Spring naar bijdragen

Lampen, WJ, vervangtypes


Recommended Posts

Door de euromania is het zover gekomen dat een gewoon vervanglampje voor de WJ koplamp 25 euro gaat kosten bij de dealer !!!:)

Gewoon afzetterij dus !

Het is maar een doodgewone H7 maar blijkbaar belegd met goud en diamanten....

Heeft er iemand ondertussen al een alternatief gevonden voor de 9006XS lamp uit de WJ ? De zoekfunctie heeft helaas niet veel opgeleverd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze een tijdje geleden ook proberen te kopen bj de automaterialenzaak,de aansluiting leek er precies op maar aan de aansluiting zat wel of geen knik en paste toen toch niet!

Heb de lamp er compleet gedemonteerd bij de automaterialenzaak en toen lampen gepast,maar kon na veel passen en meten toch naar de dealer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de lamp er compleet gedemonteerd bij de automaterialenzaak en toen lampen gepast,maar kon na veel passen en meten toch naar de dealer!

ziezo... dat is klare taal. Chrysler heeft er blijkbaar zelf een inkepingetje bijgemaakt....

dus als we het goed begrijpen zijn er verschillende versies van de Hb4 in omloop ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier word je ook niet veel wijzer van. bij de 1 kan alleen groot licht voor de wj en bij een ander weer alleen dimlicht:wacko:

hebben ze het over hb3 en hb4

http://cgi.ebay.com/9006-HB4-5000K-Xenon-Headlight-Bulb-Globe-High-Low-Beam-/220625899372?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item335e540f6c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zocht ik dus!

met knik aansluiting!

even kijken waar deze wel te krijgen zijn via totoyo,madza,lesux,wmb dealer.

OF,als je kijkt waar ze nog meer in passen kun je daar bij een automaterialenzaak ook onder zoeken....

Maakt het al een heel stuk makkelijker!

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn ze in de detailhandel wel te verkrijgen hoor.

Ik ga toch ook eens op zoek. Is verdorie de helft van de prijs...

Heb zelfs gezien dat je ze in white-blue kan krijgen, zodat je lichten dat xenon effect krijgen.

Ik zoek verder, als ik iets vind, laat ik het weten. Wellicht zijn er nog WJ'ers ge�eresseerd....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frans, als je zoiets zoekt is het niet zo moeilijk, zie bijv die link in de 2e post. Het is lastiger om een normaal vervangingslampje te vinden voor een normaal bedrag. Die �25,- waar je het in de OP over had, was dat eigenlijk per lamp of per set?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo: Fransjeuh heeft eens zijn huiswerk gemaakt. Ik heb een lichtblok uit mijn WJ gehaald (5 seconden met sleuteltje n°7) en ik heb dus de lamp eruit gehaald. Gedaan met gissen, hier is ie dan:

Het is een sylvania 9006XS U

E1 22 P HB4A

DOT 12 V 60W

M309S USA

lengte totaal = 7 cm

De foto's hieronder tonen duidelijk dat het een rechte plastic fiche is achteraan, en niet zo'n gebogen L-vorm.

De foto's zijn een beetje troebel, want ik heb een rukcamera. sorry daarvoor.

Dus, naar ik vermoed, moet dit type toch te vinden zijn in de handel ?

post-2234-12873038401035_thumb.jpg

post-2234-12873038405934_thumb.jpg

post-2234-12873038410838_thumb.jpg

post-2234-12873038415682_thumb.jpg

post-2234-12873038468983_thumb.jpg

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans,

Ik ben hiernaar ook al eens op zoek geweest. De diverse auto materialen zaken bij mij in de buurt (bogamat, brezan, Besbo) konden ze niet leveren. Ook hun leveranciers haddens niets wat erop lijkt.

Ik heb ze tot nu toe altijd maar bij de dealer gehaald.

Bij de dealer gaven ze mij toen echter wel aan dat een heel setje met vervangingslampjes voor de WJ (doosje dus) ongeveer hetzelfde koste als alleen dit lampje. Bij de vervangingsset zit hij dus ook in.

bewerkt door charlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn voorlampen (dimlicht en grootlicht) onlangs alle 4 vernieuwd voor super witte xenon look lampen die ik op Ebay besteld had.

Zoek op ebay op: "Xenon 9006XS HB4xs bulbs Chrysler Jeep" en je komt erop.

Geven erg veel licht en staan ook mooi. Zijn dus echt veel witter dan de standaard lampen.

Ik ben er blij mee en ze kosten slechts 4,99 Engelse ponden per set. Ze passen perfect!

Bestel dus alle twee de sets de HB4xs en de HB3xs voor dim en grootlicht!

En mocht het ECHT paniek worden :-) Ik heb er destijds twee reserve setjes bij gekocht die ik dus zo hier heb liggen. Dus een setje mag je wel zolang lenen hoor!!

.

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...