Spring naar bijdragen

hars op de motorkap


Arthur623
 Share

Recommended Posts

Mijn motorkap heeft de afgelopen tijd erg geleden onder hars en vogelstront.

De harspuntjes heb ik geprobeerd te verwijderen met mijn nagels...volgens mij niet zo slim, want ik heb nu kennelijk allemaal krasjes veroorzaakt rondom de harspitjes. Wist niet dat ik met mijn nagels mijn lak zo kon beschadigen?

Verder zag ik dat er op de plek waar ooit een vogelflats heeft gezeten een doffe plek zit, dit terwijl ik de flatsen altijd snel heb verwijderd (binnen enkele dagen).

Inmiddels heb ik de motorkap met turtle wax behaneld, maar de doffe plek en de krasjes blijven....

Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hars verwijderaar was ik wat huiverig voor, omdat ik er slechte verhalen over had gehoord.

Heb inmiddels van Valma harsverwijderaar en krassenverwijderaar gekocht, en beide middeltjes werken uitstekend. Zolang je bij de harsverwijderaar maar niet teveel gebruikt en direct afspoelt met water.

De krasjes van mijn nagels en de harsplekken zijn in ieder geval weg:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hars krijg je goed weg met spiritus, maar er zijn niet zoveel bomen die zomaar overal hars druppen. Meestal luizenpoep, die je weg krijgt met heet zeepwater, of een afscheidingsproduct wat bomen zelf laten vallen om...Okee, dat wordt te lang. Heet zeepwater met een flinke scheut spiritus erdoor, maar als er al een laag turtlewax overheen zit even starten met wasbenzine.Kan je lak prima tegen.

Vogelpoep kan geweldig uitbijten, doe je niets aan; structuur van de lak is daar oppervlakkig naar de gallemiezen. Je kunt leer looien met die troep. Polijsten (wegslijpen van de toplaag) helpt als het er niet te diep in zit.

Veel succes ermee, Arthur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...