Spring naar bijdragen

Even Voorstellen + Vraag Automaat


Recommended Posts

Na enige tijd alleen te hebben meegelezen, ook maar even ingeschreven.

Ik ben in het bezit van een jeep grand cherokee ZJ uit 93 met een 5.2l motor.

Deze auto heb ik nu een jaar in het bezit.

Maar nu het volgende probleem.

De automaat (46rh) begint anders te schakelen.

Bij koude bak doet de bak het goed.

Maar als de olie eenmaal warm is, na zo een 15 minuten snelweg beginnen de problemen.

Op de snelweg gaat hij van zijn 3 naar de overdrive erg moeizaam.

-zodra hij normaal naar zijn 4 wil schakelen is het net of hij neutraal komt te staan, slipt eigenlijk, en merk ik dat de snelheid toeneemt (langzaam aan), maar zodra ik meer gas geef schiet hij in toeren omhoog zonder dat hij aangrijpt. ( van 80 naar 90 km/h)

Als hij dan eenmaal over de 95km/h is valt hij in zijn 4de versnelling (overdrive?) en loopt hij mooi en blijft in de versnelling. Tot ik eenmaal weer moet afremmen en dan kan het verhaal opnieuw beginnen.

-Zo dus ook als hij warm is, en ik rij in de stad, dan blijft hij lang plakken in zijn 2. Moet meer toeren maken als normaal om hem te laten doorschakelen.

De auto staat nu bij mijn garage aan de kant, en zegt dat er een nieuwe in moet. Zodoende blijft hij daar staan tot ik een andere bak heb. Maar tot nu toe nog geen geluk.

Daarom hier de vraag, is het misschien een simpeler probleem als dat ik denk, en is de bak nog te redden.

Mijn budget om deze bak te redden is max € 1000,- Anders ga ik kijken voor een donor auto.

Omdat dit een hobby auto is, rij ik er weinig km's mee, en het de bedoeling is als de bak het weer doet, om hem geschikt te maken voor het terrein. (verhogen, andere banden, remmen, enz, enz)

Met deze reden vind ik revisie te duur, er worden genoeg jeeps aangeboden onder de 2duizend euro, en dan heb ik meteen een stelling met reserve onderdelen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met vriendelijk groet,

Roy

bewerkt door Royall
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de standaard controles zijn al uitgevoerd? Olie nog goed........ Wanneer is er voor het laatst een nieuw filter in gekomen?

Niet elke dealer zet een nieuw filter in de bak, dus ga in principe niet af op een eventueel bekende onderhoudshistorie in het boekje, maar vraag als het mogelijk is de vorige eigenaar of hij er van op de hoogte is. Als het wél gedaan is heeft hij betaald, en dat herinneren de meeste mensen zich wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo Roy,

ben je wat verder gekomen met jouw bak/schakel probleem.

Ik heb namelijk het zelfde probleem en was ook verplan om de bak olie te gaan vervangen +filter...

Gr. Nico....

olie en filter vervangen is altijd goed, raar schakelen komt vaak van te weinig olie.

Verder zijn jullie bakken niet het zelfde de topicstarter heeft een RH46 (hydraulisch gestuurde) en jij een RE44 wat een electrisch gestuurde bak is.

kan misschien wel storingen uitzlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een wj 4.7 en bij mij ging hij zogenaamde noodloop wou ook niet in overdrive moest hem eerst stopzetten en weer starten .

Naar de specialist gebracht en was een versleten schakelaar in bak , viel dus erg mee komt wel eens voor volgens bedrijf.

Tip niet gaan lopen klooien bij een dealer of zo, maar als het ff kan gelijk naar een automaten specialist scheelt je een hoop geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...