Spring naar bijdragen

luchtfilterhuis losmaken


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Mijn eerste greenlane tocht heb ik moeten bekopen met een gescheurde koelslang (de onderste) tijdens de eerste stop. Nog pijnlijker werd het toen ik door een Land Rover uit het bos gesleept moest worden... :wacko:

De ANWB heeft een noodreparatie uitgevoerd en daarmee heb ik de 2,5uur durende rit naar huis kunnen rijden. Thuisgekomen motor afgezet en vrijwel meteen weer stoom en een stroompje water onder mijn XJ vandaan :P

Nu heb ik 2 linkerhanden en wil ik 'm naar de garage rijden. Om dit te doen wil ik (op advies van garage) de slang ducktapen, water bijvullen en rijden. Wel met de dop van de radiateur half open om niet te veel druk op te laten bouwen.

Om bij die onderste koelslang te komen, moet het luchtfilterhuis er even uit, maar ik krijg die grote zwarte geribbelde slang er niet af. Daar zit een soort grote tie rip omheen. Iemand een tip hoe ik dat loskrijg zonder iets stuk te maken?! Ik heb een foto bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Bedankt alvast voor de tips!!

post-6008-12873035831069_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt volgens mij het meest rechtse "knopje" optillen en dan gaat ie los.

Dat is een soort tand die haakt achter de ribbels op de tie-rap.

Succes!

super bedankt allemaal voor jullie snelle en duidelijke uitleg! jerrycan water achterin, 1 oog op de temp.meter en dan gaat het hiermee vast wel lukken :wacko:

greetz!

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...