Spring naar bijdragen

codes uitlezen bij check engine


Recommended Posts

cherokee 4.0 sport uit 2001

vanmorgen ging tijdens het rijden naar mijn werk, mijn check engine lampje branden. nu heb ik het forum al nagekeken en zou ik de codes moeten kunnen uitlezen echter:

ik heb geprobeert om 3, 4 of 5 x op contact en weer euit te zetten maar ik krijg geen code.

ik heb ook geprobeert om de trip reset knop ingedrukt te houden en op contact te zetten, dit werkte wel hij bewoog alle meters en alle lampjes en telde 111111, 222222, enz maar aan het einde geen code's wel weer het check engine lampje.

(wel krijg ik 2.5 op de kmstandmeter te staan als ik de tripknop ingedrukt houd en m van contact afhaal?)

Nu is mijn vraag zijn er nog andere manieren om zelf de codes af te lezen?? of moet ie naar de garage voor het uitlezen met een stekker?

ik wil namelijk zaterdag op vacantie en hoop dat t voor die tijd gefikst is!

in ieder geval bedankt!

groeten peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je ook kwijt hoeveel kilometers de auto gereden heeft? Bij 145K km komt er een melding voor preventief onderhoud van de lambda-sonde nl.

Het moet overigens lukken met 5 keer aan en uit (zonder pauzes, gewoon heen en weer draaien), maar denk er wel aan dat eerst de startblokkering wordt uitgeschakeld.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...