Spring naar bijdragen

Welke type tussenbak?


Recommended Posts

Dag, hoe herken ik welke tussenbak ik heb?

Hebben ze allemaal een visco koppeling?

Ik heb een 94 ZJ 4.0 Limited.

Na al die verhalen over tussenbakken wil ik me een beetje voorbereiden op het naderende (blijkbaar) onheil aangaande de viscokoppeling (hij heeft 180K net gehad). Is dit zelf te doen? Ik heb veel sleutelervaring. Heb ik dan speciaal gereedschap nodig?

groetjes,

Adam

bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ZJ heeft de NP249 tussenbak ( tenminste, tenzij je geen full-time 4x4 hebt, maar daar zijn er maar héél weinig van).

Die visco is met wat handigheid beslist zelf te vervangen! Echt speciaal gereedschap is niet nodig, maar poelietrekkers, borgringtangen en meer van dergelijk spul moet je er wel bij hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Mar 26 2005, 23:06

Een ZJ heeft de NP249 tussenbak ( tenminste, tenzij je geen full-time 4x4 hebt, maar daar zijn er maar héél weinig van).

Die visco is met wat handigheid beslist zelf te vervangen! Echt speciaal gereedschap is niet nodig, maar poelietrekkers, borgringtangen en meer van dergelijk spul moet je er wel bij hebben!

<div align="right">

Wat is een fulltime 4x4? (sorrie ik ben nieuw in de 4x4 wereld),

mijn bak kan in "4 all time", "N" en "4 low".

Klinkt als full time 4x4, of niet?

Een beetje lagers trekken en borgringen verwijderen (en goed en schoon weer terugplaatsen natuurlijk) lijkt me geen probleem. Is er hier ook een handleiding voor?

groetjes,

Adam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 All-time is inderdaad "full time". Je hebt dus de NP249 met visco koppeling!

Er zijn inderdaad handleidingen voor, daarvoor moet je op zoek naar de officieële "Service-manual" van Jeep. Op Ebaymotors.com worden ze nog wel eens aangeboden, maar er zijn ook internet handelaren die ze in hun programma hebben. Zoek daarvoor naar FSM of Full Size Manual, maar let wel op dat je de manual van jouw bouwjaar neemt!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Mar 27 2005, 21:59

4 All-time is inderdaad "full time". Je hebt dus de NP249 met visco koppeling!

Er zijn inderdaad handleidingen voor, daarvoor moet je op zoek naar de officieële "Service-manual" van Jeep. Op Ebaymotors.com worden ze nog wel eens aangeboden, maar er zijn ook internet handelaren die ze in hun programma hebben. Zoek daarvoor naar FSM of Full Size Manual, maar let wel op dat je de manual van jouw bouwjaar neemt!

Succes!

<div align="right">

Ik ben er eens ondergedoken (toch handig zo'n hoge auto) .

Bevindt de visco zich in het staartstuk welke naarhet achterste differentieel loopt?

Kun je zo'n visco onder de auto vervangen, of moet de hele tussenbak eronderweg?

Ik zag op Ebay dat een visco $400 kost. Revisie setje erbij van $100. Beetje vervoer dan zit je op zo'n 500 euro op onderdeelkosten.

groetjes,

Adam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...