Spring naar bijdragen

Nutter Bypass


Mork
 Share

Recommended Posts

Ben bezig met het vervangen van de motor (4,2 liter) en nu aan het afbouwen.

Hierbij ben ik zo veel mogelijk overbodige slangen, kabels en overige zaken aan het weglaten.

Ik heb onder andere alle overbodige slangen en het charcoalfilter weggehaald en een ander luchtfilter geplaatst.

Ook ga ik nog de choke ombouwen naar een handchoke.

Ook heb ik het een en ander gelezen over de nutter bypass, wat ik hiervan begrijp is dat je een emisie controle module en ook de diagnose stekkers weg kunt halen, echter die kan ik niet vinden en ook niet dat die erop hebben gezeten (bijvoorbeeld een kabeldoorvoer door het schutbord)

Dan zou je denken dat de bypass al gedaan is ?? Maar dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in de kabelboom, ook dat kan ik niet vinden. Weet een van jullie hier wat meer over te vertellen ?

dan nog een vraag, aan het inlaatspruitstuk zitten nog een aantal voelers en sensoren en ook nog een soort verwarmings element (onderzijde carburateur) kan dat spul ook weg ?

mvrgr, Marc

post-4788-12873036534785_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na nog weer wat rondneuzen op internet gevonden dat de oudere cj's ( van voor 1982) dus die emisie controle module niet hebben.

Het klopt dus dat ik niets kon vinden.;)

vraag blijft wel staan "wat jun je nog meer aan sensors etc verwijderen ?"

mvrgr, Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou..... kunnen en doen, das wat anders.

Onder het spruitstuk zit een verwarmingselement, met sensor. Die zou ik fijn laten zitten! Dat ding voorkomt condenseren van het mengsel in het (koude) spruitstuk. Zodra de motor op temperatuur komt neemt de koelvloeistofverwarming deze functie over.

Op de '81er CJ's kan trouwens een vacuumgestuurd "emissiecontrolesysteem" zitten. EGR, koolstoffilter enz. EGR kun mje weglaten, alsie problemen geeft. Zoniet: lekker laten zo. Koolstoffilter kan ook weg, maar let op: De ontluchting van je benzinetank moet je dan wel elders aanbrengen!

Let er ook op dat je carterventilatiesysteem in tact blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...