MarijnvZ Geplaatst August 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2010 heb inmiddels diverse draadjes op dit forum hierover gelezen. De meesten wijden prima uit over civiele CJ's en de WW2 Jeeps maar niet echt over de M38. Ik kan het chassisnummer niet vinden denk ik. Ik heb op de rechtervoorpoot net voor de grille een 4-cijferig nummer gevonden. Maar volgens de koperen nomenclature plates zou ik een 5-cijferig serialno. moeten vinden?? Boven de 2e veerhand achter het rechtervoorwiel vind ik het ook niet en ook niet aan de linkerkant.... Is dit weer zo'n typisch staaltje Willys logica? Het gaat om een Willys M38 uit 1951 die ik momenteel ongerestaureerd zonder papieren in de garage heb staan en waar ik hier (in Duitsland) eerst een schouwing wil laten doen voor ik ermee aan de slag ga. Foto's: http://www.greenvehicles.nl/index.php?option=com_kunena&Itemid=56&func=view&catid=11&id=24 Groet Marijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2010 Voor zover ik weet hebben de Willys M38 vanaf de fabriek geen ingeslagen nummers, alleen een dash plate en een plaatje achter de bijrijdersstoel bij de wielkuip wat op de body gemonteerd is. Het serial nummer zou MCxxxxx moeten zijn, dus inderdaad 5 cijfers. Het zou goed kunnen dat als er ooit een kenteken bij geweest is iemand er zelf nummers ingeslagen heeft, in nederland gebeurde dat in ieder geval met niet genummerde voertuigen vaak wel. Ik zou gewoon even navragen wat de RDW of TUV voor eisen stelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarijnvZ Geplaatst August 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Chris, klopt, ik heb het gevonden. Zal t eens een beetje schoonmaken, dan zien of de originele tub er nog op zit. Zou mooi zijn, want de motor is ook van 1951 en dan is die auto misschien wel nog compleet origineel. Is er ook een officiele bron die verklaart dat een Willys MC vaak geen chassisnummer heeft? Vinden ze vast leuk bij de Dekra. TüV kom ik niet meer, dat zijn mierenneukers van het ergste soort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 Geen idee of er een officiele verklaring van is. Als je motor nummer met een R begint is hij al eens vervangen door een rebuild. Het motornummer wijkt trouwens sowieso af van de body. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2010 (bewerkt) Mocht je onderstaande TM hebben of kunnen bemachtigen dan heb je daar misschien een soort van bewijs mee. Serial Number Locations The vehicle identification plate is located on the instrument panel at the right of the instrument cluster. The plate includes vehicle name, serial number, manufactureer's name, ordinance stock number, part number, model number, contract number, and year manufactured. Another plate including name, patent information, and serial number is located behind the passengeR seat on the front of the rear fender well. Contributors Thanks to Kevin Mullin for sending me the serial number location information from the Department of the Army Technical Manual TM9-8012, 1/4-Ton 4x4 Utility Truck M38; Pages 10 & 13. -Klik hier voor het boek in pdf- August 13, 2010 bewerkt door Cherokee_Chris link toegevoegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarijnvZ Geplaatst August 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2010 Hoi Chris, die TM heb ik nog niet, maar het nummer was me al bekend. Nu dus de digitale dus die ga ik even afdrukken. Zal zien dat ik een "origineel" kan bemachtigen. Ik heb intussen reactie gehad van de Dekra met betrekking tot identificatie. Als de auto al eerder eens gereden is in Europa (liefst Duitsland) dan is de typegoedkeuring geen probleem. Ik moet aantonen dat het een originele auto is (beetje de 2/3 regel van de RDW is wel van toepassing mits de motor of carosserie er minimaal 20 jaar opzit). Alles is zó geroest en verweerd dat ik zeker ben dat dat geen punt mag zijn. Een kopie kenteken van een andere M38/ CJ3a in Duitsland zou helpen dus ik ga de Duitse Jeepers even benaderen Verder moet ik zoveel mogelijk zélf bewijs aanleveren en kan ik vanaf het begin het beste met de plaatselijke Dekra (in Aschendorf in mijn geval) in contact treden om het proces zo goed mogelijk te laten verlopen. Identificatie kost wel geld, maar ach, dat zou in NL evengoed geld kosten. Vooralsnog geen problemen om hier een H-kennzeichen te krijgen (historisch kenteken). Dus ik ga maar eens foto's maken van alles om verder te kunnen Thanks so far en ik hou het forum uiteraard op de hoogte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.