Spring naar bijdragen

dreambox

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over dreambox

  • Verjaardag 07/06/1967

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1993

dreambox's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Inmiddels terug van vakantie in een andere auto. Er was een klem afgesprongen van de uitlaat, deze veroorzaakte de rook aan de turbo. Dit is nu verholpen. Ik zit nu te wacht om mijn Turbocharger Wastegate Solenoid, deze vacuümpomp bestuurt de turbo en geeft volgens alles foutmelding P0243
  2. Ik ben al iets verder gekomen: De klem welke de uitlaat met de turbo verbindt is weg.... hierdoor komt er dan ook rook uit deze richting. Morgen heb ik de klem en weet dus of het probleem is opgelost.
  3. Ik zit met het volgende probleem. Gisteren naar de Ardennen geweest en tijdens te terugrit ging het motor storingslampje branden. De fouten welke ik kreeg waren P0100 en P0243. Ik denk dat de motor ik de noodloop draait want er is niet het vermogen meer van de dag ervoor. Turbo kan ik horen draaien. Nu was het me deze week eerder opgevallen dat er bij het starten met koude motor er even rook onder de motorkap vandaar kwam. Dit heb ik kunnen localiseren. Achter de turbo (denk ik dat het de turbo is) komt de wind/root/uitlaat gassen uit, zie bijlage. Met als gevolg dat de motor dan ook onder de roet zit. Kan het een pakking zijn of moet ik erger gaan denken? Hij maakt ook iets meer geluid dan normaal maar de trekkracht is weg, ik haal wel makkelijk 120kmh maar het duurt gewoon wat langer. Het betreft een Grand Cherokee 2.7CRD uit 2004. Alex
  4. Nee schakelen doet hij normaal net als het rijden als hij op temperatuur is. Dan merk je niks. Ik heb hem deze week in de garage laten staan en ook daar start hij zonder problemen.
  5. Heeft er soms iemand een stappenplan voor het checken van het starten op benzine? Ik heb: - benzine druk - vonk - volle accu - geen idee waar ik moet beginnen..... Alex
  6. Ik zit met het volgende: Mij Jeep met een Prins lpg (poliauto verdamper)installatie liep altijd zonder problemen. Totdat het begon koud te worden. Op benzine heeft hij in de zomer gelopen eigenlijk let je er zo niet op dus altijd op LPG getoerd. Maar nu het volgende toen het zo koud is geworden (GC staat buiten) kreeg ik hem niet gestart overgeschakeld op benzine en nog steeds niet gestart. Toen was de accu leeg, deze is pas vervangen. Brandstofpomp werkt: ik heb ook de druk getest volgens Pressure Test Port—4.0L Engine, pagina 14-4 van de service manual. Dit heeft me aan het denken gezet en een kacheltje onder de motor gezet en een uurtje later start hij zonder problemen. Temperatuur was toen onder de motorkap zo een 12C. Dit zou betekenen dat hij dus niet kan starten op benzine, om welke reden dan ook en dus alleen maar bij een warmere temeratuur op LPG starten. Wie kan me even op weg helpen om hem weer aan de gang te krijgen, er is dus iets met de brandstof toevoer / injectoren. Hier is de link van het schema van mijn LPG installatie http://www.prisma-techniek.nl/lpg/afs_schema.pdf Alex
  7. Moet het shutdown relais aangetrokken zijn of juist niet bekrachtigt als je wil starten?
  8. Ik krijg geen enkele foutcode uitgelezen met het contactslot.... Dat is nu net het rare... zelfs geen 55 of 12??? Kan er nog iets anders zijn?
  9. Als de nokkenas sensor rip is hoe kan ik dat snel testen? CAM sensor (hall) heb ik getest door op de stekker te meten en te starten toen kreeg ik een pulserende spanning op de meter.
  10. Hoi, Ik zit met het volgende probleem, er komt geen spanning op relais van de brandstof pomp, in de powerdistributor. Het is een 1993 GC 4.0 Lpg werkt niet e.d. Als ik het relais handmatig bedien dan werkt de lpg e.d. wel. Echter nog steeds geen vonk, ik vermoed dat ergens nog een zekering of kabelbreuk zit. Weet iemand een oplossing hiervoor? Wat kan de oorzaak zijn? Hij is tijdens het rijden gestopt en sindsdien niet meer tot leven gekomen..... Weet iemand of er soms een fabrieks startonderbreking er nog inzit? Ik er iets van gelezen maar dat was van de nieuwe versie als je de accu los hebt gemaakt dat dit kon gebeuren. Moet het relais van de auto shut off aan of uit zijn tijdens het rijden, want deze komt ook niet op. Alex
  11. Hoi, Ik ben op zoek naar de locatie van de Crankshaft Positioning Sensor. Ik krijg geen vonk en dit is het laatste wat ik nog zou kunnen testen. Alex:blink:
  12. Weer een update: Prins lpg installatie werd overbrugd dwz pin 31+32, 7 +21 en 33 + 35 met elkaar verbonden om zo de lpg volledig te overbruggen. Tevens het alarm eruit gehaald (gt136) en alles weer aan elkaar verbonden. Maar nog steeds geen vonk. Nieuwe bobine erop gezet resultaat nopes. Ik meet dus wel 12v op de stekker van de bobine maar als deze wordt aangesloten meet ik niks meer op de bobine. Is dit normaal? Zonee : waar kan ik dan verder zoeken? Zoja: waar kan ik dan verder zoeken? Alles werkt als normaal maar geen vonk.....
  13. Ik ben inmiddels wat verder: Er is geen vonk dwz als ik de motor probeer te starten Bobine gedemonteerd en doorgemeten pri 1.5 ohm, sec geen weerstand gemeten op de schaal van 20Mohm aan de uitgang welke naar de verdeler gaat en de massa. Echter indien ik primair 12v erop zet en een draad vanuit de aansluiting naar de verdeler naar het ijzer breng vonkt hij wel. Is de bobine nu wel of niet rip? Overigens lukt het me niet om de foutcodes (via check enginelamp)uit te lezen, hij is van 1993. Misschien blijkt hier iets meer uit. Ik heb een odb interface maar ik denk niet dan deze auto zo een aansluiting heeft?
  14. kijk eens naar neutral safety switch, deze staat meestal niet meer goed.
  15. Hallo, Ik zit met een serieus probleem: Mijn 1993 GC 4.0 met prins lpg doet niks meer. 'niks' is veel gezegd maar ik bedoel aanspringen. Tijdens het rijden is hij ter ziele gegaan, zonder waarschuwing vooraf niks nada. Starten op lpg of benzine startmotor(nieuw) draait en accu (ook nieuw) trekt het gemakkelijk. Ik heb al liggen te neuzen in het prins schema en krijg op pin 12 geen voeding. (hier moet toch 12v op komen te staan?) Hierdoor staat er ook geen voeding op de keuzeschakelaar, er zit volgens het schema ook geen zekering meer tot aan de keuzeschakelaar. zie : http://www.prins-lpg.com/view_attachment/945/afs_schema.pdf Zover ik kan zien wordt de ignition coil via de min geschakeld (pin 18) Indien de gascomputer wordt aangeplugd dan springt de benzine pomp wel aan en er staat ook 5 volt (binnen) op de IC'S. Ik heb de volgende vragen: - Hoe kan ik zien of de ignition coil nog werkt?/ voeding krijgt? - Kan ik de gas computer overbruggen/uitbouwen, om zo te checken of ik hem nog aan het lopen krijg op benzine? Dit om te kijken of misschien de gas computer rip is. Zijn er misschien mede GC hobbyisten die in de buurt van Sittard-Maastricht wonen en me mss een handje kunnen verder helpen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...