Spring naar bijdragen

Inruilprijs Cherokee


chero25
 Share

Recommended Posts

Vandaag heb ik een offerte ontvangen voor een nieuwe Jeep Patriot Limited CVT.

Dit model is in de "aanbieding" voor € 29.990,-. Rijklaar kost ie € 31.677,25.

Niks mis met die prijs dacht ik, tot ik de inruilprijs voor mijn Cherokee zag.

€ 7.377,25 voor een Cherokee 3.7L V6 Sport van 9-2005 met 75.000km op de teller.

Ik weet best dat de markt voor dit soort auto's slecht is, maar zo'n lage inruilwaarde had ik echt niet verwacht.

Dat wordt dus doorrijden met de Cherokee. Geen straf overigens wat hij doet het nog prima en houdt het zeker nog wel 5 jaar vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van autohandel en marktprijzen heb ik totaal geen verstand. Een inruilprijs kan ik dus alleen maar relateren aan wat bv. Autoweek als waarde bij inkoop opgeeft. Dat is € 14.700,-.

Een bijbetaling van € 17.000,- had ik daarom wat realistischer gevonden dan € 24.000,-. Maar nogmaals het is geen straf om nog een paar jaar met mijn Cherokee door te rijden. Ik kocht 'm in 2006 en in 4 jaar tijd heeft ie me nog nooit in de steek gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een offerte ontvangen voor een nieuwe Jeep Patriot Limited CVT.

Dit model is in de "aanbieding" voor € 29.990,-. Rijklaar kost ie € 31.677,25.

Niks mis met die prijs dacht ik, tot ik de inruilprijs voor mijn Cherokee zag.

€ 7.377,25 voor een Cherokee 3.7L V6 Sport van 9-2005 met 75.000km op de teller.

Ik weet best dat de markt voor dit soort auto's slecht is, maar zo'n lage inruilwaarde had ik echt niet verwacht.

Dat wordt dus doorrijden met de Cherokee. Geen straf overigens wat hij doet het nog prima en houdt het zeker nog wel 5 jaar vol.

Hier een indicatie wat er geboden zou kunnen worden maar de verschillen per autobedrijf kunnen behoorlijk oplopen.

De prijzen zijn gebaseerd op de taxatie uitgevoerd op november 2010.

Verkoopwaarde: € 12.317,-

Inruilwaarde: € 10.875,-

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is soms beter je oude wagen zelf te verkopen via de particuliere markt en er proberen een prijs uit te halen die voor jou goed is en ook voor de koper een leuke aanwinst.

En daarna ga je naar de dealer en blijf je janken tot je 15% korting krijgt op je nieuwe.

krijg je die niet, ga dan weg en ga janken bij een andere dealer.

na een maandje janken heb je heus wel iets uit de brand gesleept....

de aanhouder wint.... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...