forbert Geplaatst September 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2010 He, Jeepers. Gister de tussenbak op 'n zandplaat even gangbaar gereden, schakelt nu 'n stuk beter. Ook de lampjes (de groene met de vier wielen/ centr. diff. en de oranje met part time) gaan nu sneller aan en uit, dus ik denk dat de tussenbak gewoon niet al teveel gebruikt was. Ik heb me overigens al eerder voorgesteld op 't bestemde draadje. Toen ik 'snachts door de regen naar huis reed was ik niet erg onder de indruk van de lichtopbrengst. Nou jah, dacht ik, de aarde maar 's schoonmaken/nakijken. Plotseling viel 't licht uit. Ff morrelen met de schakelaar, en hup, deed 't weer. Al af en toe morrelend naar huis gereden. Nou dacht ik dat de schakelaar 'n relais bediende, maar als ik zoek in dit forum op "licht" krijg ik 4 discussies, waarvan er eentje zegt dat er helemaal geen relais zit, maar dat de prik gewoon via de schakelaar en de grootlichtschakelaar gaat. Is dit zo? Ik dacht namelijk dat de schakelaar slechte aarde maakte, en daardoor 't relais los liet. Heeft de schakelaar ook 'n aparte aardedraad, of maakt ie aarde via 't dashboard. Dan zou iets aandraaien kunnen helpen, dacht ik zo. Enfin, ik hoop 't te horen, ben erg blij met de bak, die ouwe Cheroos maken bij mij echt 'n oer Jeep gevoel los, prachtig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 bij die van mij zat er geen relais tussen. Heb die er zelf tussen gemaakt. Onder de motorkap een kastje gemaakt met daarin twee relais 1 voor groot en 1 voor dimlicht. voeding rechtstreeks vanaf accu met zekering. Vervolgens de originele draden gebruikt als schakeldraad. Dit gaf een duidelijke verbetering van lichtopbrengst. Op dit moment is de lichtopbrengst weer matig maar dat is op te lossen met een wasstraat oid. Groet Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Heb het zelfde probleem gehad met m´n YJ, nieuwe schakelaar (ca. €45,-) er in en probleem opgelost. Als je meer licht wilt, zou ik gaan voor een Xenon setje. :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Ik heb dit probleem ook gehad met een eerdere XJ. Licht viel uit tijdens rijden. Niet ideaal in het donker:ph34r: Later bleek de lichtschakelaar aan de achterkant erg heet te worden. Probleem ook opgelost door relais te plaatsen en de lichtschakelaar als schakeldraad te gebruiken. Probleem opgelost en betere lichtopbrengst op de koop toe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 De stroom gaat inderdaad direct door de schakelaar heen , zonder relais. Ik he ze nieuw op voorraad : Lichtschakelaar <94 (met keramische potmeter) € 35.00 bestellen Ik heb in mijn comanche (cherokee pickup) ook een xeon-set ingebouwd , een wereld van verschil. Vermogen 35 Watt Nominale spanning 85 Volt (rms) Ontsteekspanning 20.000 Volt € 215.00 bestellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
forbert Geplaatst September 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Okay, mannen, bedankt voor de heldere antwoorden. Ik denk dat ik ook maar 1 of 2 relaistjes ga plaatsen. 't Steeltje van de schakelaar voelde idd. warm aan. Die xenon lijkt goed, maar voor de APK moet er tegenwoordig volgens mij 'n wiswas op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Die xenon lijkt goed, maar voor de APK moet er tegenwoordig volgens mij 'n wiswas op? Alleen voor auto´s NA 31 December 2006;). :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
forbert Geplaatst September 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Hey, heel goed! Eerst de relais, dan waarschijnlijk de xenon. Hou wel van 'n beetje licht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2010 Ik heb xeon in mijn comanche (1988) en wagoneer (1965) zitten , en wordt altijd goed gekeurd. Tegenwoordig heb ik het ook in mijn motor gebouw (honda goldwing) , maar ja die hoeft ook geen APK keuring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.