Spring naar bijdragen

waar in de usa kopen??


paulv
 Share

Recommended Posts

Yep hier ook 4wd.com werkt netjes!

heb ik alles gekocht zelf velgen en banden . je kunt kiezen voor langzaam verzenden (maar dus goedkoop) duurt 6 wkn.

of je kiest voor snel (vliegtuig en dus duurder, ligt aan gewicht) dan heb je het binnen een week ongeveer. let op dat je 4% invoerrechten plus 19% btw betaald aan de bezorger over je waarde van je zending.

Bij gigabestelling (ik had voor 3000 dollar) kreeg ik 15% korting.....zeg het maar ff. Succes!;)

ps als je op vakantie gaat en je neemt het zo mee (grotere doos kan je gewoon inchecken) en je bedrag ligt onder de 475 euro hoef je geen invoerrechten te betalen. Ik neem zo elke keer wat mee zoals gereedschap etc. (ik kan mijn koffer nooit tillen op de terugweg haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep hier ook 4wd.com werkt netjes!

heb ik alles gekocht zelf velgen en banden . je kunt kiezen voor langzaam verzenden (maar dus goedkoop) duurt 6 wkn.

of je kiest voor snel (vliegtuig en dus duurder, ligt aan gewicht) dan heb je het binnen een week ongeveer. let op dat je 4% invoerrechten plus 19% btw betaald aan de bezorger over je waarde van je zending.

Bij gigabestelling (ik had voor 3000 dollar) kreeg ik 15% korting.....zeg het maar ff. Succes!;)

ps als je op vakantie gaat en je neemt het zo mee (grotere doos kan je gewoon inchecken) en je bedrag ligt onder de 475 euro hoef je geen invoerrechten te betalen. Ik neem zo elke keer wat mee zoals gereedschap etc. (ik kan mijn koffer nooit tillen op de terugweg haha)

als je de volgendekeer weer gaat. en je koopt voor meer dan 475,- stuur het dan bijvoorbeeld per post op. en kruis op de groene douane label other of gift aan. dan hoef je in de meeste gevallen ook geen belasting over te betalen. zo doet een maatje vanmij het ook regelmatig. hij werkt veel in de usa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de volgendekeer weer gaat. en je koopt voor meer dan 475,- stuur het dan bijvoorbeeld per post op. en kruis op de groene douane label other of gift aan. dan hoef je in de meeste gevallen ook geen belasting over te betalen. zo doet een maatje vanmij het ook regelmatig. hij werkt veel in de usa

klopt maar bij controle ben je wel de l*l

je moet dan officieel een adres in de usa hebben die het gegeven heeft, bij controle bellen ze dat adres echt. maar goed, ik reis veel en nog nooit controle gehad ;) altijd voor eigen gebruik melden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind dit niet terug bij de douane, ze maken geen onderscheid boven de 430 euro. (dacht toch echt dat het 475 was begin dit jaar maar goed)

http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-06.html#P111_7162

zie bovenaan onder persoonlijke bagage...

maar goed OT 4wd.com op laten sturen is een prima keuze.

4wheel.com is trouwens precies dezelfde zaak. en welke 4wd winkel je ook binnen stapt in de USA, alles word besteld bij leveranciers. ze hebben (bijna) niks op voorraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Kan iemand mij vertellen hoe het nu werkt met invoerrechten en BTW? Je besteld gewoon bij bijvoorbeeld 4wd.com en je merkt vanzelf wel of jouw pakketje er tussen uit wordt gevist aan de NL grens of niet? Of moet je vooraf je aankoop ergens aanmelden / riskeer je een boete als je niets aangeeft?

Ik wil voor +/- 1200 dollar gaan bestellen, ruim boven de invoervrije waarde dus.

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Algemene informatie over invoerrechten : http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html

Wil je heel specifiek zoeken, kijk dan in de tarieflijst : http://gebruikstarief.douane.nl/

Overigens betaal je douanerechten (invoerrechten) over de prijs van de spullen plus de verzend- en verzekeringskosten. Je betaalt omzetbelasting (BTW) over het totaal van de artikelprijs inclusief de verzend- en verpakkingskosten en de douanerechten.

Daar bovenop komt eventueel nog het bedrag wat de vervoerder rekent aan inklarings- en afhandelingskosten.

Voorbeeld : http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html#P140_8194.

Succes met invoeren ! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...