Spring naar bijdragen

Check engine lampje gaat branden YJ '92


Micky
 Share

Recommended Posts

Vandaag ff een rondje westland wezen toeren. In Naaldwijk nog ff aan de kabel gehangen (wakeboarden), wijntje in Hoek van Holland, via de "Maasdijk" en Maasland terug en via de A4 naar huis.

ff stoppen bij de C1000 voor boodschappen en op weg naar huis gaat het lampje Check Engine branden.

Heb ff snel wat topics doorgespit over dit onderwerp maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat nu te doen? <_<

Iemand een stappenplan? :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CodeProbable Cause

11

Ignition

13

Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Vacuum

14

Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Electrical

15

Distance sensor or circuit

17

Engine running too cool

21

Oxygen sensor or circuit

22

Coolant temperature sensor or circuit

23

MAT sensor or circuit

24

Throttle Position Sensor (TPS) sensor or circuit

25

Automatic Idle Speed (AIS) circuit

27

Fuel injector control

31

EVAP solenoid or circuit

33

Air conditioning clutch relay

41

Alternator field

42

Automatic shutdown relay

44

Battery temperature sensor

46

Battery over voltage

47

Battery under voltage

51

Oxygen sensor - lean condition

52

Oxygen sensor - rich condition

53

Internal engine controller fault

54

Distributor sync pickup

55

End of Code output

62

Emissions Maintenance Reminder (EMR) mileage accumulator

63

Controller failure EEPROM write denied

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Daar ben ik weer... ;)

Ging zondag naar mijn bootje voor 3 dagen en zag dat er een beetje olie druppelde bij de stuurbekrachtigingspomp.

Vanmiddag toen ik terug kwam maakte de pomp een bijhoorlijk geluid. Wegenwacht gebeld (je bent tenslotte lid van de grootste club van NL) en die heeft het reservoir bijgevuld en geconstateerd dat de "drukkabel" lek is. Had ik zelf ook al inmiddels ook al door... :P

Ook ging het lampje Check engine wederom branden en heb ik de volgende code's uitgelezen: 12/33/41/17/55

Met de lijst hierboven zegt het mij nog niets eigenlijk.. ;)

Las iets over accupolen loskoppelen, tegen elkaar aanhouden om de cp te resetten?

Iemand enig idee? Thx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 is geloof ik dat de accu los is geweest de laatste 50 startbeurten ofzoiets dus is normaal

33 is ook normaal als je geen airco in je auto hebt zitten

55 is eind van alle code's dus ook niks mis mee

die andere 2 codes weet ik niks van

Je kunt inderdaad even de accukabels loshalen en even tegen elkaar houden dan reset je de computer, de computer moet zich daarna wel weer zelf inleren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het kan vinden in het chilton boek

12- battery disconect

33 - A/C clutch relay circuit - An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit.

41- Generator field not switching properly -An open or shorted condition detected in the generator field control circuit

17- engine is to long cold - Engine coolant temperature remains below normal operating temperatures during vehicle travel (thermostat)

55- N/A - Completion of diagnostic trouble code display on the malfunction indicator lamp (check engine lamp)

Als ik ernaast zit hoor ik dat ook graag :blink::yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Daar ben ik weer... ;)

Ging zondag naar mijn bootje voor 3 dagen en zag dat er een beetje olie druppelde bij de stuurbekrachtigingspomp.

Vanmiddag toen ik terug kwam maakte de pomp een bijhoorlijk geluid. Wegenwacht gebeld (je bent tenslotte lid van de grootste club van NL) en die heeft het reservoir bijgevuld en geconstateerd dat de "drukkabel" lek is. Had ik zelf ook al inmiddels ook al door... :P

Ook ging het lampje Check engine wederom branden en heb ik de volgende code's uitgelezen: 12/33/41/17/55

Met de lijst hierboven zegt het mij nog niets eigenlijk.. ;)

Las iets over accupolen loskoppelen, tegen elkaar aanhouden om de cp te resetten?

Iemand enig idee? Thx.

je zegt dat je hem uitleest, maar hoe heb je dat gedaan?? bij mij blijft het lampje ook branden.

heb het al gevonden evengoed bedankt.

bewerkt door Etiennewrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...