Spring naar bijdragen

Lpg-G3 Onderbouw Jeep Cherokee 2001


JPVB
 Share

Recommended Posts

Jeepers,

Ik ben van plan een lpg installatie te laten inbouwen in mijn jeep cherokee 2001 ,dit ivm met extra werk kilometers vanaf 2011.

Mijn voorkeur gaat uit naar een onderbouw systeem waar de huidige benzinetank vervangen gaat worden door een 70ltr gas en een 35ltr benzinetank[prins]

Heeft iemand hier ervaringen mee,want ik hoor van de plaatselijke inbouwer[Allround LPG Spijkenisse]dat dit een systeem is met veel problemen nl:

Sneller een kapotte benzine pomp,problemen inspuiting,slechte kwaliteit tank,slecht werkende benzine meter enz enz.

Ik wil die inbouwer graag geloven maar kan over deze problemen nergens iets terug vinden

Praktijk voorbeelden geven vaak een beter beeld,dus ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Mzzl

JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JP.

Zelf wilde ik ook eerst onderbouw. Echter mijn gasboer rade het af ivm de actieradius. Nu heb ik een gas tank op de plek van mijn reservewiel, dus een ronde tank rechtop in de achterbak. Voordelen enorme actieradius, als er problemen zijn met het gassysteem heb je tenminste een 75ltr benzine achter de hand.

Een voorbeeld, dit jaar naar spanje geweest, LPG vrijwel niet verkrijgbaar aan de oostkust, dan sta je mooi erop met 35ltr benzine.

Laats labdasonde stuk waardoor de Jeep in een noodprogram liep, ook dan kan hij niet op gas.

Mijn gastank is 70 LTR en ik krijg er 54 in hier haal ik met pijn en moeite 300km mee. Dit zal met onderbouw ook zijn maar dan heb je niks achter de hand.

Groetjes Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

bedankt voor je reactie,

De actie radius is zeker een punt om in de gaten te houden,een jeep loopt nou eenmaal geen 1:15 hahaha.

Ik weet toevallig nog een bedrijf die een recht opstaande ringtank heeft staan[zie foto]

Wat is jouw ervaring met deze tank mbt het"klotsen"

Ik hoor het wel

Mzzl

JP

post-3094-0-77400500-1288611594_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JP.

Zelf wilde ik ook eerst onderbouw. Echter mijn gasboer rade het af ivm de actieradius. Nu heb ik een gas tank op de plek van mijn reservewiel, dus een ronde tank rechtop in de achterbak. Voordelen enorme actieradius, als er problemen zijn met het gassysteem heb je tenminste een 75ltr benzine achter de hand.

Een voorbeeld, dit jaar naar spanje geweest, LPG vrijwel niet verkrijgbaar aan de oostkust, dan sta je mooi erop met 35ltr benzine.

Laats labdasonde stuk waardoor de Jeep in een noodprogram liep, ook dan kan hij niet op gas.

Mijn gastank is 70 LTR en ik krijg er 54 in hier haal ik met pijn en moeite 300km mee. Dit zal met onderbouw ook zijn maar dan heb je niks achter de hand.

Groetjes Marco

Actiradius wordt wel opeens heel erg nix wanneer je dan een lekke band krijgt natuurlijk.

Wat gaat er eerder kapot, gasinstallatie, of één van de vier banden?

Of stop je de reserveband ergens anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Actiradius wordt wel opeens heel erg nix wanneer je dan een lekke band krijgt natuurlijk.

Wat gaat er eerder kapot, gasinstallatie, of één van de vier banden?

Of stop je de reserveband ergens anders?

Klopt met een platte tube houd het op :lol:

Buiten dat ik een reparatieset bij heb, heb ik 90% van de gevallen mijn reservewiel in de bak liggen.

Tegenwoordig krijg je bij menig nieuwe auto helemaal geen reservewiel meer.

@JP, nee klotsen hoor je niet. Wel de vlotter hoor je als de tank bijna leeg is, een soort hol ijzerachtig geluid maar niet echt storend. Verder hoor je een klepje omgaan zodra hij van benzine op gas overgaat, best wel pretig vindt ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers,

Ik ben van plan een lpg installatie te laten inbouwen in mijn jeep cherokee 2001 ,dit ivm met extra werk kilometers vanaf 2011.

Mijn voorkeur gaat uit naar een onderbouw systeem waar de huidige benzinetank vervangen gaat worden door een 70ltr gas en een 35ltr benzinetank[prins]

Heeft iemand hier ervaringen mee,want ik hoor van de plaatselijke inbouwer[Allround LPG Spijkenisse]dat dit een systeem is met veel problemen nl:

Sneller een kapotte benzine pomp,problemen inspuiting,slechte kwaliteit tank,slecht werkende benzine meter enz enz.

Ik wil die inbouwer graag geloven maar kan over deze problemen nergens iets terug vinden

Praktijk voorbeelden geven vaak een beter beeld,dus ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Mzzl

JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Die reparatieset die je bij je hebt is dat een standaard setje of een speciale voor ons soort banden :lol:

JP

Dat is een standaard setje die je gratis van de gasboer behoortp te krijgen. Prins levert deze namelijk bij elke gastank die ipv het reserve wiel gemonteerd wordt. Zelf heb ik bij heuts een compressortje van boven gemiddelde kwaliteit op 12v gehaald, just in case. Maar zoals ik al aangaf als het ff mogelijk is gaat mijn reserve wiel gewoon mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he,

ik heb een cherokee uit 2001 met een onderbouw LPG installatie. Ik heb 'm afgelopen voorjaar zo gekocht met 275000 km erop. De installatie is er door de eerste eigenaar onder gezet en dus zijn alle km ermee gereden. In de tussentijd is de tank zelf 1x vervangen door een 2e hands exemplaar. Tot nu toe heb ik er weinig problemen mee gehad, mijn aanvoer slang was geknapt van de zomer (in zuid dld) op weg naar croatie. Dit was het gevolg van versleten veren waardoor de carroserie de slang a.h.w door had gesneden op de bladveren. deze is na de vacantie gerepareerd net als de bladveren overigens. Het is een 70 ltr tank en er gaat idd maar 55 ltr in. hiermee haal ik 350 km. De benzine tank ik ook maar 30 ltr groot en hiermee kan ik ong. 250 km mee rijden. De gehele vacantie op benzine gereden en zelfs op de terugweg (wel rustig gereden ong 115) haalde ik bijna 1 op 9. op gas is het 1 op 6.

wat ik wel merk aan de auto is dat ie op gas iets onrustiger loopt, niet altijd even stabiel stationair. verder geen problemen mee. helaas word de LPG ook steeds duurder het is nu al bijna 60 cent/l (afhankelijk waar maar veel minder dan 58 heb ik nog niet gevonden).

denk er wel aan dat als je in dld of een ander land tankt je daar een andere aansluiting voor nodig hebt die je bij de anwb voor 7,95 per stuk kunt aanschaffen (ik raad aan om ze beiden te kopen de europese en de duitse want het kan in dld ook nog verschillen heb ik gemerkt).

ik heb zoals gezegd geen problemen gehad tot nu toe en ben zeer tevreden en kan m dus alleen maar aanraden. ja je staat vaker bij de pomp (om de 300 km) maar het kost je maar 30 - 35 euro per keer ipv (70 x 1,40= dik 100 eu) en je hebt altijd nog de benzine achter de hand als je leeg staat.

succes met je keuze.

groeten peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties,ik heb besloten om toch maar voor de ringtank [op de plaats van het staande reservewiel] te gaan.

Voordelen:

Kost qua inbouwen minder dan een onderbouw

Actieradius.

Nadeel:

Geen reservewiel mee op vakantie,[dan maar een compressor met reparatiesetje] ;)

Kan iemand mij nog een LPG-inbouwer aanbevelen,buiten ALLROUND LPG Spijkenisse.

Ik zit zelf te denken aan AGATECH Eck en Wiel

Mzzl

JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Prins VSI G3 systeem

Onderbouw.

Werkt perfect, zit er nu 100.000 km onder en geen problemen.

En ook naar Croatie geweest een paar maanden geleden. De gehele weg op LPG gereden.

LPG is genoeg te verkrijgen in Europa. Maar wel even de LPG tank stations in de TomTom laden, geen lpg gids meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Kan iemand mij vertellen wat een nieuwe ringtank zou gaan kosten. ik heb al een onderbouw maar miss dat een tweede tank wel handig is. heb nog steeds geen problemen met mijn installatie gehad, en die is al 320.000 km oud. alleen de vorige tank zelf is een keer vervangen (2004 of 5). verder helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje offtopic maar wou toch even reageren.

mijn 4.0ho '92 loopt niet op een G3 (is dus nog het ouder model)

heeft een 150l tank, zou dus een goede 120l in moeten kunnen.

bij woon/werk verkeer (2x40km/dag) met beetje stad, verbruik ik bij 120km/h 25l/100km, bij 100km is het net wat goedkoper maar zit ik toch steeds op 19l/100km.

(dat is 100l / 400km en 100l / 500km)

Wel kan ik na het starten meteen overschakelen naar LPG, ik moet dus minimaal benzine rijden, ik weet niet of dat lang duurt bij jullie.

mijn tank zit trouwens op de plaats van de achterbank omdat de wagen ingeschreven is als bedrijfsvoertuig (belgie).

Een reparatiesetje met van die 'vulling' heb ik wel eens horen zeggen dat de band niet meer hersteld kan worden omdat de vulling verwijderen erg moeilijk kan zijn.

Greetz, Benjamin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...