Spring naar bijdragen

klotsende geluiden / airco


 Share

Recommended Posts

Eindelijk werkt de airco in mijn xj uit 90, met dit weer is dit ook wel een must. Echter, vandaag moet ie wel heel erg hard werken en ik hoor het nu ineens onderaan het dashboard bij de passagiers kant klotsen. Nu ligt er geen dikke plas water maar het is wel vochtig, op de onderkant van de unit is het ook gecondenseerd.

Hoort dit of is mijn airco het aan het begeven, hij blaast nog prima trouwens. Ga overmorgen naar Frankrijk met mijn XJ dus airco is wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is condenswater. De slang voor de afvoer is verstopt, dat komt nogal vaak voor. Ik weet niet precies waar deze uitkomt, meestal "ergens" door het brandschot. Met een stuk masieve installatiedraad voorzichtig wat poken is meestal al voldoende.

Hoe dan ook niks om je druk over te maken.....voorlopig, zo'n airco produceert liters condenswater.

Ik zou domweg naar een Chrysler dealer rijden en even vragen of ze het willen aanwijzen. Voor wat poken hebben ze mij nooit geld gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel GJ!

Eagle Amsterdam ZO heeft vandaag geen monteurs jammergenoeg, maandag afspraak maken echter dan ben ik al onderweg..... Is het makkelijk zelf op te lossen? Ik zie het namelijk wel een heel klein beetje druppelen (om de 10 seconden ofzo) onder de auto, nabij het punt waar ook het condenswater klots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Als ik even mag storen ...??

Het slangetje stopt vanaf de motorruimte door het schutbord naar de binnenruimte. Deze gaat dus niet verder dan het schutbord. Condenswater van de verdamper (deze zit in het kachelhuis naast de kachelradiateur) wordt door dit slangetje afgevoerd. Vandaar ook altijd die plas water onder de auto.

Echter vanaf de binnenruimte gezien steekt een plastic tuutje vanuit het kachelhuis uit en dat moet weer passen in het slangetje, anders kan de verdamper zijn water niet kwijt.

Onder de verdamper (in het kachelhuis) zit een piepschuim opvangbakje die een beetje schuin wegloopt naar het plastic tuutje. Deze transporteert het condenswater door het tuutje naar het slangetje. Zo komt het water waar het hoort, nl. buiten de auto.

Mocht je weinig water aantreffen onder de auto en de auto koelt, kijk dan even onder de mat aan de bijrijderskant. Het kan zijn dat zich aardig wat water onder de mat heeft verzameld.

Doorprikken kan via het slangetje vanuit de motorruimte, alleen loopt deze in een bocht. Met een flexpijpje moet het lukken.

Vanaf achter het stuur gezien rechtsonder in de motorruimte, schuin naast de binnenventilator zit het slangetje. Hij is niet al te groot, je ziet 'm zo over het hoofd.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...