Spring naar bijdragen

afgebroken gelijmde bout verwijderen


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

Van het weekend heb ik de twee achterste bouten van de bijrijdersstoel afgebroken. Zo te zien zijn debouten vastgelijmd.

Ik weet dat je een linkse tap een afgebroken bout kan verwijderen, maar werkt dit ook als de bout is vastgelijmd?

Mijn andere idee is om de boel uit te boren en er een maatje groter in te tappen.

Wie heeft er ervaring met gelijmde bouten? Welk van beide oplossingen heeft jullie voorkeur?

Ik zal morgen even een foto maken, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met de lijm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend heb ik de twee achterste bouten van de bijrijdersstoel afgebroken. Zo te zien zijn debouten vastgelijmd.

Ik weet dat je een linkse tap een afgebroken bout kan verwijderen, maar werkt dit ook als de bout is vastgelijmd?

Mijn andere idee is om de boel uit te boren en er een maatje groter in te tappen.

Wie heeft er ervaring met gelijmde bouten? Welk van beide oplossingen heeft jullie voorkeur?

Ik zal morgen even een foto maken, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met de lijm.

Als het met loctite vast zit ff GOED warm stoken, gaan ze (Meestal) wel los.

:bye1:Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitboren en linkse tap gebruiken. Draadborgmiddel komt onder invloed van warmte meest wel los. Aan de onderzijde van de vloerplaat zit een vierkant blokje met schroefdraad, meestal wel groot genoeg om naar een maatje grotere schroefdraad te gaan.

Stoelen staan ook nogal eens met draadeindjes gemonteerd.

Draadeinde zitten gelast, soort van puntlas idee. Draadeind word tegen de vloerplaat gedrukt, waarbij een hoge stroom door de bout gaat, zo "smelten" de twee vlakken aan elkaar.

Doorboren en een bout met grote plaatring vanaf de onderzijde plaatsen is hier wss de makkelijkste oplossing.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke bezigheden zo te zien... :lol:

maar ik had zo eens een vraagje over dat doorboren...

Hoe doen jullie dat precies ?

Ik vraag dit maar omdat ik ooit 's geprobeerd heb een bout te doorboren van een hekken, maar daar ben ik van een kale reis teruggekomen hoor...

Welke boor is daar best voor ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens.....voor het repareren van "dolgedraaide" schroedraad, kun je ook inserts, of helicoils gebruiken.

Je kunt dan je orginele bouten en moeren blijven gebruiken.:lol:

Hier een link naar uitleg:

http://www.wurth.nl/download/brochures/timesert%20brochure.pdf

http://www.rustbuster.nl/Toolsite/uitleg%20schroefdraadreparatie%20v-coil%20rustbuster.jpg

en

http://www.rustbuster.nl/Toolsite/schroefdraadreparatie%20v-coil%20rustbuster.jpg

bewerkt door Canaman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...