Spring naar bijdragen

Ff Voorstellen En Een Vraagje


cherokee'94
 Share

Recommended Posts

Hallo jeepers,

ik zit al een poosje op dit forum een lees af en toe wat topics maar ben verder nog niet actief geweest dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Rikkert en ik ben sinds april dit jaar de blije bezitter van een cherokee xj 2,5 SE uit '94 biggrin.gif. Ik rij geen terrein maar heb hem nodig vanwege mijn paarden hobby. Ik moet nogal veel gewicht kunnen trekken (minimaal 2000 kg) en ik stond er van te kijken dat deze toch niet zo heel grote auto gewoon 3300 kg mag trekken. dat doet ie dus ook zonder problemen, zelfs door drassige weitjes en de blubber. Erg tevreden over.

Ik heb er pas een set 30 ers op laten zetten, gewoon omdat dit gaaf staat cool.gif maar merkte gelijk dat ie nu een stuk vaster op de weg ligt. het was overigens niet nodig hem te verhogen, past prima, maar nu zit ik er toch over te denken om hem 2" te verhogen...ook omdat dit gaaf staat............tongue.gif haha.

Nu komt dus ook gelijk een vraag: heeft een 2" lift invloed op het rijgedrag? Kan me nl moeilijk voorstellen dat dit niet zo is. Word ie hier instabieler van of minder sterk? en dan vooral op het moment dat ik er een zware trailer achter heb.... Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi rikkert

ik rij zelf ook regelmatig met een paardetrailer en heb mijn xj ook

verhoogd voor 2 inch en achter 3 inch en dat met 30 inch banden

qua rijden heb ik er geen last van en vind ik hem niet instabiel

en kracht is er genoeg

maar waar je wel op moet letten is dat je de trailer

ook op iets grotere banden moet zetten

dat is voor je paard prettiger die staat dan wat vlakker

en de trailer rolt ook nog eens makkelijker door het land

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo... daar had ik ff niet aan gedacht. mellow.gif Dank je wel voor de tip. Verhogingsset + 4 nieuwe banden + reservewiel voor trailer = dus even sparen haha. Bedankt voor de tip!

hoi rikkert

ik rij zelf ook regelmatig met een paardetrailer en heb mijn xj ook

verhoogd voor 2 inch en achter 3 inch en dat met 30 inch banden

qua rijden heb ik er geen last van en vind ik hem niet instabiel

en kracht is er genoeg

maar waar je wel op moet letten is dat je de trailer

ook op iets grotere banden moet zetten

dat is voor je paard prettiger die staat dan wat vlakker

en de trailer rolt ook nog eens makkelijker door het land

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Ik zat ook te denken aan iets grotere bandjes, en als 30 dus goed gaat zonder verhogen is dat voor mij wel een optie :)

Kan iemand mij vertellen wat er standaard onder zit eigenlijk, in inches dan?

En ik rij ook een 2.5 94´ XJ, maar ik heb geen flauw benul van wat die toevoeging van jou inhoudt, SE?

Anywayz, welkom!

bewerkt door Bastafari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja SE stond erbij toen ik em kocht...maar op het kenteken staat weer 2,5i. zal dat het wel zijnrolleyes.gif in ieder geval een lekker bakkiewink.gif.

met die 30 loopt ie trouwens af en toe wel een heel klein beetje aan als ik heel ver instuur. maar verder niet storend.

Welkom!

Ik zat ook te denken aan iets grotere bandjes, en als 30 dus goed gaat zonder verhogen is dat voor mij wel een optie :)

Kan iemand mij vertellen wat er standaard onder zit eigenlijk, in inches dan?

En ik rij ook een 2.5 94´ XJ, maar ik heb geen flauw benul van wat die toevoeging van jou inhoudt, SE?

Anywayz, welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...