Spring naar bijdragen

koppeling op welke nu


Ramstein
 Share

Recommended Posts

heb mijn koppeling op nou ja op plakt en de druklager stoekt

zit met de auto in af en toe in het terrein vooral waterbakken en bagger is deze auto verlieft op:yes:

gewoon weer een orginele plaatsen of is er nog iets anders voor

had bij 4wd ook al iets gezien maar is een stukkie duurder

gaat dan om een dual friction clutch

iemad ervaaring met andere koppelingsplaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet wat je bedoelt

ik zelf ben in eerste instantie gegaan voor een halfsintel half gewone voering

wordt het slippen/plakken al een stuk beter

verder je koppelings huis goed dichtmaken/afkitten

of boven een gat erin voor een waterslang bv ruiten sproeier en onder natuurlijk een aflaat om de drukgroep te spoelen dit heb ik eerst zo gedaan

heb nu een drukgroep en vliegwiel van een rally ford en een volle race sinterplaat

zonder veren van een austin healy heb nu nergens meer last van

en de koppelings plaat maken ze hier in het land bij bv een remmenboer of in de vrachtwagens

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vorig jaar een Centerforce 1, +30% gekocht 320Dollar ;)

Centerforce's patented pressure plates feature centrifugal weights that increase compression of the clutch disc between the flywheel and pressure plate as RPMs increase. These kits are designed as OE style direct bolt-in replacements and are available in three different performance levels. All Centerforce kits include pressure plate, disc, throwout bearing and pilot bushing. Centerforce I Clutch Kits are a performance entry-level clutch system for those looking for a superior stock replacement. Patented centrifugal weights provide increase clamp load with 30% more holding capacity over stock clutches while maintaining a stock clutch pedal feel. This system is the finest quality upgrade from the original equipment clutch and is recommended for daily driving.

Grt Ed,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoi Ed,

heb jij voor dat je die Centerforce erop hebt gezet ook het vliegwiel behandeld ? Alsin afdraaien of iets anders ?

Eind Okt komt er een Centrerforce dual friction mijn kant op uit de states namelijk, ben ff aant inventariseren hoe & wat te doen.

Gr. Martijn

Nee dat hoefde niet, zag er nog goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...