Spring naar bijdragen

geen gas reactie na motor vervangen


roelgrooten
 Share

Recommended Posts

heren,

ik heb hier een jeep waarvan ik de motor heb vervangen door hetzelfde type. (oude motor was op)

gaat om een 4 liter 6 in lijn. multipoint injectie.

na het wissellen van de motor voor de nieuwe, die ik heb horen lopen en prima liep, start hij gewoon en loopt stationar eerst even wat rommelig maar zodra hij een klein beetje warm is prima.

het probleem is dat hij niet in toeren klimt zodra ik gas geef. hij lijkt wel te vervroegen wat hij geeft in de in en uitlaat wat klappen.

het de tps al vervangen, fuel rail vervangen, injectoren, rotor, verdelerkap, bougies, kabels. alles zonder effect.

wat ik ook vreemd vind is, als de motor loopt kan ik zonder dat er iets gebeurt de stekkers van de tps en de stationair regeling eraf halen.

iemand een idee?

groet

roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren,

ik heb hier een jeep waarvan ik de motor heb vervangen door hetzelfde type. (oude motor was op)

gaat om een 4 liter 6 in lijn. multipoint injectie.

na het wissellen van de motor voor de nieuwe, die ik heb horen lopen en prima liep, start hij gewoon en loopt stationar eerst even wat rommelig maar zodra hij een klein beetje warm is prima.

het probleem is dat hij niet in toeren klimt zodra ik gas geef. hij lijkt wel te vervroegen wat hij geeft in de in en uitlaat wat klappen.

het de tps al vervangen, fuel rail vervangen, injectoren, rotor, verdelerkap, bougies, kabels. alles zonder effect.

wat ik ook vreemd vind is, als de motor loopt kan ik zonder dat er iets gebeurt de stekkers van de tps en de stationair regeling eraf halen.

iemand een idee?

groet

roel

Lijkt meer op de ontsteking: kijk ZEKER eens naar de crank pos. sensor en de camshaft pos. sensor.

Mij lijkt de crank pos sensor de meest waarschijnlijke boosdoener. (zit op de behuizing bij het vliegwiel)

Ik ga ervan uit dat je voldoende brandstofdruk hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en die brandstof druk lijkt me goed, aangezien de motor eerst dus prima liep. heb de leidingen nagekenen, geen knikken o.i.d.

Hij liep eerst wel goed, nu niet meer...er is dus iets veranderd.....

Wat heb je allemaal losgehad en dus weer op de juiste plaats en manier vast moeten maken? Ik zou dat eerst even nalopen.

(zit er een noodprogramma op je auto?):bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is 't geen noodloop, dan reageert ie nl. gewoon wel op 't gas, alleen volgens 'n vaststaand "veilig" (niet te veel vermogen etc.) niet zelflerend programma. Da's tenminste wel zo bij de modernen. Ik zou toch de brandstoftoevoer verdenken. Als de crank sensor niet oppikt zou ie stationair ook beroerd/niet moeten lopen, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien ik de motor heb gewisseld heb ik zo goed als alles los gehad en weer vast gemaakt.

kan ook niks vinden wat niet lijkt te kloppen.

als de motor loopt en ik druk het ventiel op de fuelrail in komt daar wel benzine uit, maar niet heel erg hard. dus dan zou de brandstof druk wel het probleem kunnen zijn.

weet iemand hoeveel druk daar moet staan, en hoe je dat kan meten?

en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien ik de motor heb gewisseld heb ik zo goed als alles los gehad en weer vast gemaakt.

kan ook niks vinden wat niet lijkt te kloppen.

als de motor loopt en ik druk het ventiel op de fuelrail in komt daar wel benzine uit, maar niet heel erg hard. dus dan zou de brandstof druk wel het probleem kunnen zijn.

weet iemand hoeveel druk daar moet staan, en hoe je dat kan meten?

en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten?

Uit mijn hoofd 31 en 39 PSI (zonder vacuum aangesloten)

Heb je een brandstofdrukmeter voor nodig. Ik heb er zelf 1 gemaakt, zie

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13873&highlight=brandstofdruk

Als je bij mij het ventiel indruk, spuit de brandstof ruim over de motor heen...

Als de IAC niet is aangesloten lijkt me dat de motor niet kan lopen. TPS dan loopt de motor wel mar beroerd.

Om te testen:

Located on the right side of the front of the throttle body. To test, disconnect the connector at the TPS. Check the voltage at TPS connector pins B (Ground) and A (5.0 volt supply) with the ignition on. If you see about 5 volts, hook up the connector again. and check the voltage at TPS terminals C (positive) and B (Ground) with the ignition on and the throttle plate closed. You should notice approximately 0.8 volts. If you see that voltage, your TPS and wiring should be ok. If not, you'll have to adjust the TPS to get that voltage. If you cannot adjust the TPS to get that voltage, you'll have to replace the TPS and adjust the new one properly. Also, with the voltmeter hooked (terminal C) up and the ignition on, move the TPS arm down and back up slowly and watch the voltage. The change should be increasing and smooth. If there are any dead spots or it is not smooth, it probably needs to be replaced.

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en is er iemand die weet of het normaal is dat de motor loopt als de stationar regel en tps niet zijn aangesloten?

Als je de steker van stationair toerental en tps losmaakt tijdens stationair draaien blijft de stappenmotor in z'n laatste stand staan. Het kan dus wel kloppen dat je geen verschil merkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de steker van stationair toerental en tps losmaakt tijdens stationair draaien blijft de stappenmotor in z'n laatste stand staan. Het kan dus wel kloppen dat je geen verschil merkt.

Volgens mij gaat de IAC als je het contact afzet naar de meest open stand.

Dus als daarna de stekker los wordt gehaald en de motor wordt gestart zal de motor hoog stationair blijven draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...