Spring naar bijdragen

Transmissie pan blijft lekken


Petrus
 Share

Recommended Posts

Beetje moedeloos wordt ik er van:unsure:, nieuwe transmissie pan gekocht met pakking, gemonteerd en op moment aangedraaid maar hij blijft lekken. De onderkant van de automaat was goed schoon op het pakkingsvlak.

Met 16Nm aangehaalt volgens boek. [144Lbs/inch] De pakking wordt er dan al zowat tussenuit gedrukt maar goed.

Iemand ideeen hoe hem droog te krijgen?:lol:

Tks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje moedeloos wordt ik er van:unsure:, nieuwe transmissie pan gekocht met pakking, gemonteerd en op moment aangedraaid maar hij blijft lekken. De onderkant van de automaat was goed schoon op het pakkingsvlak.

Met 16Nm aangehaalt volgens boek. [144Lbs/inch] De pakking wordt er dan al zowat tussenuit gedrukt maar goed.

Iemand ideeen hoe hem droog te krijgen?:lol:

Tks

Onderzoeken waar hij lekt; is het een groef in een pakkingsvlak, of andere beschadiging (iemand keer met lamellen schijf teker gegaan?)

Vloeibare pakking gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht het niet, het pakkingsvlak op de bak zag er keurig uit. Ik heb het ook netjes schoongemaakt.

Met de oude pan er onder lekte die ook nog met vloeibare pakking. Zal het nog eens opnieuw proberenmet vloeibarepakking en de nieuwe pan.

Kanhet zijn dat er druk wordt opgebouwd in de pan op een of andere manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor pakkingmateriaal heb je ertussen zitten.

Kurk mag niet te gek vastgezet worden en 16Nm vind ik zelf wel wat erg vast.Probleem is als je het te vast zet de pan verbuigt ter hoogte van de bouten en dan gaat hij echt niet afdichten.

Mocht je vloeibare pakking hebben gebruikt let dan wel op dat vloeibare pakking en ATF-olie elkaar niet lief vinden,met andere woorden zorg dat het pasvlak zeer goed olievrij is voordat je de vloeibare pakking er op zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor pakkingmateriaal heb je ertussen zitten.

Kurk mag niet te gek vastgezet worden en 16Nm vind ik zelf wel wat erg vast.Probleem is als je het te vast zet de pan verbuigt ter hoogte van de bouten en dan gaat hij echt niet afdichten.

Mocht je vloeibare pakking hebben gebruikt let dan wel op dat vloeibare pakking en ATF-olie elkaar niet lief vinden,met andere woorden zorg dat het pasvlak zeer goed olievrij is voordat je de vloeibare pakking er op zet.

Mooi! Doctor in tha house :lol:

Ik kreeg met de ZJ ook 4 keer de waarschuwing niet te strak aan te draaien omdat de boutgaten verbuigen. Kan zijn dus dat je nieuwe pan ook niet vlak meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat vond ik zelf ook wel wat veel, met name omdat dat de kurken pakking idd naar buiten gedrukt wordt. Het stond in de Haynes manual dat er 144 lbs/inch aangehaald moet worden, en 144lbs/inxh x 0.113 = 16nm en een beetje.

De nieuw pan heeft wat dikkere randen dus ik hoop dat het met het samendrukken wel mee valt.

We gaan het nog eensmet vloeibare pakking proberen en ik zal goed opletten dat de raakvlakken goed vetvrij zijn.

Bedankt voor de tips:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar effe wat anders,vloeibare pakking en een kurkenpakking dat werkt nooit.

De kurk kan op moment dat je deze met vloeibare pakking insmeert nooit goed meer werken.

Een kurken pakking hoort zonder smeersels erop gezet te worden,het kurk zet door de olie uit en gaat steeds beter afdichten vandaar dat je deze niet te vast mag draaien anders kan hij nooit olie opnemen om uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit alleen een kurken pakking tussen, geen vloeibare, Ik had met de oude pan met vloeibare pakking ertussen.

De kurken pakking zit er net sinds afgelopen vrijdag tussen, de eerste dagen lekte hij niet en zondag dus weer wel en is gister nog eens op moment na gedraaid. En vannacht was ie dus nog steeds aan het lekken<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb ook een hele tijd met een lekkende automaat gezeten. Heb altijd gedacht dat het de oliepan was. Ook verschillende (kurk, rubber) met en zonder vloeibare pakking. En wat bleek bij nader onderzoek, de o-ring van de modulator was de boosdoener, ook de o-ring van de vacuumaansluiting kan wel eens gaan lekken omdat deze bevestiging ook een beetje op goed geluk vast zit. Dus misschien is het goed om ook hier eens naar te kijken, de olie is zo dun dat het zomaar overal vandaan lijkt te komen. succes ermee.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...