Spring naar bijdragen

versnellingsbak


Recommended Posts

hey allemaal,

heb een jeep grand cherokee uit 1999, prima ding tot 2 jaar geleden, motor vervangen. Sindsdien schakelt hij slecht tussen 2 en 3, hij klapt bij bepaalde snelheden terug naar 2 of vooruit naar 3. Bij het vervangen van de motor natyyrlijk nieuwe olie gebruikt, is daar verschil in viscositeit ?De mon teur is met de auto naar een bedrijf geweest in Tilburg en zij vonden dat ie toch nog goed schakelde voor 220000 km, maar ik zit nog steeds met dat schakelprobleem ( erg lastig in bebouwde kom) en ben bang dat ik de bak zo nog verder beschadig. Ik las op het forum over sensoren enzo, zelf ben ik niet zo technisch maar kan iemand me misschien een kleine ( of grote ) tip geven wat te doen ? Ook zit er trouwens een bepaalde zoem in de aandrijfas of iets, als je een bepaalde snelheid rijdt moet je soms klein beetje gaspedaal induwne of juist niet om het te minderen. Weet hier toevallig iemand iets over ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen de motor vervangen is -twee jaar geleden- is de olie vervangen.

Ik begrijp dat de motor olie vervangen is bij de motorwissel, maar is ook de automaat olie (plus filter) en tussenbak olie vervangen?

Als je dit niet zeker weet zou ik eerst hiermee beginnen. Bovendien is het alweer twee jaar geleden.

Zoemen in de aandrijflijn kan vanalles zijn, van banden in onbalans tot versleten kruisjes. Systeematisch alles nalopen en uitsluiten is meest de enige oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...