dreambox Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 Hallo, Ik zit met een serieus probleem: Mijn 1993 GC 4.0 met prins lpg doet niks meer. 'niks' is veel gezegd maar ik bedoel aanspringen. Tijdens het rijden is hij ter ziele gegaan, zonder waarschuwing vooraf niks nada. Starten op lpg of benzine startmotor(nieuw) draait en accu (ook nieuw) trekt het gemakkelijk. Ik heb al liggen te neuzen in het prins schema en krijg op pin 12 geen voeding. (hier moet toch 12v op komen te staan?) Hierdoor staat er ook geen voeding op de keuzeschakelaar, er zit volgens het schema ook geen zekering meer tot aan de keuzeschakelaar. zie : http://www.prins-lpg.com/view_attachment/945/afs_schema.pdf Zover ik kan zien wordt de ignition coil via de min geschakeld (pin 18) Indien de gascomputer wordt aangeplugd dan springt de benzine pomp wel aan en er staat ook 5 volt (binnen) op de IC'S. Ik heb de volgende vragen: - Hoe kan ik zien of de ignition coil nog werkt?/ voeding krijgt? - Kan ik de gas computer overbruggen/uitbouwen, om zo te checken of ik hem nog aan het lopen krijg op benzine? Dit om te kijken of misschien de gas computer rip is. Zijn er misschien mede GC hobbyisten die in de buurt van Sittard-Maastricht wonen en me mss een handje kunnen verder helpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 Op benzine doet hij ook niets meer? Lijkt me dan meer een onstekings probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ludo Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 zou het ook bij de ontsteking zoeken, als de lpg om zeep is moet hij gewoon op benz. lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreambox Geplaatst July 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 (bewerkt) Ik ben inmiddels wat verder: Er is geen vonk dwz als ik de motor probeer te starten Bobine gedemonteerd en doorgemeten pri 1.5 ohm, sec geen weerstand gemeten op de schaal van 20Mohm aan de uitgang welke naar de verdeler gaat en de massa. Echter indien ik primair 12v erop zet en een draad vanuit de aansluiting naar de verdeler naar het ijzer breng vonkt hij wel. Is de bobine nu wel of niet rip? Overigens lukt het me niet om de foutcodes (via check enginelamp)uit te lezen, hij is van 1993. Misschien blijkt hier iets meer uit. Ik heb een odb interface maar ik denk niet dan deze auto zo een aansluiting heeft? July 12, 2010 bewerkt door dreambox Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2010 Als het goed is wel, bij mij zit ie onder het stuur, bij de pedalen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreambox Geplaatst July 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2010 Weer een update: Prins lpg installatie werd overbrugd dwz pin 31+32, 7 +21 en 33 + 35 met elkaar verbonden om zo de lpg volledig te overbruggen. Tevens het alarm eruit gehaald (gt136) en alles weer aan elkaar verbonden. Maar nog steeds geen vonk. Nieuwe bobine erop gezet resultaat nopes. Ik meet dus wel 12v op de stekker van de bobine maar als deze wordt aangesloten meet ik niks meer op de bobine. Is dit normaal? Zonee : waar kan ik dan verder zoeken? Zoja: waar kan ik dan verder zoeken? Alles werkt als normaal maar geen vonk..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2010 Ontstekings tijdstip (dus bobine) wordt aangestuurd door de PCM. Heb je de foutcode's al uitgelezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst July 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2010 Goh, komt mij wel erg bekend voor. Hou ons maar op de hoogte, zit in exact het zelfde schuitje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst July 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2010 Ik ben inmiddels wat verder:Er is geen vonk dwz als ik de motor probeer te starten Bobine gedemonteerd en doorgemeten pri 1.5 ohm, sec geen weerstand gemeten op de schaal van 20Mohm aan de uitgang welke naar de verdeler gaat en de massa. Echter indien ik primair 12v erop zet en een draad vanuit de aansluiting naar de verdeler naar het ijzer breng vonkt hij wel. Is de bobine nu wel of niet rip? Overigens lukt het me niet om de foutcodes (via check enginelamp)uit te lezen, hij is van 1993. Misschien blijkt hier iets meer uit. Ik heb een odb interface maar ik denk niet dan deze auto zo een aansluiting heeft? Had ook een GC van 93 Was toch wel uit te lezen met contact aan en uit manier ...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.