Spring naar bijdragen

That hurts...


CherokeeWarrior
 Share

Recommended Posts

Afgelopen maandag zat in de trein op weg naar mijn werk en krijg ik een telefoontje van mijn vrouw die weer gebeld was door een buurtgenoot.

Er is iets met de Jeep en een vrachtwagen gebeurt. AI! Gelijk de eerste trein terug en binnen 30 minuten liep ik weer mijn straat in.

Daar zat ik gelijk al een enorme vrachtwagen (in een klein stads-straatje) staan waar mijn Jeep aan de achterkant aan vast geplakt zat.

Er waren 2 agenten aanwezig die de schadeformulieren al aan het regelen waren en tevens mij aan het opsporen waren om me te waarschuwen.

Nadat ik aangaf dat ik de eigenaar ben, vertelde de agent..eerst even inademen, en dan kijken en niet schrikken..haha.. nou het was inderdaad een pijnlijk gezicht. :(

De achterkant van de trailer had een flinke diepe kras en deuk achtergelaten in beide portieren aan de rechterzijde. Ik heb wat foto's bijgesloten.

Niet leuk in ieder geval. Aangezien ik WA verzekerd ben, moet ik zelf achter de claim aan gaan en de verzekeraar van het transportbedrijf verantwoordelijk stellen. :no:

Dat ik niet in de fout zat is wel duidelijk. Netjes geparkeerd en een vrachtwagen die mij raakt in een bocht..... al met al zal het wel een tijdje duren voor het gemaakt en geregeld is met de verzekeraar. Wel heel wat wijzer geworden van je rechten en plichten in een ongeval als deze!

Mocht iemand nog deuren te koop hebben staan/ gezien hebben voor een violet/paars/blauwe XJ uit 1998 (99 schijnt deze kleur ook te hebben) dan hou ik me aanbevolen!! :bye1::P

Groeten allemaal!

jp1.jpg

jp2.jpg

jp3.jpg

jp4.jpg

In betere tijden...:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@theo, dat dacht ik ook. En hoor ik veel mensen zeggen. helaas is de waarheid anders omdat ik WA verzekerd ben. dan dien je de claim zelf te doen er ook zelf achteraan te zitten, ook hebben de verzekeraars ruim de tijd om de schadeformulieren te verzamelen. je kan ook rechtshulp inschakelen, maar je eigen verzekeraar zal niets doen...

De Jeep staat nu bij Maasbach, die me verder helpt op een fijne manier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het 2 keer meegemaakt dat er schade aan mijn auto met WA verzekering werd toegebracht, gewoon mijn verzekeringsagent gebeld en alles word geregeld, ik weet niet of het er mee te maken heeft dat ik mijn rechtshulp verzekering bij dezelfde maatschappij heb ondergebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het 2 keer meegemaakt dat er schade aan mijn auto met WA verzekering werd toegebracht, gewoon mijn verzekeringsagent gebeld en alles word geregeld, ik weet niet of het er mee te maken heeft dat ik mijn rechtshulp verzekering bij dezelfde maatschappij heb ondergebracht.

Klopt, ik heb ze bij verschillende maatschapijen lopen en stuurde na schade het formulier naar mijn auto verzekering maar kreeg het mooi terug met de mededeling dat het naar mijn rechtsbijstand moest:whistle:.

Heb ongeveer 2 maanden op mijn geld moeten wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moraal van het verhaal: Ga nooit met de trein naar je werk als je een Jeep voor de deur hebt staan!:lol:

OT: De kans is groot dat je auto total-loss is. Dat is wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan het verschil tussen dagwaarde v��r het ongeval en de restwaarde erna. De expert (van de tegenpartij dus) zal proberen de dagwaarde zo laag mogelijk te stellen. De restwaarde wordt bepaald aan de hand van biedingen door opkopers. Zorg dat je goed bent voorbereid en zoek een nette (ja, ze bestaan) schadehersteller die tegen een passende vergoeding (hij verdient immers niets aan een eventuele reparatie) jouw belangen wil behartigen. Zorg dat je aantoont dat je auto goed onderhouden is etc, geef voorbeelden van marktprijzen om een hogere dagwaarde aannemelijk te maken. En: doe geen afstand van de restanten. Het is jouw auto en jij beslist wat je ermee doet, niet de expert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja, ik heb er wel van geleerd, trein vs Jeep :-)

Bedankt voor de tips! Ik wacht het officiele taxatie/schaderapport af. Maar zal jullie op de hoogte houden. De Jeep wordt in ieder geval goed verzorgd daar in Amersfoort en dat stelt me gerust. :yes:

Ik doe het voorlopig nog even zonder rechtsbijstand, omdat het allemaal wel een heel duidelijk verhaal is (ok ok.. heb nog niets gehoord van de verzekeraar...):no:

Thanks all!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...