Spring naar bijdragen

yj blijft in de 1e versnelling.


Mischa
 Share

Recommended Posts

goede dag.

Bij de ze een vraag over een handgeschakelde 5 bak yj uit 1988.

Ik zal proberen om het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Toen ik laast in z`n 1e versnelling zetten bleef hij er hangen en kreeg met geen mogelijkheid meer uit z`n 1. en zin zijn tweede versnelling voelde ik ook al een eerdere keer dat ik hem er niet uit kreeg.

Terwijl de koppelingspendaal werkt, als ik deze in trap rolt de uit niet meer, dus lijkt mij dat ze wel ontkoppeld, toch?

maar kreeg het helaas niet uit de 1e versnelling. met motor aan en uit.

Vanavond was ik het nog een keer aan het proberen en ja hoor hij kwam uit z`n versnelling.

kan nu weer normaal schakelen, in alle versnellingen.

Heb nog wel even 1x gehad even dat hij weer bleef hangen is z`n 1e of tweede versnelling.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen wat evt de oorzaak hier van kan zijn.

Alvast bedankt.

gr mischa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schakelvorken nog in goede staat? Misschien even de (boven)deksel met schakelpook van de bak af halen......

Edit: Ik zie net in de AX versnellingsbakken handleiding dat je met het demonteren van het deksel niet bij de vorken komt, wel zit er een mechaniekje om de pook beweging over te zetten op de vorken. Je kan altijd even kijken hoe de olie die er nu in zit, eruit ziet. Veel metaaldeeltjes in de olie geven meest al aan dat er iets versleten is.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...