Spring naar bijdragen

winterbanden voor Grand Cherokee


Recommended Posts

Hallo beste mensen, ik ben nieuw op dit forum

Mijn naam is Ger

Ik heb een Jeep grand cherokee 2,7 crd ( 2004)

Ik zoek winterbanden voor mijn auto

De bandenmaat is nu 235/65/R17

Nu kan ik op het internet nieuwe banden met velgen van het merk Hankook maat 235/60/R17 kopen

Mijn vraag is kan dit kwaad voor de auto omdat de de band 60 en geen 65 is.

Ik weet dat de omtrek dan een paar centimeter kleiner is.

Ik weet ook dat de snelheidsmeter dan niet helemaal meer klopt, maar dat vind ik niet zo erg, als ik er maar technisch geen problemen mee krijg.

Ik gebruik de banden maar een korte periode in de winter voor het trekken van een caravan

Wie weet hier meer van en kan mij advies geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen, ik ben nieuw op dit forum

Mijn naam is Ger. Nu kan ik op het internet nieuwe banden met velgen van het merk Hankook maat 235/60/R17 kopen

Ger heb je de verschillende (winter)bandentesten gezien op autobild etc?

De Hankook eindigde daar elke keer ver achter de andere merken, dus wellicht slim e.e.a. nog eens te overdenken..........

Wat dacht je bijvoorbeeld van de Goodyear Wrangler mét Modder & Sneeuw certificaat? Een 4-seizoenenband, of anders de Goodyear Vector 4XL die kwam als beste uit de test en is zelfs ook een 4-seizoenen band. Ik denk dat de tijd van wisselen tussen zomer en winterbanden zo langzamerhand aan het einde loopt , aangezien de 4-seizoenenbanden de laatste testen steeds vaker de winterbanden (zo goed als) evenaren en ook de eigenschappen van een zomerband bevatten. Het scheelt dus geld, twee keer per jaar wisselen en opslagruimte....

Zowel ik (Grand Cherokee WJ) en mijn vrouw Citroen C3 hebben er nu beide GoodYear All seasons onder liggen, ik de Wrangler en mijn vrouw de Vector-4 en we zijn de alfgelopen sneeuwvolle winter overtuigd van hun kunnen.

Beide banden voldoen dus ook aan de (buitenlandse) eisen voor sneeuwbanden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nokian WR G2 SUV zijn ook hele goede banden, ik rijd er al 3 winterseizoenen op en ze rijden perfect, altijd heel veel grip en op de snelweg ook bijna geen geluid van de banden.

Toch komen ze niet echt best uit de test.... Op de 8e plaats van de 10 naast de Hankook's :-)

Zie http://www.gdos.nl/nl/download.php?file=1843

Maar nogmaals, een band is een gevoel / emotie. De een voelt zich met een Goodyear veilig, de ander met een Vredestein of Nokian. Elke band heeft zo zijn eigen rij-eigenschappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag toch hopen dat ze in de test, meer testen dan alleen het veiligheidsgevoel van de gebruiker.

Mogge! Ja dat hoop ik ook inderdaad :wub:

Wat ik bedoelde (ik ben ook motorrijder) is dat je vaak mensen hoort die alle vertrouwen hebben in een bepaald soort/merk band en daar ontspannen mee kunnen rijden. Met andere soort/merk band zijn ze voorzichtiger of bedachtzamer in het sturen en rijden. De een zweert bij een zachte snel slijtende band, de andere bij een hardere en langer meegaande band. Dat bedoelde ik met gevoel / emotie. Uiteraard ook grotendeels afhankelijk van de rijstijl en belasting van de banden. :(

Nu duidelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet binnenkort ook mijn Hankook Dynamic weer onder de GC,deze banden gaan nu hun 4e seizoen in waaarvan 2 jaar onder een Voyager.Ik vind het een fijne band om mee te rijden,mogen dan iets meer lawaai geven dan anderen.Als je ervan uitgaat dat we ermee door de sneeuw,regen en aanverwante prut rijden,de blower standje hoger en daaroverheen de autoradio die harder moet om er bovenuit te komen,ach de winter is zo weer voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd vooralsnog gewoon de General Grabbers UHP eronder, hebben zich prima gehouden vorig jaar in alle weersomstandigheden en icm de 4wd grip genoeg. Wel rekening houden met het feit dat het bijna 2000kg aan auto is dat graag rechtdoor wil in bochten en het komt helemaal goed. De Grabbers hebben wel de aanduiding M+S op de zijkant maar niet het officiële 'berg met sneeuwkristal' logo. Zou voldoende moeten zijn voor Duitsland en als het echt ernstig wordt dan geldt er meestal toch 'kettenpflicht' en ontkom je niet aan sneeuwkettinggebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt is er in Duitslang helemaal geen verplichting tot het hebben van winterbanden.

Het is alleen zo dat bij ongelukken wel naar de omstandigheden wordt gekeken en dan geeft een "echte" winterband in ieder geval aan dat er serieus naar is gekeken en er maatregelen zijn getroffen.

In feite soortgelijk bij sneller rijden dan 130 km/u.. Het mág wel, maar als er iets gebeurt moet er worden aangetoond dat het volstrekt verantwoord was om onder die omstandigheden 180 km/u. te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt is er in Duitslang helemaal geen verplichting tot het hebben van winterbanden.

Het is alleen zo dat bij ongelukken wel naar de omstandigheden wordt gekeken en dan geeft een "echte" winterband in ieder geval aan dat er serieus naar is gekeken en er maatregelen zijn getroffen.

In feite soortgelijk bij sneller rijden dan 130 km/u.. Het mág wel, maar als er iets gebeurt moet er worden aangetoond dat het volstrekt verantwoord was om onder die omstandigheden 180 km/u. te rijden.

Klopt, je moet uitgerust zijn voor de omstandigheden die op dat moment gelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...