Spring naar bijdragen

Abs Lampje


Recommended Posts

Goedemiddag,

Na veel te hebben gelezen zijn er al aardig wat problemen opgelost, echter kom ik nog de volgende dingen tegen:

1.Het ABS lampje brandt soms wel en soms niet, echter de laatste tijd blijft hij branden..

2.Onder mijn asbak (zj 1997) staat een auto getekend, die brand ook af en toe wel, maar de laatste tijd ook niet meer, wat heeft dit voor doel?

3.De achterruitenwisser doet vreemd: hij gaat wel heen maar komt niet meer terug, als ik de kofferbak open doe komt hij wel weer terug maar

daarna moet ik de schakelaar eerst aan en uitzetten om hem weer een halve slag te laten doen. Zodra ik de motorkap open gaat hij wel gewoon vrolijk heen en weer.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eerst kunnen kijken of de ABS sensors en kransen wel schoon zijn.

Dat scherm onder je asbak dient constant een auto weer te geven, is indicatie voor deuren open, 4WD en tot slot wat meldingen voor RW-vloeistof etc.

De achterwisser heeft kennelijk last van een contact-stoornis. Kijk alle contacten dus na, vooral de massa en maak zo nodig schoon.

Als alternatief kun je natuurlijk met een open motorkap gaan rijden.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eerst kunnen kijken of de ABS sensors en kransen wel schoon zijn.

Dat scherm onder je asbak dient constant een auto weer te geven, is indicatie voor deuren open, 4WD en tot slot wat meldingen voor RW-vloeistof etc.

De achterwisser heeft kennelijk last van een contact-stoornis. Kijk alle contacten dus na, vooral de massa en maak zo nodig schoon.

Als alternatief kun je natuurlijk met een open motorkap gaan rijden.:lol:

Haha ja de motorkap open zou kunnen, dopje los van de ruitenwisser vloeistof en met deze sneeuw hoef ik die niet meer bij te vullen.. :D

over dat scherm, het is een omlijning van een auto, geeft deze dit echt allemaal aan??

Heeft het nog zin als ik stekkertjes uit de kabelboom ontkoppel en schoonmaak? of moet ik voor de contacten ergens anders zoeken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over dat scherm, het is een omlijning van een auto, geeft deze dit echt allemaal aan??

Heeft het nog zin als ik stekkertjes uit de kabelboom ontkoppel en schoonmaak? of moet ik voor de contacten ergens anders zoeken??

Die zg VIC is best ingewikkeld en inderdaad er zitten heel wat functies achter verscholen. Onder meer ook wanneer je aan olieverversen etc. toe bent.

Achter het scherm zit een print-plaatje. Door corrosie schijnt daar ook wat ellende verborgen te kunnen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...