roelgrooten Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 heren, ik heb hier een jeep waarvan ik de motor heb vervangen door hetzelfde type. (oude motor was op) gaat om een 4 liter 6 in lijn. multipoint injectie. na het wissellen van de motor voor de nieuwe, die ik heb horen lopen en prima liep, start hij gewoon en loopt stationar eerst even wat rommelig maar zodra hij een klein beetje warm is prima. het probleem is dat hij niet in toeren klimt zodra ik gas geef. hij lijkt wel te vervroegen wat hij geeft in de in en uitlaat wat klappen. het de tps al vervangen, fuel rail vervangen, injectoren, rotor, verdelerkap, bougies, kabels. alles zonder effect. wat ik ook vreemd vind is, als de motor loopt kan ik zonder dat er iets gebeurt de stekkers van de tps en de stationair regeling eraf halen. iemand een idee? groet roel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 heren,ik heb hier een jeep waarvan ik de motor heb vervangen door hetzelfde type. (oude motor was op) gaat om een 4 liter 6 in lijn. multipoint injectie. na het wissellen van de motor voor de nieuwe, die ik heb horen lopen en prima liep, start hij gewoon en loopt stationar eerst even wat rommelig maar zodra hij een klein beetje warm is prima. het probleem is dat hij niet in toeren klimt zodra ik gas geef. hij lijkt wel te vervroegen wat hij geeft in de in en uitlaat wat klappen. het de tps al vervangen, fuel rail vervangen, injectoren, rotor, verdelerkap, bougies, kabels. alles zonder effect. wat ik ook vreemd vind is, als de motor loopt kan ik zonder dat er iets gebeurt de stekkers van de tps en de stationair regeling eraf halen. iemand een idee? groet roel Lijkt meer op de ontsteking: kijk ZEKER eens naar de crank pos. sensor en de camshaft pos. sensor. Mij lijkt de crank pos sensor de meest waarschijnlijke boosdoener. (zit op de behuizing bij het vliegwiel) Ik ga ervan uit dat je voldoende brandstofdruk hebt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 ik denk dat de motor in noodloop staat en geen brandstof krijgt hij loopt op de stationaar inspuiting en krijgt bij gas geven te veel lucht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roelgrooten Geplaatst October 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 de noodloop lijkt me aannemelijk, hoe kan ik de motor daaruit krijgen? ik heb ook de computer al verwisseld zonder resultaat of verandering. de motor die eruitkwam liep opzich niet slecht maar verbruikte erg veel olie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roelgrooten Geplaatst October 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 en die brandstof druk lijkt me goed, aangezien de motor eerst dus prima liep. heb de leidingen nagekenen, geen knikken o.i.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 en die brandstof druk lijkt me goed, aangezien de motor eerst dus prima liep. heb de leidingen nagekenen, geen knikken o.i.d. Hij liep eerst wel goed, nu niet meer...er is dus iets veranderd..... Wat heb je allemaal losgehad en dus weer op de juiste plaats en manier vast moeten maken? Ik zou dat eerst even nalopen. (zit er een noodprogramma op je auto?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
forbert Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 Volgens mij is 't geen noodloop, dan reageert ie nl. gewoon wel op 't gas, alleen volgens 'n vaststaand "veilig" (niet te veel vermogen etc.) niet zelflerend programma. Da's tenminste wel zo bij de modernen. Ik zou toch de brandstoftoevoer verdenken. Als de crank sensor niet oppikt zou ie stationair ook beroerd/niet moeten lopen, lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roelgrooten Geplaatst October 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 aangezien ik de motor heb gewisseld heb ik zo goed als alles los gehad en weer vast gemaakt. kan ook niks vinden wat niet lijkt te kloppen. als de motor loopt en ik druk het ventiel op de fuelrail in komt daar wel benzine uit, maar niet heel erg hard. dus dan zou de brandstof druk wel het probleem kunnen zijn. weet iemand hoeveel druk daar moet staan, en hoe je dat kan meten? en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 (bewerkt) aangezien ik de motor heb gewisseld heb ik zo goed als alles los gehad en weer vast gemaakt.kan ook niks vinden wat niet lijkt te kloppen. als de motor loopt en ik druk het ventiel op de fuelrail in komt daar wel benzine uit, maar niet heel erg hard. dus dan zou de brandstof druk wel het probleem kunnen zijn. weet iemand hoeveel druk daar moet staan, en hoe je dat kan meten? en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten? Uit mijn hoofd 31 en 39 PSI (zonder vacuum aangesloten) Heb je een brandstofdrukmeter voor nodig. Ik heb er zelf 1 gemaakt, zie http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13873&highlight=brandstofdruk Als je bij mij het ventiel indruk, spuit de brandstof ruim over de motor heen... Als de IAC niet is aangesloten lijkt me dat de motor niet kan lopen. TPS dan loopt de motor wel mar beroerd. Om te testen: Located on the right side of the front of the throttle body. To test, disconnect the connector at the TPS. Check the voltage at TPS connector pins B (Ground) and A (5.0 volt supply) with the ignition on. If you see about 5 volts, hook up the connector again. and check the voltage at TPS terminals C (positive) and B (Ground) with the ignition on and the throttle plate closed. You should notice approximately 0.8 volts. If you see that voltage, your TPS and wiring should be ok. If not, you'll have to adjust the TPS to get that voltage. If you cannot adjust the TPS to get that voltage, you'll have to replace the TPS and adjust the new one properly. Also, with the voltmeter hooked (terminal C) up and the ignition on, move the TPS arm down and back up slowly and watch the voltage. The change should be increasing and smooth. If there are any dead spots or it is not smooth, it probably needs to be replaced. October 2, 2010 bewerkt door Eucalypta.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten? Als je de steker van stationair toerental en tps losmaakt tijdens stationair draaien blijft de stappenmotor in z'n laatste stand staan. Het kan dus wel kloppen dat je geen verschil merkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 Als je de steker van stationair toerental en tps losmaakt tijdens stationair draaien blijft de stappenmotor in z'n laatste stand staan. Het kan dus wel kloppen dat je geen verschil merkt. Volgens mij gaat de IAC als je het contact afzet naar de meest open stand. Dus als daarna de stekker los wordt gehaald en de motor wordt gestart zal de motor hoog stationair blijven draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 Volgens mij gaat de IAC als je het contact afzet naar de meest open stand.Dus als daarna de stekker los wordt gehaald en de motor wordt gestart zal de motor hoog stationair blijven draaien. ....als je het contact afzet draait de motor niet meer stationair..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 ....als je het contact afzet draait de motor niet meer stationair..... Klopt, maar de stappenmotor gaat, ondanks dat de motor niet loopt, naar zijn begin stand: helemaal open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 Lees de openingspost 2x door..denk na...en schrijf dan iets zinnigs... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst October 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2010 en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten? Hier reageerde ik op; maakt niet joh, let's move on. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.