Spring naar bijdragen

MarijnvZ

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over MarijnvZ

  • Verjaardag 16/06/1978

MarijnvZ's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Klopt, hebben we hier ook gedaan met een LaRo Series 1 uit '58 en met dat ID-taggie eraan heb je straks gewoon meteen een kenteken als de auto compleet is en zelf komt binnenrollen. Als je een auto met Duitse Brief hebt, is het kwestie van even naar binnen rijden en weer naar buiten rijden met NL-platen. Wat in DLD een TGK heeft, krijgt dat in NL ook. APK dan gewoon lekker bij een goedkope garage, hoeft maar 1 keer Heb binnenkort afspraak bij Dekra voor mijn M38, hopelijk gaat dat net zo als in NL. -edit- Heb even je foto's bekeken, zie k nou goed dat er een nieuw chassis onder gaat? Heb je de tub nog laten zandstralen? dan ben je van de roest af. De meeste stralerijen spuiten em dan evt. in zinkcoating. Mooi hoor, ziet er progressief uit. Die motor gaat wel goedkomen, zit zo veel oliedrab dat is wel gesmeerd gebleven Gaaf hoor, een echte GPW met alle plaatjes er nog in.
  2. Hoi Chris, die TM heb ik nog niet, maar het nummer was me al bekend. Nu dus de digitale dus die ga ik even afdrukken. Zal zien dat ik een "origineel" kan bemachtigen. Ik heb intussen reactie gehad van de Dekra met betrekking tot identificatie. Als de auto al eerder eens gereden is in Europa (liefst Duitsland) dan is de typegoedkeuring geen probleem. Ik moet aantonen dat het een originele auto is (beetje de 2/3 regel van de RDW is wel van toepassing mits de motor of carosserie er minimaal 20 jaar opzit). Alles is zó geroest en verweerd dat ik zeker ben dat dat geen punt mag zijn. Een kopie kenteken van een andere M38/ CJ3a in Duitsland zou helpen dus ik ga de Duitse Jeepers even benaderen Verder moet ik zoveel mogelijk zélf bewijs aanleveren en kan ik vanaf het begin het beste met de plaatselijke Dekra (in Aschendorf in mijn geval) in contact treden om het proces zo goed mogelijk te laten verlopen. Identificatie kost wel geld, maar ach, dat zou in NL evengoed geld kosten. Vooralsnog geen problemen om hier een H-kennzeichen te krijgen (historisch kenteken). Dus ik ga maar eens foto's maken van alles om verder te kunnen Thanks so far en ik hou het forum uiteraard op de hoogte!
  3. Chris, klopt, ik heb het gevonden. Zal t eens een beetje schoonmaken, dan zien of de originele tub er nog op zit. Zou mooi zijn, want de motor is ook van 1951 en dan is die auto misschien wel nog compleet origineel. Is er ook een officiele bron die verklaart dat een Willys MC vaak geen chassisnummer heeft? Vinden ze vast leuk bij de Dekra. TüV kom ik niet meer, dat zijn mierenneukers van het ergste soort.
  4. MarijnvZ

    Baggerpark

    Baggerpark is leuk om te oefenen als je nog niet veel gewend bent... Voor mijn 109 is het een veel te eenvoudig parcours, zelfs het zandpad hier achter huis heeft meer uitdaging. Kan je beter naar Mammutpark of Furstenau knorren. Of in Noord-Frankrijk wat leuks opzoeken. (Inor of zo)
  5. heb inmiddels diverse draadjes op dit forum hierover gelezen. De meesten wijden prima uit over civiele CJ's en de WW2 Jeeps maar niet echt over de M38. Ik kan het chassisnummer niet vinden denk ik. Ik heb op de rechtervoorpoot net voor de grille een 4-cijferig nummer gevonden. Maar volgens de koperen nomenclature plates zou ik een 5-cijferig serialno. moeten vinden?? Boven de 2e veerhand achter het rechtervoorwiel vind ik het ook niet en ook niet aan de linkerkant.... Is dit weer zo'n typisch staaltje Willys logica? Het gaat om een Willys M38 uit 1951 die ik momenteel ongerestaureerd zonder papieren in de garage heb staan en waar ik hier (in Duitsland) eerst een schouwing wil laten doen voor ik ermee aan de slag ga. Foto's: http://www.greenvehicles.nl/index.php?option=com_kunena&Itemid=56&func=view&catid=11&id=24 Groet Marijn
  6. 110 voor een Nekaf is erg snel lijkt me. Of lag er ook een 4-bak in? De Nekaf die ik gereden heb deed hooguit 90. Wat voor 2.3 diesel was dat? Een 2.3TD Indenor? Die ligt nu ook in mijn Land Rover en brult t evengoed uit bij 110km/u.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...