Spring naar bijdragen

caburated 4.0


paulv
 Share

Recommended Posts

we waren vanmiddag even aan het brainstormen en we vroegen ons af.

hoeveel vermogen een 4.0 heeft met een offenhauser intake en goede carberateur (of gas ) en een goede HEI en headers

zou dit een leuke upgrade zijn voor een 4.2 of heb je dan echt injectie nodig..

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben al een tijdje bezig om een goed plan te maken voor een "snelle" 4.2 op lpg (met impco 425 volgasmixer)ik heb de kast al vol liggen met leuke goodies oa nieuwe comp cams nokas / offenhauser intake, borla header en demper HEI van dui .. compleet gereviseerde cylinderkop die ik heb laten vlakken voor hogere compressie (9,6-1) en daardoor komen er waarschijnlijk roller rockers op anders heb ik een probleem met de stoterstangen.... anyway we vroegen ons gewoon af hoeveel vermogen een 4.0 h.o. moter zou leveren ZONDER INJECTIE met een offenhauser(ja dat past na een uurtje na een uurtje vijlen) met een goede hei erin...

is toch niet zo'n slecht idee dacht ik zo... zeker niet als upgrade in een oude carberateur motor...

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar waarom wil je een 4.0l met carburateur?

de meeste mensen zetten een 4.0l juist voor de injectie.

zo te zien heb je al veel onderdelen liggen, dan kan je beter een stroker maken. zoals cj7-PEET hij heeft een 4.6l stroker met carburateur mischien moet je hem eens een pm doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rij nu op, lpg (impco 425 volgascarberateur op een offenhauser) ,maar wil de boel een stuk sneller maken.. (toen ik mijn jeep had, ben ik op vakantie geweest naar florida en heb zo'n beetje alles gekocht om een snelle 4.2 te bouwen.. (achteraf had ik misschien beter een stroker kunnen laten bouwen) ik heb nu alles van de benzine installatie verwijderd en op de plaats van de benzine tank een lpg tank gemonteerd.

dit werkt perfect, maar we vroegen ons af hoe dit op een 4.0 zou werken.(zonder injectie) ik wil heel geen 4.0 monteren. ik denk dat de 4.2 niet veel onder doet voor de 4.0 zonder injectie.. en was benieuwd hoe die zou presteren.. verder niks

paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...