Spring naar bijdragen

aankoop Wrangler


rené s
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ga deze week naar een Wrangler Laredo uit 1991 kijken om te kopen.

Hij is op grijs kenteken (HT COMM.)

Ik heb deze vragen:

Klopt het dat ik voor de wegenbelasting als privépersoon wél het gereduceerde tarief "bestelauto privé" in aanmerking kom?

Zo te zien heeft de auto geen tussenschot en een standaard hardtop(niet verhoogd),gaat dit problemen geven met de douane controleurs?(woon n.l. ook nog in de grensstreek)

Ik werd vroeger n.l. met mijn gijskenteken vitara ook wel eens aangehouden vanwege ramen in de "huif".

Echter nooit iets van terug gezien,alleen erg lastig.

Alvast bedankt voor de tips!

groeten,

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rene,

Ik heb eeb Suzuki SJ uit '91 gehad, en die stond oorspronkeklijk ook op grijs kenteken. De wet ging om, en ik kwam er niet meer voor in aanmerking omdat de laadvloer te kort was. Als die 10 cm. langer was geweest had ik grijs kunnen blijven rijden, maar moesten de achterruiten potdicht (geen halfdoorlatende folie) en het dak boven het bagageruim moest minstens zus en zoveel hoog zijn over een bepaalde breedte: Hoge hoed erop dus. En een volledig dicht, vast schot erin, zonder gaatjes voor ski's ofzo. Kortom, ik denk dat het voor jouw Jeep nogal een feestje wordt.

sterkte.

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal gesproken moet je voor geel betalen daar een yj niet aan de huidige maten voldoet

125 lang over een breedte van 20

en de hoogte van 98 cm

of hij moet er tussen zijn geglipt of de vorige eign is een ondernemer voor de belasting

suc6

dit kun je wel halen heb er een set voor liggen om de bpm te omzeilen of op blijvend grijs te rijden dit gaat zelfs ook met een tj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kan je als privé persoon zo wie zo niet meer grijs rijden en betaal je altijd geel tenzij je hem zakelijk rijd dan word het anders. Maar privé kan je geen grijs meer rijden.

Klopt niet je verhaal ;)

Als particulier kan je nog steeds grijs rijden tegen gereduceerd tarief. Je betaald meer als een ondernemer zou betalen voor een grijs kenteken maar je betaald weer minder als je zou betalen voor een geel kenteken. Wel moet je auto natuurlijk voldoen aan de grijs kenteken regels.

http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

Voor mijn cj8 met een gewicht van 1580 kg zou ik betalen als:

Bestelauto ondernemer 91 euro per kwartaal

Bestelauto particulier 135 euro per kwartaal

Geel kenteken 245 euro per kwartaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij geel betaal je provinciale opcenten, bij grijs niet. dat is het enige verschil tussen het rijden geel en grijs als prive persoon, ook al voldoet hij aan de maten.

gr

rob

Klopt niet je verhaal maar je kan ook niet alles weten he. ;)

Heb hier een wrangler comm. Ik betaal als grijs prive persoon net zoveel als ik zou betalen voor geel kenteken en dat is 221 euro per kwartaal terwijl het gewoon een grijs kenteken wagen is volgens de papieren.

Heb ook een cj8 en daar zit wel degelijk een verschil tussen de bedragen

Ze kijken wel degelijk naar de regelgeving mbt de eisen waarin een grijs kenteken wagen moet voldoen. Voldoet je wagen niet dan betaal je gewoon voor geel.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoge wegenbelasting voor particulieren

Voor particulieren met een bestelauto gaat een nieuw tarief voor de wegenbelasting gelden. Dit nieuwe particuliere bestelautotarief is gelijk aan de wegenbelasting voor personenauto’s zonder de provinciale opcenten. Dit houdt in dat het nieuwe particuliere bestelautotarief zo’n 30 euro per maand lager ligt dan het personenautotarief per maand. Invaliden houden het lage grijskentekentarief voor de wegenbelasting. Ondernemers houden ook het lage grijs kentekentarief maar moeten een kleine toeslag van zo’n 6 euro per maand gaan betalen.

bron : www.autobelastingen.nl

Nee ik kan niet alles weten, maar je kunt het gewoon opzoeken, maar wat betreft inrichting klopt het dat je auto moet voldoen aan de eis , anders betaal je wel de volle mep. voldoet hij wel, dan betaal je een paar tientjes minder.

bewerkt door RobV8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...