Spring naar bijdragen

Dynamo stuk...


Gumy
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag met het mooie weer nog even met de Jeep erop uit geweest. Maar al snel bleek de dynamo niet meer bij te laden. Weer thuis aangekomen deden de knipperlichten het niet eens meer...Dus de accu was zo goed als helemaal leeg.:whistle:

Nu twijfel ik of ik de dynamo laat maken, of dat ik een nieuwe zal kopen. Deze heeft netto nog geen 1000km meegedraaid.. Iemand ervaring met een revisiebedrijf?

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga naar een autosloopbedrijf en koop een dynamo van een opel kadett.

met een paar kleine aanpassingen past die op je V8

het enigste wat moet doen is. meet van je oude dynamo het bovenste gedeelte op waar de lange bout doorheen gaat. dat verschil zaag je eraf

van de dynamo kadett. en daarna boor je het gat groter waar de lange bout doorheen gaat. en een kleine aanpassing van de bedrading. zal binnenkort ff een foto van plaatsen. de onderkant van de dynamo zet je vast met een m8 bout + moer

het is stukken goedkoper dan een gereviseerde dynamo. voor die prijs heb ik 3 kadett dynamo's

van 70 amp perstuk ;):yes:

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kheb de dynamo zojuist opgehaald, en blijkbaar laadt ie gewoon bij...:lol:

Maar nu blijkt dat ik op de 'REG' pool, een lampje van minimaal 2 watt moet hebben, anders laadt ie niet op?!

Een tijd geleden heb ik op het forum de vraag uitgezet mbt het aansluiten van het een en ander. Hier kwam uiteindelijk de tekening uit van de bijlage.. Maar blijkbaar laadt de dynamo op deze manier niet bij, sterker nog, hij zou de accu op deze manier uiteindelijk leegtrekken...

Waar ik nu erg benieuwd naar ben, is de werking van het lampje. Kan iemand mij misschien uitleggen waarvoor dat lampje dan dient en hoe dat dit werkt?

Is er trouwens een manier om met een multimeter te testen of de accu nog goed is?

Gr Gunther

post-3641-12873037669414_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga naar een autosloopbedrijf en koop een dynamo van een opel kadett.

met een paar kleine aanpassingen past die op je V8

het enigste wat moet doen is. meet van je oude dynamo het bovenste gedeelte op waar de lange bout doorheen gaat. dat verschil zaag je eraf

van de dynamo kadett. en daarna boor je het gat groter waar de lange bout doorheen gaat. en een kleine aanpassing van de bedrading. zal binnenkort ff een foto van plaatsen. de onderkant van de dynamo zet je vast met een m8 bout + moer

het is stukken goedkoper dan een gereviseerde dynamo. voor die prijs heb ik 3 kadett dynamo's

van 70 amp perstuk ;):)

Ga ik zeker eens overwegen...Als je foto's hebt, zie ik ze graag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dit lampje is inderdaad belangrijk , of de weerstand.

D.m.v. van de weerstand (of de weerstand van de lamp) , zet je de spanning op het veld. Komt er geen spanning op het veld dan gaat hij ook niet laden.

Een led heeft een te hoge weerstand waardoor er geen genoeg spanning op het veld komt te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hoi ik ga altijd naar vd boss in haarlem in de stefensonstraat ff de oude mee nemen meet hij hem ff door en je weet alles of hij gemaakt kan worden of een ruil dynamo word en kost niet veel ik moet ook een andere mijn lager heeft speling zet meteen een zwardere op.

als je vragen heb ff pb help ik je verder.

gr kevin

Afgelopen zaterdag met het mooie weer nog even met de Jeep erop uit geweest. Maar al snel bleek de dynamo niet meer bij te laden. Weer thuis aangekomen deden de knipperlichten het niet eens meer...Dus de accu was zo goed als helemaal leeg.:whistle:

Nu twijfel ik of ik de dynamo laat maken, of dat ik een nieuwe zal kopen. Deze heeft netto nog geen 1000km meegedraaid.. Iemand ervaring met een revisiebedrijf?

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik heb net zelf een hoop ellende met laden gehad. Eerst dynamo laten reviseren (firma Leurgans in 's Gravendeel, echte vaklui), een week later een nieuwe spanningregelaar moeten monteren. Daarna nog steeds problemen met de laadspanning. Alle verbindingen (ook schutboard dorgang) losgemaakt en met contactspray ingespoten. Nog steeds problemen. Uiteindelijk de vier maandenoude accu laten testen, waarna de leverancier een nieuwe gaf, omdat ie toch niet helemaan jofel was. Nu een week probleemloos gereden. Na dit weekeind stilstaan , morgenochtend de proef op de som.....

Succes,

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...