Spring naar bijdragen

Doet niks meer. GAS Prins


Recommended Posts

Hallo,

Ik zit met een serieus probleem: Mijn 1993 GC 4.0 met prins lpg doet niks meer.

'niks' is veel gezegd maar ik bedoel aanspringen.

Tijdens het rijden is hij ter ziele gegaan, zonder waarschuwing vooraf niks nada.

Starten op lpg of benzine startmotor(nieuw) draait en accu (ook nieuw) trekt het gemakkelijk.

Ik heb al liggen te neuzen in het prins schema en krijg op pin 12 geen voeding. (hier moet toch 12v op komen te staan?)

Hierdoor staat er ook geen voeding op de keuzeschakelaar, er zit volgens het schema ook geen zekering meer tot aan de keuzeschakelaar.

zie : http://www.prins-lpg.com/view_attachment/945/afs_schema.pdf

Zover ik kan zien wordt de ignition coil via de min geschakeld (pin 18)

Indien de gascomputer wordt aangeplugd dan springt de benzine pomp wel aan en er staat ook 5 volt (binnen) op de IC'S.

Ik heb de volgende vragen:

- Hoe kan ik zien of de ignition coil nog werkt?/ voeding krijgt?

- Kan ik de gas computer overbruggen/uitbouwen, om zo te checken of ik hem nog aan het lopen krijg op benzine? Dit om te kijken of misschien de gas computer rip is.

Zijn er misschien mede GC hobbyisten die in de buurt van Sittard-Maastricht wonen en me mss een handje kunnen verder helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels wat verder:

Er is geen vonk dwz als ik de motor probeer te starten

Bobine gedemonteerd en doorgemeten pri 1.5 ohm, sec geen weerstand gemeten op de schaal van 20Mohm aan de uitgang welke naar de verdeler gaat en de massa.

Echter indien ik primair 12v erop zet en een draad vanuit de aansluiting naar de verdeler naar het ijzer breng vonkt hij wel.

Is de bobine nu wel of niet rip?

Overigens lukt het me niet om de foutcodes (via check enginelamp)uit te lezen, hij is van 1993. Misschien blijkt hier iets meer uit.

Ik heb een odb interface maar ik denk niet dan deze auto zo een aansluiting heeft?

bewerkt door dreambox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een update:

Prins lpg installatie werd overbrugd dwz

pin 31+32, 7 +21 en 33 + 35 met elkaar verbonden om zo de lpg volledig te overbruggen.

Tevens het alarm eruit gehaald (gt136) en alles weer aan elkaar verbonden.

Maar nog steeds geen vonk.

Nieuwe bobine erop gezet resultaat nopes.

Ik meet dus wel 12v op de stekker van de bobine maar als deze wordt aangesloten meet ik niks meer op de bobine.

Is dit normaal?

Zonee : waar kan ik dan verder zoeken?;)

Zoja: waar kan ik dan verder zoeken?;)

Alles werkt als normaal maar geen vonk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels wat verder:

Er is geen vonk dwz als ik de motor probeer te starten

Bobine gedemonteerd en doorgemeten pri 1.5 ohm, sec geen weerstand gemeten op de schaal van 20Mohm aan de uitgang welke naar de verdeler gaat en de massa.

Echter indien ik primair 12v erop zet en een draad vanuit de aansluiting naar de verdeler naar het ijzer breng vonkt hij wel.

Is de bobine nu wel of niet rip?

Overigens lukt het me niet om de foutcodes (via check enginelamp)uit te lezen, hij is van 1993. Misschien blijkt hier iets meer uit.

Ik heb een odb interface maar ik denk niet dan deze auto zo een aansluiting heeft?

Had ook een GC van 93

Was toch wel uit te lezen met contact aan en uit manier ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...