Mork Geplaatst August 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2010 Ben bezig met het vervangen van de motor (4,2 liter) en nu aan het afbouwen. Hierbij ben ik zo veel mogelijk overbodige slangen, kabels en overige zaken aan het weglaten. Ik heb onder andere alle overbodige slangen en het charcoalfilter weggehaald en een ander luchtfilter geplaatst. Ook ga ik nog de choke ombouwen naar een handchoke. Ook heb ik het een en ander gelezen over de nutter bypass, wat ik hiervan begrijp is dat je een emisie controle module en ook de diagnose stekkers weg kunt halen, echter die kan ik niet vinden en ook niet dat die erop hebben gezeten (bijvoorbeeld een kabeldoorvoer door het schutbord) Dan zou je denken dat de bypass al gedaan is ?? Maar dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in de kabelboom, ook dat kan ik niet vinden. Weet een van jullie hier wat meer over te vertellen ? dan nog een vraag, aan het inlaatspruitstuk zitten nog een aantal voelers en sensoren en ook nog een soort verwarmings element (onderzijde carburateur) kan dat spul ook weg ? mvrgr, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst August 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2010 een Hei ontsteking erop en je hebt nog maar twee draadjes over! Dan kan de rest van die flauwekul er ook af! Bij mijn maat zijn zescylinder ook aan het kaalmaken geslagen,de Jeep heeft nog nooit zo mooi gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst August 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 Na nog weer wat rondneuzen op internet gevonden dat de oudere cj's ( van voor 1982) dus die emisie controle module niet hebben. Het klopt dus dat ik niets kon vinden. vraag blijft wel staan "wat jun je nog meer aan sensors etc verwijderen ?" mvrgr, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst August 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 behalve temp. en oliedruk. de rest kan er allemaal af! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 Nou..... kunnen en doen, das wat anders. Onder het spruitstuk zit een verwarmingselement, met sensor. Die zou ik fijn laten zitten! Dat ding voorkomt condenseren van het mengsel in het (koude) spruitstuk. Zodra de motor op temperatuur komt neemt de koelvloeistofverwarming deze functie over. Op de '81er CJ's kan trouwens een vacuumgestuurd "emissiecontrolesysteem" zitten. EGR, koolstoffilter enz. EGR kun mje weglaten, alsie problemen geeft. Zoniet: lekker laten zo. Koolstoffilter kan ook weg, maar let op: De ontluchting van je benzinetank moet je dan wel elders aanbrengen! Let er ook op dat je carterventilatiesysteem in tact blijft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst August 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2010 Waar zou je de ontluchting dan moeten laten, filtertje erop ? mvrgr, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.