Spring naar bijdragen

Nieuw en op zoek


sheap
 Share

Recommended Posts

Ook ik ben helemaal nieuw op het forum. Nog nooit een Jeep gehad, uteraard ook geen andere 4x4. Wel al eens een v8. Ben wel zoekende. Al veel info en aankooptips gelezen hier. Toch een specifieke vraag.

Ben bij een bedrijf naar een 5.9 uit 98 gaan kijken. Heeft 180K gelopen.

Vielen me drie dingen op. Het eerste was dat hij niet wilde starten (dat was niet moeilijk), bij het kleppendeksel kwam een soort vloeibare pakking naar buiten. En op de peilstok zat nul olie.

Dag later belt verkoper. Het niet starten kwam door de startonderbreking. Die was hij vergeten. De monteur stapte in en de auto starte in één keer. Vond hem zo leuk dat ik het best wil geloven.

Pakking was niet lek volgens hun monteur maar er kwam gewoon een nieuwe op. Zou geen enkel probleem zijn. Blijft dus de lage oliestand. Moet ik denken aan hoog verbruik, lekkage of gewoon geen onderhoud. Alledrie niet prettig natuurlijk. Laat je hem hiervoor staan of neem je de gok?

Auto komt met een beurt en nieuwe apk en kost niet de wereld. Van binnen mooi, van buiten gebruikssporen.

Dat het een Jeep worden gaat staat voor ons vast. Maar we hebben de tijd.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 'm even voor je verplaatst naar algemeen.. dit is natuurlijk geen technisch topic.

(hij stond trouwens bij Cherokee, moest waarschijnlijk de Grand Cherokee zijn)

on topic: hij stond bij een bedrijf en er zat geen olie in?

Wat voor bedrijf was dat? Toch zeker niet een die in auto's doet hoop ik..

..ik zou rustig verder zoeken. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Eucalypta, ik overweeg inderdaad een aankoopkeuring. Vraag me echter af of ze wat betreft de lage oliestand iets zouden kunnen ontdekken.

En leuk is hij zeker. Maar het hoeft niet persé deze te worden. Alhoewel je natuulijk geen nieuwe koopt. Ze zullen allemaal wel wat hebben.

@ Michel, die ziet er ook goed uit. Jammer dat het aan de andere kant van Nederland is voor mij. Wat me wel opvalt is geen schuifdak en geen dubbele uitlaat. Dacht dat de 5.9 dat standaard had.

Bedankt voor de reacties :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel, die ziet er ook goed uit. Jammer dat het aan de andere kant van Nederland is voor mij. Wat me wel opvalt is geen schuifdak en geen dubbele uitlaat. Dacht dat de 5.9 dat standaard had.

Bedankt voor de reacties :yes:

De 5.9 heeft standaard geen dubbele uitlaat. Er zit gewoon hetzelfde uitlaatsysteem onder als bij de 5.2.

Ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben om een mooie jeep aan de andere kant van het land te halen. Wat je ver haalt is lekker ;). Ik ken mensen die willens en wetens de auto bij hun op de hoek wilde kopen. Ze zijn nu nog aan het bijkomen van alle extra kosten die ze eraan hebben gehad.

Er zijn genoeg mensen jou voor gegaan die aan een jeep avontuur begonnen maar al snel erachter kwamen dat het niet voor hun weggelegd was en dan bedoel ik financieel gezien. De bekende kat in de zak bestaat nog steeds.

Het is geen kunst om een jeep te kopen, het is een kunst ermee te leven.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is geen kunst om een jeep te kopen, het is een kunst ermee te leven.

Hij is mooi :yes:

Bedankt voor de info. En nee, het hoeft niet op de hoek. De laatste auto die ik ben gaan bekijken stond ook 200 km verderop. Maar ook een kat kan van ver komen. Los daarvan is een schuifdak wel een grote pré.

Las hier ergens op het forum dat je een Jeep koopt met je hart en niet met je verstand. Dat gebruik ik nu ook maar als verdediging. Men begint meteen over het verbruik en de dure reparaties die je zeker zult krijgen met een Jeep. Dat eerste weet je, dat tweede kan. Als dat je afschrikt moet je het niet doen. Misschien ben ik er over een half jaar achter dat ik het beter niet had kunnen doen. Maar ik hoop eigenlijk dat ik er dan achter ben dat ik het veel eerder had moeten doen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...