Spring naar bijdragen

Aanschaf GC Overland H.O. - Wikken en Wegen


Recommended Posts

Goedenmiddag allen....

Aangezien er gezinsuitbreiding op komst is, kreeg ik de fijne opdracht van mijn vrouw een nieuwe (grotere) auto uit te zoeken. Aangezien we allebei erg gecharmeerd zijn van 4X4's, kwamen we vanzelf uit bij de GC. Ik kwam op internet de volgende auto tegen;

http://auto.marktplaats.nl/jeep/362897504-jeep-grand-cherokee-4-7i-overland-kompleet-multimedia.html?return=eJxdkNtugzAQRP8lEryBb4FyEYqI%2BiMGnEIwtmUbQVP137tO6UP64p2zMxqtzCtSfU0Vrl3FCladnOC2H%2BvRe1MhNGsjVLpwO3sjOfcuVRLx1evEobsQBnV63e6c24RiTMLDUGe5GpzXt6QT6jEpgXpCinT0i7zssiHx4BqvI9aSiF3NCgKDkEBtGVaSBo8UweVBZhg%2FEx7gMRmQ7ja4vwJ%2FFCxgtGpdhJ36kN4Bi5z8Vn4CnBkrzoHmDShcH9GM4o9w7lP1o7B6FgIi2k2QobExa4Njo53v9SAaRsos5luUXWkeZe8wMYyG0Px1u0wq7MOf%2FDP4fhjsMN5eespT%2Ff0DqjpynA%3D%3D&df=1&fta=eNqFUk1vnDAQ%2FSuRpW5PrWYMGDxoD4naQ6Sqh7bqJVpFXjAbEhYQhixJxH%2FvGHabpB8KF57nPdvznsdQTE%2BOEhJDV13fm8qJ1JGEgMRYrXGVu3XfEKbtQJBWSBrTShJikraGMALgak%2BPZZu6Inde2LNw31I97G1XZmk1UqLQb3ugMAiSENO7A91a276TsOtMnfM%2Fu7Fdc2dt2riS5KpthzWs2sb1WZPbdYA6WpnDlVSbK9isUarTal%2FWm7UEwN8FM86FYC7ER732nkISrdlZkZbcpSM2WOazWQyYwihJMqWLESMNKlFyxDDLcykDrhipdBR6gAoUeADK2tyLtzFAxEBhEhSaQSQLJT2IdZEV%2FsBYahnZBagwW0Ch%2FTlqa41KRoRCWruFpR0SfdOa3F1Xtt71N75jYEKTYHvX3gT3nc8uJAlzEKlhO08lhWHMEP2DMnH5SSw%2BuSzSiYNVnn1NM5DKg4jEF7O1lcc8DRfNcLg1pps7Ql6b7M7W%2BVezt3MpepacnQ99896dej%2Fv%2B67cDr398dDa4xU4O2MD35uuv6xzOx4JDcf7%2BCV%2Fmmqwp%2FtQA3yE%2BTspzPhKIQFfKhSJmXZiiWDJjPtB729a9syK2eZrGYI%2FD%2FDDmZ%2BdRc6lb6be2Qu7K%2BvjAHnNsZ2Z%2B1znz0ywhOyfIP4r4%2FjPjDmMCz%2F9rm%2BK%2F4WsXmjeStln9q%2BQfQJvJqTfTCjmVmz9WNZ82TRNy%2BTdewnQ0zT9AsMMPSs%3D&fta_ind=5&fs=1

Vanmorgen hebben we een proefrit gemaakt en daar hebben we geen rare dingen opgehaald. Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal met een andere GC maar hij voelde zoals een GC zou moeten aanvoelen; Rap, bruut en opvallend :wacko:

Nu heb ik het gehele fora doorgespit maar kan helaas geen sluitend antwoord vinden op de volgende vragen;

1. Zijn er specifieke punten om op te letten bij dit type? GC in het algemeen maar de Overland H.O. specifiek. Beschouw mijzelf als een redelijke autofiel maar heb (nog) niet de merkkennis.

2. Is er wat zinnigs te zeggen over de onderhoudskosten? De bovenstaande GC heeft netjes een nauwkeurig ingevuld onderhoudsboekje (dealer) dus heeft geen achterstallig onderhoud. Gemiddelde prijs van een kleine/grote beurt b.v.?

3. Is iemand toevallig bekend met de bovenstaande auto en kan iemand zeggen of de prijs een beetje schappelijk is? Wat kan ik er nog vanaf krijgen? Markt voor grote auto's is niet al te goed op het moment dus heb stille hoop dat er nog wat vanaf kan. (om de pushbar en sidesteps te financieren :P)

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie Jeep. Voor meer zekerheid zou je nog een aankoopkeuring kunnen overwegen via Anwb, Dekra of misschien een expert via dit forum(?)

Ik heb gemerkt dat JGC met een km stand < 200k wat duurder worden aangeboden dan die rond de 200k. Maar voor een 2002 model is hij al aardig prijzig.

Ik zou zeggen check via NAP of autosite de staat van de auto a.d.h.v. het kenteken en bestudeer het verloop van het onderhoud adhv het onderhoudsboekje alvast. Daarna kan je nog een aankoopkeuring overwegen of iemand met meer technisch Jeep verstand meenemen (dat laatste kan ik ook wel gebruiken trouwens).

Veel plezier:bye1:

Update: ah punt 2. is al afgevinkt zie ik nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afdingen en bij Mandigers in Son LPG G3 aan laten brengen scheelt 50 euro per 400 km rijden kost 2100 euro..... netjes ingebouwd

Als de auto zo goed is onderhouden zijn er geen grote kosten te verwachten.....

Aandrijving heb je niet gehoord tijdens proefrit....

WJ jeeps zijn best goed als alles onderhouden wordt weinig problemen

Onderhoud is bij de dealer erg duur

kan ook bij vak garages in de buurt met lager uur tarief

bewerkt door Libero
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...