wel een stukje van de bout uitsteken wat je met een tang kan vastgrijpen. Je moet het met een gasbrander net zo lang verwarmen tot het ijzer rondom de bout roodgloeiend is. Dan kan je hem er met een waterpomptang zo uit draaien. Dit warm stoken gaat het beste met autogeen (lucht / zuurstof ) maar kan ook met een gewone gasbrander, duurt alleen wat langer.

Groet Rikkert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de gedachte van warmstoken is even langsgekomen maar ik durfde dat niet goed. Aan die kant van het blok zit de verdamper van de gasinstallatie, het blok is aan die kant nogal vettig. Om dan daar met een acythyleen brander op los te gaan leek me link. Heb hem der gelukkig zonder brander uit kunnen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...