Spring naar bijdragen

Even Voorstellen.


zoef
 Share

Recommended Posts

Goedendag allemaal,

Daar ik nieuw ben op dit forum zal ik mij eerst even netjes voorstellen :

Martin, 35 jaar woonachtig in Zwolle.

Van beroep chauffeur.

Hobby's oa autorijden, schotland en games.

De reden van mijn aanmelding is dat ik graag veel info wil over de jeep wrangler, heb er 1 op het oog van het bouwjaar 2003, een 4.0 sahara edition.

Auto heeft een KM stand van circa 49000 km, schakelbak, hard en softtop en is eigenlijk nog standaard.

Wat wil ik met de auto gaan doen ??

Denk jaarlijks z'on 10.000 km te rijden,

oa woon-werk verkeer, vakantie en af en toe ook eens lekker door de blubber.

Graag zou ik info willen over hoe rijdt dit nu op de snelweg, langere afstanden (zeg 5 a 600 km per dag, vakantie) betrouwbaarheid, terreinwaardigheid ed.

Hoop hier een hoop over te lezen/horen,

en mocht er iemand zo info hierover willen geven, dank u daarvoor.

Wie weet tot ziens en alvast bedankt,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Martin ook welkom hier.

Die zwarte Jeep ziet er redelijk origineel uit, geen verhoogd onderstel.

Dus zal ie op de snelweg ook best goed te rijden zijn.

Over het zitcomfort bij 600 km per dag in die leren stoelen kan ik niet oordelen

mijn stoffen bekleding zit in ieder geval prima, ook bij langere ritten.

De betrouwbaarheid van die 6 cilinder is legendarisch.

En de terreinvaardigheid? Ach het is een Jeep hoor!

Allen voor "lekker door de blubber" zou ik wat groffere banden kiezen.

bewerkt door marcel 4x4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt aardig wat Marcel omschrijft.

Stoelen, Ik heb dab een sport uitvoering, maar de stoelen :no: Bij lange afstanden.

Ik heb toen bij Hymans ( centrum Zwolle) een recardo gekocht. Goed zitvlak, en lendesteun. En dat is ook lekker als je in terrein rijdt, en alle kanten opgeslingerd wordt.

Maar dat kun je later altijd doen. En als chauffeur weet je hoe belangrijk goede stoelen zijn.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond,

bedankt voor de reactie's.

die 600 km per dag zal enkelt eens in de vakantie's gebeuren, op heen en terug reis.

wil er inderdaad dan evt andere velgen met wat grover profiel op zetten, met een kleine verhoging.

en een andere stoel, dat kan altijd mocht het niet bevallen.

Heyman uit zwolle, bekende firma. Toevallig woonachtig in Zwolle ?

groeten,

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martin,

Het bovenstaande is allemaal waar. Je moet wel bedenken dat het qua comfort en verbruik (ong. 1:5) echt geen luxe wagen is. Ik zou wel eerst een lange proefrit maken voor je over gaat tot aanschaf. Het zijn wel geweldige wagens. Zelfs standaard kan je er nog heel veel mee in het terrein.

gr. Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martin,

Het bovenstaande is allemaal waar. Je moet wel bedenken dat het qua comfort en verbruik (ong. 1:5) echt geen luxe wagen is. Ik zou wel eerst een lange proefrit maken voor je over gaat tot aanschaf. Het zijn wel geweldige wagens. Zelfs standaard kan je er nog heel veel mee in het terrein.

gr. Paul

sorry 1:5 lijkt me niet goed.

Ik rij met de TJ ( 33 inch banden ) 1:8 of zuiniger. ligt er wel aan wat je met je rechter voet doet natuurlijk.

Die Tj komt die van Selles ? ik meende zelfs dat die van een forumlid is.

succes, en uiteraard een proefrit maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Martin,

Het bovenstaande is allemaal waar. Je moet wel bedenken dat het qua comfort en verbruik (ong. 1:5) echt geen luxe wagen is. Ik zou wel eerst een lange proefrit maken voor je over gaat tot aanschaf. Het zijn wel geweldige wagens. Zelfs standaard kan je er nog heel veel mee in het terrein.

gr. Paul

Inderdaad 1:5 is niet goed. Of je moet bij elk verkeerslicht de keien eruit willen trekken.

Ik heb een 4.0 met 33-ers en rij 1:7 a 1:8

En ik rij echt net als een oud vrouwtje.

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad 1:5 is niet goed. Of je moet bij elk verkeerslicht de keien eruit willen trekken.

Ik heb een 4.0 met 33-ers en rij 1:7 a 1:8

En ik rij echt net als een oud vrouwtje.

Nou dat heb ik nog nooit gehaald. Mijn 4.0 met 2" lift en 32'ers BFG (11,5) rij ik maximaal 1:6,5 op langere afstanden.

En dan rij ik in zijn 4 en niet harder dan 110km/u. (Maar wellicht zijn jou 33'ers smaller?)

Martin, de TJ is een fijne auto! Motorisch is de 4.0i wel goed. Ik heb nog nooit 1 probleem gehad.

Qua rijden op vakantie, elke hobbel of oneffenheid neem ik voor lief want elke km is fun in een TJ.

Ik rij er graag ver weg mee! Ik vind de stoelen goed zitten, je zit hoog en je benen hangen naar beneden wat ik fijn vind.

Ik ben 1:93cm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hio allemaal,

bedankt voor de leuke/goede reactie's.

mocht het zover komen dan zal ik er uiteraard een goede proefrit van maken.

ik verwacht van een TJ ook geen comfort als een rolls royce, en aanpassingen kan altijd.

qua verbruik is dit toch altijd lastig in te schatten, maar das ook wel weer te overzien gezien ik hiervoor altijd chevy v8 gereden heb.

laat de leuke leerzame reactie's vooral komen,

bedankt,

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...