Spring naar bijdragen

Brandstofpomp


Recommended Posts

Vorige week heb ik de bekleding van de laadruimte verwijderd om het onderliggende metaal te ontroesten (was wel nodig ook). Aangezien de bekleding totaal verrot was heb ik deze maar weggelaten. Metaal is behandeld, nieuw kleurtje, helemaal goed.

Echter, ik word half gek van het gesis van de brandstofpomp. Ik begrijp dat ik een stuk isolatie heb weggehaald dat het gesis dempte, ik hoorde het voorheen ook wel een beetje sissen maar dat was te camufleren met de radio biggrin.gif . Ik begrijp ook dat de pomp hard moet werken om de hoeveelheid brandstof die nodig is naar de motor te sturen.

Maar, klopt het dat de pomp zoveel herrie maakt, en moet er dus gewoon weer bekleding in de bak komen, of is het een teken van slijtage en moet de pomp vervangen worden?

Het grappige is dat ik in bochten het gesis niet hoor, maar zodra ik weer rechtuit rij: SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHH.

Ik ga zaterdag naar Jee Bee's om andere onderdelen op te halen, misschien kan dan ook meteen een goede tweedehandspomp meenemen.

Groetjes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onder de auto geluisterd, maar het sissen komt bij bij de tank vandaan. Een bevriende automonteur zei dat een pomp altijd wel wat geluid maakt, maar dat deze herrie meer dan normaal is. Dat vraag ik me nu dus af. Ik ben geen automonteur, hij wel. Maar hij is geen Jeep gewend, jullie wel; vandaar dat ik het jullie voorleg. Hoort iedereen dit gesis in zijn/haar XJ, of heb ik dan toch een <strike>probleem</strike> uitdaging.

Groetjes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je de pomp hoort is normaal. Maar dat je hem in een bocht niet hoort???? Of maakt de rest van je XJ dan zoveel herrie? wink.gif

Zit er nog verschil in een volle of lege tank? Ik zou me kunnen voorstellen dat dat pomp bij een lege tank boven het vloeistofniveau zit, en hij in een bocht weer "overspoeld" wordt....

Ik zou me er verder niet te druk over maken, zolang hij maar goed loopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...