Spring naar bijdragen

Jeepforum Donatie via paypal


F.M
 Share

Recommended Posts

Met het verkeer en data wat op een forum als dit gegenereerd wordt is die 100,= misschien al aan de lage kant.

Vergeet ook niet de tijd en energie (letterlijk) die een beheerder kwijt is om het forum te onderhouden.

Meer dan 100,- p/mnd voor het onderbrengen van de server wordt het niet. Dat scheelt ;)

En tijd, ja dat klopt. Ik heb het nooit bijgehouden (ook niet nodig want ik factureer aan niemand) maar ben voor de grap eens een schatting gaan maken. Ik denk dat er op jaarbasis grof geschat aan mijn kant zo tussen de 75 en 100 uur in gaat zitten aan operationele en incidentele uren (met enkele uitschieters naar boven toen in het verleden de database eens zoek was :) )

Overigens, waarom moeten de kosten gespecificeerd worden? Het forum is geen club waar je lid van wordt. Je hebt geen recht op een forum. Je moet blij zijn dat het er is en je gedragen als een gast.

Naar mijn mening mag er gerust geld gevraagd gaan worden voor deze dienst waarop velen geholpen worden en plezier aan beleven.

Misschien wel een idee om een onderscheid te maken tussen "betalende" leden en overigen. Extra functies als PM, meer mogelijkheden voor posten, ster bij de naam, apart deel op het forum, ....

Specificeren ga ik ook niet. Je vraagt een bakker tenslotte ook niet wat de kostprijs van z'n bolletjes is om vervolgens te zeggen dat dat best goedkoper of duurder kan :P

Wat betreft lid worden/betalen voor functionaliteit etc. Zit al geruime tijd in de pijpleiding. Ga ik zo direct een topic aan wijden, zal de link hier nog even achterlaten ;)

Voor de rest wacht ik rustig af hoe dit zich ontwikkelt en hoop van harte dat Mav zin en energie houdt om dit voor ONS ALLEMAAL te blijven doen.:yes:

Heel eerlijk, de tijd, energie (en misschien ook klein beetje de zin) was mij de afgelopen tijd wel gaan ontbreken. En heel eerlijk heb ik wel eens met de gedachte gespeelt om de stekker eruit te trekken. Waarschijnlijk ook mede doordat ik "Jeeploos" ben en dacht dat ik die hobby wel achter me kon laten.

Punt 1 die hobby laat me niet meer los op de een of andere manier (zal bekend voorkomen ;) ). Gelukkig ben ik gezegent met een partner die de liefde voor de hobby ook warm heeft gehouden. Momenteel schort het gewoon even aan de financiele middelen om weer zo'n barrel voor de deur te zetten. Maar zal er ongetwijfeld weer van gaan komen.

Punt 2 Het geen wat de afgelopen weken is gebeurd en de reacties die me links en rechts bereikten hebben wel wat los gemaakt bij me en me tot inzicht doen komen dat het forum wat ik, bijna 7 jaar geleden, eigenlijk vanuit een geintje online heb gezet tot dit is uitgegroeid. En wat met behulp van een groep moderators en natuurlijk vooral de leden zelf uitgegroeid is tot een begrip in het Jeepwereldje...

Dus wees gerust..... op naar de volgende 7.

Ik dacht dat het misschien wat meer mensen over de streep zou trekken als duidelijk wordt wat de kosten zijn.

Een specificatie is echt niet nodig voor mij.

Er zijn echter mensen die schijnen te denken dat het hier om een servertje bij iemand thuis gaat.

Zoals boven al opgemerkt. Ik ga niet tot in details specificeren. Niet om een grijs gebied te creeëren waar mensen hun donatie heen dragen maar omdat ik de meerwaarde er niet van zie.

Ik noemde eerder de uren al die erin gaan zitten op jaarbasis. Maar goed die druk ik niet in geld uit.

Om toch een inzicht te geven in hoe het forum er aan de achterzijde uitziet zal ik dit ook meenemen in het eerder genoemde topic wat ik zo ga schrijven ;)

Want zoals je al aangaf het gaat in dit geval niet meer om een servertje wat bij me thuis draait.... (krijg ik geheid ruzie met UPC, Electrabel en m'n vriendin ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik nou! :yes:

Iedereen kan thuis een servertje online zetten en zolang er niet teveel bezoekers komen is dit goed(koop) te doen.

Het Jeepforum is echter een heel ander verhaal.

Hier komen veel bezoekers en er wordt dus ook veel bandbreedte gebruikt.

Een thuisservertje is dan niet meer te doen en je gaat in een computercentrum zitten met je server en dan komen de kosten om de hoek kijken.

€ 75 - € 100 per maand is heel andere koek dan een paar € aan stroom voor een thuisservertje.

Ik ben benieuwd watvoor ideeen je hebt voor een lidmaatschap/uitgebreide functionaliteit.

Zoiets als bij jeepforum.com vind ik heel acceptabel en ik zag dat een aantal nederlandse Jeepers daar ook lid zijn.

Vol verwachting klopt ons hart ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er ooit een lidmaatschap komt. dan betaal ik liefst meteen voor een heel jaar. ben je voor die tijd ....... helaas pindakaas dan. maar dat zal dan ook wel in de gebruikersovereenkomsten komen te staan. zoals ook op jeepforum.com

en bijvoorbeeld voor nieuwe leden. de eerste maand gratis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...