Spring naar bijdragen

Winterbanden


slex
 Share

Recommended Posts

Je stelt niet zo'n beste vragen.. :)

Misschien moet je eerst voor jezelf uitmaken wat voor type band je wil hebben, het is best een onderdeel om goed over na te denken.

(wat doe je ermee, waar rij je, etc)

Hij set heel duidelijk een Winterband dus hij gaat er mee in winterweer rijden dus een m+s met sneeuwvlokje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry misschien moet ik mijn vraag duidelijker stellen.

Ik rij voornamelijk op gewone verharde wegen in Nederland hoewel ik er ook mee naar de winstersport in Oostenrijk wil.

Ik wil banden die mij en mijn gezin veilig en comfortabel van A naar B brengen,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

let op dat je dan in Oostenrijk ook echte winterbanden hebt, de M+S of Allseasonbanden die in DE wel als winterband gezien worden, zijn dat in Oostenrijk niet. Daarbij moet je in Oostenrijk sneeuwkettingen bij je hebben. Let op dat die dus ook om je wielen kunnen (is bij mijn WJ bijv niet zo bij mijn huidige (standaard!) wielen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zoals al eerder vermeld: zeker letten op het sneeuwvloksymbool.

Want alleen dan heb je een echte winterband, met onder meer een veel zachter compound (rubbermengel). Als er alleen M+S op staat zijn de wintereigenschappen véél minder goed; eigenlijk waardeloos op sneeuw en ijs. En inderdaad worden die banden in Oostenrijk (en Zwitserland) terecht niet als winterband erkend.

Ik rijd sinds 2007 (4e winterseizoen dus) op mijn set Dunlops. Profiel is nog ruim voldoende maar ik vind ze toch niet top. Vooral in 2x4 vind ik de tractie vrij matig. Remmen gaat redelijk tot goed (geen ABS). In 4x4 gaat alles beter.

Het kan zijn dat de banden wat te oud worden (profiel zegt immers niet alles!) maar ik zal de volgende keer toch iets anders proberen.

Op twee (jaja) andere auto's heb ik Conti WinterContact TS830, wat echt perfecte banden zijn. Dat zijn echter wel gewone personenauto's, en de auto/band-combinatie kan per auto verschillen.

Beste raad: kies nooit voor zo'n vage Chinese Bamipanganband maar voor een van de bekende topmerken en bel gewoon 2 of 3 bandenboeren in je omgeving, voor een goede prijs.

Online banden bestellen kan best (heb ik 1x gedaan) maar je moet natuurlijk wel een garage weten die ze wil monteren. Sommige garage hebben zo de schijt pest aan die onlinebedrijven, dat ze je net willen helpen. Wie het wel doet zal 15 tot 20 euro per wiel voor montage etc. rekenen (voor 4x4 wielen mssch. iets meer).

Succes en goede reis.

bewerkt door Vince Diesel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...